flogiz Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Med alla förmodan, Ja Dom brukar ju vara duktiga på att sänka bidrag. Speciellt för dom som har det sämre. Och vänstern brukar vara duktiga på att höja skatterna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Och vänstern brukar vara duktiga på att höja skatterna... Haha, där satt den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Hahaha. Mer pengar till Oskar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bosse Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 Hahaha. Mer pengar till Oskar Du borde inte få några pengar... Men men, 100 kr i månaden är rätt mycket ändå :] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 6 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2005 100 kr.. hmm när det handlar om en usel hunshing så spelar det fan ingen roll, fasst jag fattar att dem inte kan höja med typ 500 heller... pengarna kommer ända att vara slut för mig efter typ 4 dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Du borde inte få några pengar... Men men, 100 kr i månaden är rätt mycket ändå :] Haha nej jag vet. Men får det fortfarande ju Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 (redigerad) Ni klagar över för lågt studiebidrag etc. Jag nöjer mig med om alla i Sverige skulle sätta in 1kr på mitt bankkonto. Ni ser ju va giriga ni är Jag nöjer mig med det lilla ni vet Redigerad 7 november, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Ta bort studiebidraget och skolmaten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Ta bort studiebidraget och skolmaten. Skolmaten är väll ok om det tas bort. Men om man nu skulle plockat bort studiebidraget så finns det ju knappt någon anledning för att gå i skolan mer än att man får en utbildning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy vercetti Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 (redigerad) Skolmaten är väll ok om det tas bort. Men om man nu skulle plockat bort studiebidraget så finns det ju knappt någon anledning för att gå i skolan mer än att man får en utbildning JA exakt Redigerad 7 november, 2005 av tommy vercetti Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 YAY! Du får väl endå inge studiebidrag, du får väl barnbidrag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Ja poängen med skolan är väl att utbilda sig. Inte att få bidrag? (Titta vem som snackar...) Hade vi slupigt att betala alla miljontals studiebidrag och portioner skolmat så hade min lön säkerligen varit minst 3000:- mer varje månad. Men visst, jag är dubbelmoralen själv. Jag hade nog velat ha kvar mitt studiebidrag när jag gick gymnasiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Haha, där satt den. Jo shit vad den satt. Om ni moderater/ skattesänkningsförespråkare inte fattat det så är det skatten som barnbidraget kommer ifrån. Ni sitter och skriver "jaa mer pengar till mig", och samtidigt vill sänka skatterna. Nåt som inte går ihop va? Ni verkar inte fatta att pengarna som betalas i skatt får man tillbaka i form av skolor, vägar, sjukvård och i det här fallet, barnbidrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 100kr är bättre än 0kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Jo shit vad den satt. Om ni moderater/ skattesänkningsförespråkare inte fattat det så är det skatten som barnbidraget kommer ifrån. Ni sitter och skriver "jaa mer pengar till mig", och samtidigt vill sänka skatterna. Nåt som inte går ihop va? Ni verkar inte fatta att pengarna som betalas i skatt får man tillbaka i form av skolor, vägar, sjukvård och i det här fallet, barnbidrag. Ingen idé att förklara sånt där för dom. Dom har aldrig fattat det och kommer aldrig att fatta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 8 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2005 Ja poängen med skolan är väl att utbilda sig. Inte att få bidrag? (Titta vem som snackar...) Hade vi slupigt att betala alla miljontals studiebidrag och portioner skolmat så hade min lön säkerligen varit minst 3000:- mer varje månad. Men visst, jag är dubbelmoralen själv. Jag hade nog velat ha kvar mitt studiebidrag när jag gick gymnasiet. Ja det är ju mycket sant. Men om vi inte hade fått nått bidrag? Hur många skulle gått till skolan då tror du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bosse Skrivet 8 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2005 Ja det är ju mycket sant. Men om vi inte hade fått nått bidrag? Hur många skulle gått till skolan då tror du? Men Oskar, vissa vill ju ha jobb efter skolan och är inte bara där för att få 950 kr i månaden och sover genom lektionerna. Eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 8 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2005 Men Oskar, vissa vill ju ha jobb efter skolan och är inte bara där för att få 950 kr i månaden och sover genom lektionerna. Eller hur? Nej men jag bara säger att jag inte tror att det hade vatt många som gått skolan utan att få pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts