The Dude Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Nej, hitills är det bara polisen som blir beskjutna. Men snart får dom nog och börjar skjuta tillbaka, och odm förtjänar det så som dom har betett sig. Nja det verkar ju som allt börjar lungna ner sig nu. Blir nog inga fler dödsoffer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 ."du har iallfall kompisar irl"? Du tror inte The Dude har det eller? Och när jag ändå lägger mig i, så kan jag ju svara på din fråga. Jag hade sagt upp bekantskapen med nån av mina kompisar ifall dom blev rassar eller nazzar, absolut. Vi snackade faktiskt om det igår kväll, och de flesta av oss skulle helt klart sluta umgås med den som blev rasist. @NamChai: Så du vet mer om vad som händer än alla andra då eller? Förstår inte varför alla är så kinkiga på forumet, själv skiter jag i vad mina kompisar står politiskt. Det är ju huvudsaken att dom är trevliga. @thedude Jag förstår inte varför jag ens bryr mig eftersom du bara är en ansiktslös internetfigur för mig, men nu när jag ändå sitter här med väldigt lite att göra så ska jag klargöra några saker för dig. Jag tror du har fått bilden av mig som en liten wannabe-nazist som springer runt med torshammare runt halsen och tror jag är något. Vilket defentivt inte är fallet,utan jag ser mig som en väldigt "normal" person med mycket vänner och bra betyg, inte någon liten gapig smånazist som har typ 5 kompisar, vilka alla är likasinnade. Sen så låter det här väldigt absurt i dina öron, men jag tror du är en person som jag skulle komma bra överens med irl. Så nu har jag sagt mitt, och nu hoppas jag att du slutar hysa agg mot mig =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 @thedude Jag förstår inte varför jag ens bryr mig eftersom du bara är en ansiktslös internetfigur för mig, men nu när jag ändå sitter här med väldigt lite att göra så ska jag klargöra några saker för dig. Jag tror du har fått bilden av mig som en liten wannabe-nazist som springer runt med torshammare runt halsen och tror jag är något. Vilket defentivt inte är fallet,utan jag ser mig som en väldigt "normal" person med mycket vänner och bra betyg, inte någon liten gapig smånazist som har typ 5 kompisar, vilka alla är likasinnade. Sen så låter det här väldigt absurt i dina öron, men jag tror du är en person som jag skulle komma bra överens med irl. Så nu har jag sagt mitt, och nu hoppas jag att du slutar hysa agg mot mig =) Shit det var faktiskt bilden jag hade Hehe men ok men vi skulle säkert kunna bli vänner, jag gillar att ha politiska diskussioner med folk kring matbordet i skolan. Hetaste debattan just nu är självklart Åke Green, homosexuallitet och tidelag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Shit det var faktiskt bilden jag hade Hehe men ok men vi skulle säkert kunna bli vänner, jag gillar att ha politiska diskussioner med folk kring matbordet i skolan. Hetaste debattan just nu är självklart Åke Green, homosexuallitet och tidelag. Förstod att du hade den bilden. Vilket är så långt ifrån mig du kan komma. Finns inget roligare att äga dom i politik, dom kan ingenting =) *räcker fram handen som i en blivän gest, och hoppas Thedude godtar den =)* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 (redigerad) NamChai: Jag förstår vad du menar, du förklarade det bara väldigt dåligt. Jag står också på ungdomarnas sida vid den här "kampen". Inte för att jag tror att det dem gör kommer att fungera till deras fördel. Själv så tycker jag att en organiserad kamp skulle vara mer effektiv, istället för att springa runt och sätta eld på bilar och döda oskyldiga människor. Organisera folket och för kampen mot establisemanget. Istället för att förstöra för sig själva. När de beter sig som svin så är det ju självklart att ingen kommer att ta dem på allvar. Men det som folk inte verkar förstå... eller förstå och förstå, det folket inte får veta, är att ungdomarna faktiskt har ett mål med sina aktioner. Ganska rimliga krav också. Dem vill ha jobb, rimlig levnadsstandard och bättre utbildning. Är det verkligen för mycket begärt? Visst det finns ju en stor del av mobben vars enda syfte är att förstöra. Men det är lätt att klaga på blattarna när de inte lever på samma villkor. Klasskamp vill ju ingen höra om, européerna är ju så måna med att bevisa att de är för jämlikhet. Och det blir ju inte bättre när media målar upp situationen in Frankrike som något barbariskt och sinnessjukt. De får det att låta som att det springer tusentals galna bladingar runt i Paris förorter och kastar molotovs utan något konkret motiv. När det i själva verket handlar om ett 30 tal ungdomar som springer runt på kvällarna och slåss för något som i min mening är en självklarhet, men deras taktik däremot är förödande, inte bara mot sig själva, men mot resten av oss likasinnade. Vänstern har alltid varit kantade av halvhjärtade missfoster som inte förstår vad dem slåss för. Jag såg det vid Reclaim The Streets demonstrationen 1999, jag såg det vid Göteborgskravallerna 2001, och nu ser jag det i Frankrike. Jag är inte en pacifist, tvärtom faktiskt, våldsamhet är något som jag behöver i måttliga mängder. Men våld ska alltid vara den sista utvägen, när det kommer till att få fram sitt budskap och vilja. Visst dem har kanske fångat världens uppmärksamhet, men vad har det gjort för nytta? I slutet av dagen så är större delen av dem inget annat än halvhjärtade missfoster, och det finns ingen plats för sådana i den här kampen. Att vreden inte är befogad tål att diskuteras. De flesta vet inte sanningen. Två [oskyldiga] grabbar var ute och spelade fotboll, när polisen fick för sig att de var skyldiga till ett inbrott av ett garage. Och istället för att stanna kvar och förneka deras inblandning i något brott, så började dem springa. Det säger väl ganska mycket om hur folket ser på polisen, när två oskyldiga grabbar hellre springer från polisen än att stanna kvar och diskutera med dem. Polisen är till för att skydda befolkningen och inte för att skrämma dem. Men när man tillhör bottenskrapet av samhället så finns det ingen större anledning att känna förtroende för polisen, och det kan ju spåras till det faktum att polisen inte visar någon tolerans från deras sida. Long story short: dem sprang och gömde sig i ett transformatorstation och blev stekta till döds. Kanske inte polisens fel, men det skulle kunna ha förhindrats ifall polisens inflytande på befolkningen inte var något annat än negativt. Denna sitaution skulle inte ha trappats upp som den gjorde ifall det inte vore för Sarkozys idiotiska kommentar om att han ska utrota slöddret från förorterna. Vilket självklart inte ger större förtroende för regeringen, då det tolkas som att folket som bor i förorten inte är lika värda som resten av befolkningen. Sen stod det ju inte heller att dagen efter att de här grabbarna dog så kastade polisen en tårgasbomb in i en moské i Clichy-sous-Bois. Anledning: en bil stod felparkerad på gatan.Och detta, tillsammans med Ziad Benna och Bouna Traorés död, måste jag säga var den utlösande faktorn. Som sagt: "om du skapar en krutdurk så ska du inte klaga när den exploderar," som någon så elegant förklarade situationen. Sen kan vi ju också ta oss en titt på hur polisen hanterar situationen. Inte varit speciellt mycket snack om det här i media heller. http://www.afrik.com/IMG/mov/Keufs_1.mov Och NamChai: du ska inte ha för stor tillit till arabisk media, tro mig det är lika vinklat från båda sidor. - Jag är trött. Jag kanske skriver färdigt det här senare... but for now...... ugh Redigerad 13 november, 2005 av Mahalo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NamChai Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 (redigerad) NamChai: Jag förstår vad du menar, du förklarade det bara väldigt dåligt. Jag står också på ungdomarnas sida vid den här "kampen". Inte för att jag tror att det dem gör kommer att fungera till deras fördel. Själv så tycker jag att en organiserad kamp skulle vara mer effektiv Bra att du fattar vad jag menade Det var 2 marockanska pojkar som sprang in i elen och dog. Jag var i marocko när det hände och där får man en helt annan upfattning om det som har hänt Redigerad 14 november, 2005 av NamChai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Men det som folk inte verkar förstå... eller förstå och förstå, det folket inte får veta, är att ungdomarna faktiskt har ett mål med sina aktioner. Ganska rimliga krav också. Dem vill ha jobb, rimlig levnadsstandard och bättre utbildning. Och det blir ju inte bättre när media målar upp situationen in Frankrike som något barbariskt och sinnessjukt. Vänstern har alltid varit kantade av halvhjärtade missfoster som inte förstår vad dem slåss för. Jag såg det vid Reclaim The Streets demonstrationen 1999, jag såg det vid Göteborgskravallerna 2001, och nu ser jag det i Frankrike. Jag är inte en pacifist, tvärtom faktiskt, våldsamhet är något som jag behöver i måttliga mängder. Men våld ska alltid vara den sista utvägen, när det kommer till att få fram sitt budskap och vilja. Visst dem har kanske fångat världens uppmärksamhet, men vad har det gjort för nytta? I slutet av dagen så är större delen av dem inget annat än halvhjärtade missfoster, och det finns ingen plats för sådana i den här kampen. Att vreden inte är befogad tål att diskuteras. De flesta vet inte sanningen. Två [oskyldiga] grabbar var ute och spelade fotboll, när polisen fick för sig att de var skyldiga till ett inbrott av ett garage. Och istället för att stanna kvar och förneka deras inblandning i något brott, så började dem springa. Det säger väl ganska mycket om hur folket ser på polisen, när två oskyldiga grabbar hellre springer från polisen än att stanna kvar och diskutera med dem. Long story short: dem sprang och gömde sig i ett transformatorstation och blev stekta till döds. Kanske inte polisens fel, men det skulle kunna ha förhindrats ifall polisens inflytande på befolkningen inte var något annat än negativt. Sen stod det ju inte heller att dagen efter att de här grabbarna dog så kastade polisen en tårgasbomb in i en moské i Clichy-sous-Bois. Anledning: en bil stod felparkerad på gatan Och NamChai: du ska inte ha för stor tillit till arabisk media, tro mig det är lika vinklat från båda sidor. - Jag är trött. Jag kanske skriver färdigt det här senare... but for now...... ugh En fråga: Hur ska man trolla fram en hel massa jobb? Det FINNS INTE jobb åt alla idag, och det måste dom förstå. Dessutom hjälper det inte med att man bränner bilar och förstör. Nu har dom en gång för alla bevisat att de som bor i förorterna är huliganer, och vem vill anställa huliganer? Förortsbornas agerande är SINNESSJUKT OCH BARBARISKT! YAY. Ännu en vänstervriden revolutionär. Acceptera demokratins principer nån gång! Att dom sprang var BEVIS för att dom höll på med nåt. Helt djäkla naturligt att man springer efter dom! Fattar inte att Nam Chai litar på Arabisk media mer än på svensk. Att Usama hade ett motiv bakom 9/11 visste vartenda insatt person. Visst, onödigt att kasta in en gasgranat i en Moské, men det är FORTFARANDE ingen ursäkt för att bränna andras egendom! @ The Dude Jag räknar inte "Marknadspolitiska åtgärder" som arbete. Sverige har riktigt hög arbetslöshet, det är ett faktum, och till under 20% kommer man inte, om man inte räknar bort de förtidspensionerade, långtidssjukskrivna samt de som befinner sig i Marknadspolitiska åtgärder! De enda som inte kan räknas som arbetslösa i min mening, är:De som arbetarDe som är yngre än 18De som är äldre än 65De som studerar första gångenFöräldraledigaKorttidssjukskrivna (förkylda o dylikt)de som tar friårFörstå mig inte fel: man ska ju få vara sjukskriven om man verkligen är sjuk, men det är en omöjlighet att Sverige är världens sjukaste land... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts