RavenE Skrivet 5 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2005 Jag söker ett program som gör mp3- och wma-låtar mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2005 Dbpoweramp. Men en sak att tänka på, mindre storlek = sämre kvalitet. Ingen nytta med att dra ner kvaliteten om det inte är för att du ska skicka till nån, få plats med fler på mp3-spelaren eller nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Gillar mer Power MP3 WMA Converter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Kanske går med Magix music maker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Testa ogg-formatet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Testa ogg-formatet Det är aldrig bra att konvertera mellan olika "lossy"-format. Då blir det bara skit av alltihop. Men om man har orginalet på skiva så är ogg lätt bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 På vilket sätt är ogg bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 På vilket sätt är ogg bättre? Det låter oftast bättre än mp3 om man har mp3 och ogg på samma bitrate. Den tar mindre processorkraft\batteri om man har mp3spelare att spela upp. Öppet format = vem som helst kan använda det. Kan gå från runt 30 till 600 i bitrate (fast den använder något annat istället för bitrate, man bestämmer en nivå eller hur jag nu ska förklara det). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 (redigerad) Okej! tack! det där med öppet format visste jag sen innan. fast det är ju igentligen skit samma. inge nsom bryr sig om man får avända mp3 till att komprimera sina låtar eller inte. On track: jag använder Alive mp3 converter för att konvändera/ändra bitrate på låtar. funkar klockrent, fast interfacen är asful Redigerad 6 november, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Okej! tack! det där med öppet format visste jag sen innan. fast det är ju igentligen skit samma. inge nsom bryr sig om man får avända mp3 till att komprimera sina låtar eller inte. On track: jag använder Alive mp3 converter för att konvändera/ändra bitrate på låtar. funkar klockrent, fast interfacen är asful Man får använda mp3 hur man vill, men dom som gör program som konverterar till mp3 måste ha licens och blabla. Fast det bryr sig ingen om ändå, förutom dom stora företagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Öppet format = vem som helst kan använda det. Vilka program måste man ha licens för? Dom som spelar eller dom som konverterar/skapar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 (redigerad) Testa Blaze Media Pro!! Men tänk bara på att ta Mono, 16 KHZ och 16 kbps. Låten du kompresserar kommer säkert ta 504 kb Redigerad 6 november, 2005 av Tangelito Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Testa Blaze Media Pro!! Men tänk bara på att ta Mono, 16 KHZ och 16 kbps. Låten du kompresserar kommer säkert ta 504 kb Och kommer att låta skit..... Vilka program måste man ha licens för? Dom som spelar eller dom som konverterar/skapar? Ogg=ingen licens för någon. Mp3=ingentligen ska det vara licens för allt vad jag vet, men dom flesta freewareprogrammen som har stöd för mp3 har inte licens\använder andra licenserade program för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Och kommer att låta skit..... Ogg=ingen licens för någon. Mp3=ingentligen ska det vara licens för allt vad jag vet, men dom flesta freewareprogrammen som har stöd för mp3 har inte licens\använder andra licenserade program för det. Nej det låter skit bra Bara om man ska ha låtarna i mobben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Nej det låter skit bra Bara om man ska ha låtarna i mobben Då låter det alltid skit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 (redigerad) Då låter det alltid skit? OKej, tyck va du vill, men för mig låter det bra ! Redigerad 7 november, 2005 av Tangelito Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts