_Ricky_ Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Hej hej Hoppas att jag la denna topic på rätt forum nu. Det som jag kallar "Underligt lagg problem" är att varje dag när klockan slår 00.00 så blir datorn segare på nått konstigt sett. Te x om jag spelar ett spel just när det händer så börjar det lagga och när jag säger lagga menar jag inte lite. Det går inte att spela vidare, jag måste avbryta spelet. Innan klockan slår 00.00 går allting fint fint men när den slår det så händer det där konstiga lagget. Nu undrar jag såklart om någon vet vad detta beror på, skulle vara väldigt tacksam om nån hade nån liten aning om vad det kunde vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.:Gurkan:. Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 (redigerad) Det kan vara ditt anti virus programm som sätter igång på en viss tid och skannar datorn efter virus. Mitt virus program gör det och du kan ha samma sak EDIT: Eller så spökar det Du det ju att spökerna kommer fram efter 12 Redigerad 4 november, 2005 av .:Gurkan:. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 (redigerad) Wierd. Aldrig hört om något sådant. Kanskenågot mystiskt virusscannings program? Edit: Crap, gurkan hann före. Redigerad 4 november, 2005 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Automatiska uppdateringar klockan tolv kanske? Kolla Windows Update inställningarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 4 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Det kan vara ditt anti virus programm som sätter igång på en viss tid och skannar datorn efter virus. Mitt virus program gör det och du kan ha samma sak Det poppar inte upp någon ruta om nån skanning, om det nu är det tar det väldigt lång tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.:Gurkan:. Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Det poppar inte upp någon ruta om nån skanning, om det nu är det tar det väldigt lång tid. Det brukar inte poppa upp någon ting. men det hörs på datorn att den arbetar. Det tar inte så lång tid, kanske 1 timme eller något sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 4 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Automatiska uppdateringar klockan tolv kanske? Kolla Windows Update inställningarna. Tiden var inte 00.00 utan den stod på 03.00, så det kan inte bero på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.:Gurkan:. Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Tiden var inte 00.00 utan den stod på 03.00, så det kan inte bero på det. Då är garanterat ANti virus. Min slår igång klockan 03.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 4 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Då är garanterat ANti virus. Min slår igång klockan 03.00 Menar du att det är den även fast den startar 00.00? hänger inte riktigt med här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
.:Gurkan:. Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Menar du att det är den även fast den startar 00.00? hänger inte riktigt med här. Inte jag heller..lol. Asså jag tror att den rensar upp din dator, typ som en defragmentering, nåt med virus skyddet iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Menar du att det är den även fast den startar 00.00? hänger inte riktigt med här. Prova rycka ur nätvärkskabeln typ 23.50 och fortsätt spela och kolla om det inte laggar då. Om det inte gör det så försöker ju något program updatera sig vid 00.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 4 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Prova rycka ur nätvärkskabeln typ 23.50 och fortsätt spela och kolla om det inte laggar då. Om det inte gör det så försöker ju något program updatera sig vid 00.00 Okej, men vilken är nätvärkskabeln? skratta inte åt mig är inte så bra på sånt här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 5 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2005 Okej, men vilken är nätvärkskabeln? skratta inte åt mig är inte så bra på sånt här. en sådan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 5 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2005 en sådan Okej tack, men stängs inte hela internet av då? Går den mellan Bredband och datorn? isånna fall är det bara en sladd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 5 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2005 Okej tack, men stängs inte hela internet av då? Går den mellan Bredband och datorn? isånna fall är det bara en sladd. Jo hela internet stängs av då.. Liksom det som var meningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 5 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2005 Jo hela internet stängs av då.. Liksom det som var meningen. Men då kan jag ju inte spela Te x World of warcraft eller Cs som jag brukar spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 5 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2005 Men då kan jag ju inte spela Te x World of warcraft eller Cs som jag brukar spela. Men du ska ju bara göra det en gång för att testa om lagget slutar då... Sen om det gör det då vet du att du har ett program som försker kontakta internet vilket gör att det uppstår lagg för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 5 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2005 Men du ska ju bara göra det en gång för att testa om lagget slutar då... Sen om det gör det då vet du att du har ett program som försker kontakta internet vilket gör att det uppstår lagg för dig. Okej kan pröva, hur länge måste jag ha den urkopplad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 5 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2005 Okej kan pröva, hur länge måste jag ha den urkopplad? Du kan ju testa från typ 23.50-00.30 kanske för då borde du ha tid att hinna se om det blir något lagg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 5 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2005 Du kan ju testa från typ 23.50-00.30 kanske för då borde du ha tid att hinna se om det blir något lagg. Okej tack så mycket, får pröva det imorgon då eller idag blir det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts