dempaboy Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 (redigerad) Jo det är så att min kompis fick en ny dator och han vill ha sin gamla hårddisk i den nya och då måste han ställa in den på SLAVE och då frågar han mig såklart Men jag kommer inte ihåg hur man gjorde då det var ett tag sen jag gjorde det senast. Hur var det man skulle göra? gärna bild på hur det ska se ut. Tack på förhand. :EDIT: såg att det var fel forum nu den borde ju ligga i allmänt shit happends Redigerad 7 november, 2005 av dempaboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Jo det är så att min kompis fick en ny dator och han vill ha sin gamla hårddisk i den nya och då måste han ställa in den på SLAVE och då frågar han mig såklart Men jag kommer inte ihåg hur man gjorde då det var ett tag sen jag gjorde det senast. Hur var det man skulle göra? gärna bild på hur det ska se ut. Tack på förhand. Står på hårddisken hur du sätter den. M = master S = slave Sen nånting mer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dempaboy Skrivet 7 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 (redigerad) Står på hårddisken hur du sätter den. M = master S = slave Sen nånting mer.. Det står Jumper Master/Single Slave J50 on off på en klisterlapp Redigerad 7 november, 2005 av dempaboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Sätt den på slave / cable select Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dempaboy Skrivet 7 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Sätt den på slave / cable select Jag har för mig att man skulle ändra nått där bak på hårddisken... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Jag har för mig att man skulle ändra nått där bak på hårddisken... Bak på hårddisken så sitter det en jumper, kolla på klisterlappen och sätt jumpern på det stället som är markerat slave. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dempaboy Skrivet 7 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Bak på hårddisken så sitter det en jumper, kolla på klisterlappen och sätt jumpern på det stället som är markerat slave. Äh ge mig en bild istället jag kommer inte riktigt ihåg då min fars vän var med och hjälpte mig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Äh ge mig en bild istället jag kommer inte riktigt ihåg då min fars vän var med och hjälpte mig.. Det ser ju olika ut för olika hårddiskar, jag vet ju inte vad du har för någon. Lägg upp en lapp på klistermärket samt en på jumpern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Kan inte lägga upp bild då det är olika på alla hårddiskar. Men det är bara att ta bygeln och stoppa den där det är markerat S svårare än så är det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts