Moongoose Skrivet 6 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 En sak förstår jag inte vadå gick in fel och dog? De gick in i ett elhus, sen avled dom där inne för de fick ström i sig typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 6 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Uppdatering; Nya våldsamma kravaller i Frankrike På söndagskvällen, samtidigt som president Jacques Chirac avslutade ett krismöte med regeringen, bröt nya kravaller ut i en rad franska städer. Rapporter om mordbrandsattacker mot bilar och brinnande soptunnor kom bland annat från Nantes, Orleans och Rennes. I Toulouse i södra Frankrike satte polis in tårgas för att slå tillbaka ungdomsgäng som kastade stenar och flaskor. - De här människorna verkar söka konfrontation med polisen. Till skillnad från andra nätter attackerar dem oss, sade en högt uppsatt polistjänsteman till AFP. Våldsamheter förekom även i andra städer. I Saint-Etienne i södra Frankrike angrep ett gäng ungdomar en buss. Ungdomarna fick passagerarna att utrymma bussen och började sedan förstöra den. Föraren och en passagerare skadades, enligt Reuters. I Rouen knuffades en brinnande bil in i en polisbyggnad. Inga ska ha skadats vid angreppet, enligt poliskällor. Med söndagskvällens kravaller påbörjades den elfte natten i rad med sammandrabbningar mellan polis och ungdomar i franska städer. Under natten till söndagen hittade fransk polis bland annat vad som beskrivs som "en bensinbombsfabrik" söder om huvudstaden, med 50 flaskor klara för användning. Mössor för ansiktsmaskering påträffades också i lokalen. Efter ett krismöte med de viktigaste ministrarna sade president Jacques Chirac på söndagskvällen att det har högsta prioritet i regeringen att återställa lag och ordning i förorterna. - Den absoluta prioriteringen är att återställa säkerheten och den allmänna ordningen. Oroligheterna har under en och en halv vecka spritt sig från Paris förorter ut i landet och även in till själva Paris, samtidigt som de ökat i styrka. Bara under natten till söndagen brändes 1 300 bilar runt om i Frankrike och 349 personer greps. Hittills har ett tjugotal personer dömts till fängelse för delaktighet i skadegörelsen och upploppen. Idioter, är allt jag har att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Idioter, är allt jag har att säga. Mångkulturens sanna jag, är vad du ser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Och allt det här beror på att några puckon gömde sig från polisen i ett TRANSFORMATORSKÅP och blev grillade. Det är deras eget fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 7 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Och allt det här beror på att några puckon gömde sig från polisen i ett TRANSFORMATORSKÅP och blev grillade. Det är deras eget fel! Samt att en minister kallade dom som bodde i dessa fattiga förorter för slyngel. Och det har han rätt i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Mångkulturens sanna jag, är vad du ser. Kan inte du köra upp din sjuka människosyn där solen inte lyser, för det är ingen här som bryr sig om vad du har att säga. Du påstod ju i en tråd att du inte var rasist och ändå drar du dina patetiska rassekommentarer. Gå här ifrån, ingen tycker om dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Jag har varit i flera av Paris förorter där det är "krig" nu. Idag blev flera poliser skjutan stog det på Text-TV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 7 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Jag har varit i flera av Paris förorter där det är "krig" nu. Idag blev flera poliser skjutan stog det på Text-TV. Galningar. De vill inget annat än att få sig själva ihjälskjutna. Det kommer att sluta så. Precis som det var i t ex New York när det var inkallelse till inbördeskriget som pågick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 7 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Jävligt smidigt idiotiska ungfan som tror de göra något bra. Oroligheterna i Frankrike, som hållit på i en och en halv vecka nu, krävt krävt sitt första dödsoffer. En 61-årig man som försökte släcka en brand på gatan angreps av upploppsmakare och överöstes med knytnävsslag och avled senare. I söndags skadades en drygt årsgammal baby i huvudet i samband med stenkastning mot en buss. Under söndagsnatten ändrade oroligheterna karaktär när ett par hundra ungdomar i Grigny söder om Paris kastade sten och sköt med hagel på polisen. Ett 30-tal poliser skadades, två av dem allvarligt.Bravo, ni ska få en massa applåder när upploppet är lugnat, alla kommer älska er för att ni misshandlar äldre som försöker släcka eld, och kasta sten så barn kan omkomma och skjuta mot polisen. Riktigt smidigt pundkukhuvuden. Smidigt som fan. Utegångsförbud Snälla, låt polisen skjuta de jävla miserabla ungfanen som inte vet vad som är bra, och vad som är dåligt. Bara politiker som försöker vinna röster kommer tycka illa om det, bara politiker som utnyttjar saker de inte varit inblandade i. Dö såna som gör sådant, dö. Tacka vet jag muslimerna som utfärdade fatwa.fatwa, ett religiöst dekret, som förbjuder muslimska ungdomar att delta i upploppen. Äntligen några med vett i skallen. Som Arvid skrev tidigare i tråden; Jag tycker att man borde skicka dit militären och skjuta ihjäl fanskapen, något annat förtjänar man inte om man beter sig som de gör. Gör det, eller, som jag nämnt tidigare, låt polisen använda sig av sina tjänstevapen. Vad har dom sina tjänstevapen till för annars? Nej, denna sorts revolt behövs inte. Bränn fanskapen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 8 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2005 Kan inte du köra upp din sjuka människosyn där solen inte lyser, för det är ingen här som bryr sig om vad du har att säga. The Dude kan inte du sticka? Du är så jävla trög, MÅNGKULTURENS sanna jag, inte invandrarnas sanna jag. Det är en jävla skillnad. Och undra vem det är som är trångsynt, du ogillar mig enbart för att jag tar ställning i en politisk debatt, tänk dig att om din bästa kompis skulle bli nazist eller vänsterextremist eller dylikt, hade du då sagt upp kontakten med honom då? Kanske inte är omtyckt på forumet men jag har iallafall kompisar irl som bryr sig och skiter i vart jag står politiskt! P.S flera av irl kompisarna är invandrare, eller tre men ändå. Så skippa skitsnacket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NamChai Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Fan vad sur jag blir på vissa av er Jag tycker att dom gör rätt i paris, dom bräner ju på rika ställen för att ministern sa att dom var andraklassen i paris och lite andra grejer. Ni tror säkert på allt som ni läser i tidningen och ser på tv är sant. jag håller med "invandrarna" till 100%, Ni vet egentligen inte vad som har hänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 The Dude kan inte du sticka? Du är så jävla trög, MÅNGKULTURENS sanna jag, inte invandrarnas sanna jag. Det är en jävla skillnad. Och undra vem det är som är trångsynt, du ogillar mig enbart för att jag tar ställning i en politisk debatt, tänk dig att om din bästa kompis skulle bli nazist eller vänsterextremist eller dylikt, hade du då sagt upp kontakten med honom då? Kanske inte är omtyckt på forumet men jag har iallafall kompisar irl som bryr sig och skiter i vart jag står politiskt! P.S flera av irl kompisarna är invandrare, eller tre men ändå. Så skippa skitsnacket. ."du har iallfall kompisar irl"? Du tror inte The Dude har det eller? Och när jag ändå lägger mig i, så kan jag ju svara på din fråga. Jag hade sagt upp bekantskapen med nån av mina kompisar ifall dom blev rassar eller nazzar, absolut. Vi snackade faktiskt om det igår kväll, och de flesta av oss skulle helt klart sluta umgås med den som blev rasist. @NamChai: Så du vet mer om vad som händer än alla andra då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Fan vad sur jag blir på vissa av er Jag tycker att dom gör rätt i paris, dom bräner ju på rika ställen för att ministern sa att dom var andraklassen i paris och lite andra grejer. Ni tror säkert på allt som ni läser i tidningen och ser på tv är sant. jag håller med "invandrarna" till 100%, Ni vet egentligen inte vad som har hänt. Håller du med dom? Bara en radikalkommunist kan rättfärdiga förstörelse av andras egendom. "Bränner på rika ställen"? Hördedu, många av dom som förlorat sina bilar på grund av upploppen kommer inte kunna köpa ny förrän om FLERA år, för att dom inte har råd! Invandrare ska vara tacksamma för att dom fick komma in i landet överhuvudtaget, samma me flyktingar. Visst, de e lite illa med segregering, men det rättfärdigar inte upplopp, förstörelse av annans egendom eller väld mot polisman... Kalla mig inte rasist, jag är själv invandrare, och jag är tacksam för att jag får vara här. Jag återbetalar samhället genom att utbilda mig, så att jag kan få jobb, och betala skatt. Dessutom ska jag gå lumpen för att bevisa att jag faktiskt bryr mig om sverige, och för att uppfylla min medborgerliga plikt vid krig. Allt slödder som rånar o bränner ska skickas tillbaka till sitt hemland OAVSETT hur läget är där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NamChai Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 . http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story...,728417,00.html tror mer på arabisk media en svensk. När jag var i marocko så sa dom helt andra grejer en det som sägs i sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 NamChai, du kan faktiskt inte rättfärdiga vad dom där idioterna håller på med. Tävlar om vem som kan bränna flest bilar under en natt. Och den bilden jag har fått är att det inte spelade nån roll vems bil det var, utan dom bara tog ut sin vrede. Vreden är iofs befogad, har för mig att det var typ 25% arbetslöshet i många av förorterna. Och droppen var ju att några poliser jagat in ett par ungdomar på en elstation där dom fick smaka på 200 000 Volt och bränts ihjäl.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 NamChai, du kan faktiskt inte rättfärdiga vad dom där idioterna håller på med. Tävlar om vem som kan bränna flest bilar under en natt. Och den bilden jag har fått är att det inte spelade nån roll vems bil det var, utan dom bara tog ut sin vrede. Vreden är iofs befogad, har för mig att det var typ 25% arbetslöshet i många av förorterna. Och droppen var ju att några poliser jagat in ett par ungdomar på en elstation där dom fick smaka på 200 000 Volt och bränts ihjäl.. Vreden är INTE befogad på nåt som helst vis. Landet över i Sverige har vi 40% arbetslöshet. Ska man börja bränna bilar för den sakens skull? Sen förstår jag inte varför det utlösande faktorn var ungarna som sprang in i tranformatorn. Det var dom själva som jorde det, inte poliserna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Det är precis va vi behöver i Malmö nu. Håller med till 100%! man kan ju undra vem det är som gör alla personrån i malmö som är uppe irekord antalet detta år! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 13 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Fan vad sur jag blir på vissa av er Jag tycker att dom gör rätt i paris, dom bräner ju på rika ställen för att ministern sa att dom var andraklassen i paris och lite andra grejer. Ni tror säkert på allt som ni läser i tidningen och ser på tv är sant. jag håller med "invandrarna" till 100%, Ni vet egentligen inte vad som har hänt. Vet du vad som hänt? Nej, trodde inte det. Rika? Bwahahahaha. Som darkjak sa "Bränner på rika ställen"? Hördedu, många av dom som förlorat sina bilar på grund av upploppen kommer inte kunna köpa ny förrän om FLERA år, för att dom inte har råd! De förstör för sig själva, och öker sin arbetslöshet. Samt, de kommer förhoppningsvis få livet kortare när dom blir nedskjutna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 De förstör för sig själva, och öker sin arbetslöshet. Samt, de kommer förhoppningsvis få livet kortare när dom blir nedskjutna. Det är väl inga som har blivit nerskjutna? Men dom kanske resonerar så att det är bättre att leva i fängelse än på gatan. Darkjack: Vad menar du med "Landet över i Sverige har vi 40% arbetslöshet"? Var nånstans skulle det vara 40% arbetslöshet? Om du räknar barn och pensionärer som arbetslösa är du inte så smart. Jag vet faktiskt inte exakt vad som hände med dom där ungdomarna, läste det bara i tidningen. Men som jag skrev tycker jag upprorsmakarna är jälva idioter, dom borde skött det på fredlig väg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 13 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Det är väl inga som har blivit nerskjutna? Men dom kanske resonerar så att det är bättre att leva i fängelse än på gatan. Nej, hitills är det bara polisen som blir beskjutna. Men snart får dom nog och börjar skjuta tillbaka, och odm förtjänar det så som dom har betett sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts