Jump to content

Hur du skyddar dina barn från våldet i SA

Share

Recommended Posts

Jag tycker att föräldrarna har en stor, stor, stor roll i sina barns spelande. Om dom vet vad barnen spelar så kan dom ju snabbare veta varför barnen t ex blir våldsamma eller något. Och då kan dom ju bara säga att dom borde dra ner på spelandet.. T ex.

15 bast här.

Mina föräldrar vet att jag spelar GTA spelen, dom vet det är våldsamt. De vet också att jag blir agressiv lätt när jag spelar spel. Det är inte pga GTA...jag har damp :shifty:

Men att hålla på sådär...göra sidor hur du kan skydda dina barn från våldsamma spel är ganska patetiskt. Man borde spela våldsamma spel när man är tillräckligt mogen att fatta att det är inte som i verkligheten. DUH.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla moraltanter, kan ni ge mig någon bra anledning varför inte "underåriga" skulle få spela?

Det är bara ett spel, ett spel, och om man tar något av det seriöst och det märks av i verkliga livet har man något fel i huvudet. Och det är ju en helt annan historia.

Tänk också på att det är en rekomendation, ingen lag.

Det känns för mig som är 17 år helt otänkbart att inte få spela San Andreas för att jag är för ung för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor