Merkky Skrivet 14 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2009 Är det inte så att Live automatiskt uppdaterar då? Live säger att du bör uppdatera, men du får välja själv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 14 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2009 (redigerad) Är det inte så att Live automatiskt uppdaterar då? Den visar att en ny version finns tillgänglig men den uppdaterar inte automatiskt. Ops, Merky hann före. Redigerad 14 mars, 2009 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2009 MSN 8.1 har nyss börjat tjata om uppgraderingar, hoppas den inte kommer påtvinga det snart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2009 Om ni inte vill att messenger ska tjata på er att uppgradera så går det att hacka så det ser ut som man har senaste versionen. Tanka Reshack. Öppna filen msnmsgr.exe som troligen finns under C:\program\MSN Messenger, med Reshack såklart. Det kommer då upp en lång lista av foldrar, hitta foldern “Version Info”, expandera den och gå klicka på 1033, har du ett annat språk så kanske det står 1034, det är skitsamma. I högra delen ska du nu se ut så här: 1 VERSIONINFO FILEVERSION 9,5,820,0 PRODUCTVERSION 9,5,820,0 FILEOS 0×4 FILETYPE 0×1 { BLOCK “StringFileInfo” { BLOCK “040904B0″ { VALUE “CompanyName”, “Microsoft Corporation” VALUE “FileDescription”, “MSN Messenger” VALUE “FileVersion”, “9.5.0820″ VALUE “InternalName”, “msnmsgr” VALUE “LegalCopyright”, “Copyright © Microsoft Corporation 1997-2005″ VALUE “LegalTrademarks”, “Microsoft® is a registered trademark of Microsoft Corporation in the U.S. and/or other countries.” VALUE “OriginalFilename”, “msnmsgr.exe” VALUE “ProductName”, “MSN Messenger” VALUE “ProductVersion”, “9.5.0820″ } } BLOCK “VarFileInfo” { VALUE “Translation”, 0×0409 0×04B0 } } Fast för dig står det det versionsnummer som du har installerat. Ändra siffrorna till en nya version, jag valde 9.5, så man har lite dispans. När du editerat klart trycker du på “Compile Script”, spara sen filen över din gamla och kör igång MSN messenger. OBS ta en kopia på msnmsgr.exe innan du sparar över den med den nya. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 14 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2009 Själv tycker jag att den nya verisonen är rätt stek. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Frågar åt en vän. Alltså, jag har en vän som har lite problem med att logga in på MSN. Han har tidigare kört med en äldre version av MSN (jag vet att det står BETA, men det är tydligen så med alla andra versioner) och idag var han tvungen att uppdatera annars kan han inte logga in. Han har testat att trycka på "No". http://img5.imageshack.us/img5/6350/msnold.jpg När han väl uppdaterar till den allra nyaste versionen så dyker detta upp när han försöker logga in: http://img24.imageshack.us/img24/2993/msnnew.jpg Har googlat på felkoden men hittar inget vettigt. Fanns en lösning som vi testade, men den fungerade inte heller. Så nu vänder jag mig till er. Någon fler som varit utsatt för det här och vad ska vi ta oss till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Installrat om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Installrat om? Flera gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2009 Avinstallerat och tankat från msn's huvudsida? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 En systemåterställning fixade biffen, så det är lugnt nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Varför är mitt msn så jäkla jobbigt. Får "logga in" 200 gånger innan jag väl kommer in, sjukt störigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 17 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Någon som vet hur man får en bild att se bra ut när man använder den som en scene? Jag har testat många olika, alla blir pixliga och / eller suddiga. Dessutom så ser jag aldrig någon annans scenes. Vet inte om det är för att ingen har valt något, eller om något annat är fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Någon som vet hur man får en bild att se bra ut när man använder den som en scene? Jag har testat många olika, alla blir pixliga och / eller suddiga. Dessutom så ser jag aldrig någon annans scenes. Vet inte om det är för att ingen har valt något, eller om något annat är fel. När jag skulle ha en scene så fick jag minska den trehundra gånger innan det blev lite bra, svårt att få dom att bli bra. Sen det att du inte ser andras, det gör inte jag heller av någon konstig anledning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KennethL Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Installerade nya messenger och tycker att allt är skit förutom att man kan ha en egen bakgrund där man väljer status där uppe. Avinstallerade och installerade en äldre version (8.5xxx) i hop om att få tillbaka vanliga Live messenger, men nu går det givetvis inte eftersom att man får upp meddelandet 'A never version is available. You must install the newer version in order to continue. Would you like to install this now?' följt av yes and no. Hur går jag tillväga för att få den äldre version att fungera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Installerade nya messenger och tycker att allt är skit förutom att man kan ha en egen bakgrund där man väljer status där uppe. Avinstallerade och installerade en äldre version (8.5xxx) i hop om att få tillbaka vanliga Live messenger, men nu går det givetvis inte eftersom att man får upp meddelandet 'A never version is available. You must install the newer version in order to continue. Would you like to install this now?' följt av yes and no. Hur går jag tillväga för att få den äldre version att fungera? Själv har jag 8.1 och den säger bara att det finns en ny, den tvingar inte mig att tanka... Du kan testa programmet eXotic postade om en bit ovanför dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Installerade nya messenger och tycker att allt är skit förutom att man kan ha en egen bakgrund där man väljer status där uppe. Avinstallerade och installerade en äldre version (8.5xxx) i hop om att få tillbaka vanliga Live messenger, men nu går det givetvis inte eftersom att man får upp meddelandet 'A never version is available. You must install the newer version in order to continue. Would you like to install this now?' följt av yes and no. Hur går jag tillväga för att få den äldre version att fungera? Det löste sig för marky och hans kompanjon då han körde en systemåterställning på några dagar! Pröva! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2009 Installerade nya messenger och tycker att allt är skit förutom att man kan ha en egen bakgrund där man väljer status där uppe. Avinstallerade och installerade en äldre version (8.5xxx) i hop om att få tillbaka vanliga Live messenger, men nu går det givetvis inte eftersom att man får upp meddelandet 'A never version is available. You must install the newer version in order to continue. Would you like to install this now?' följt av yes and no. Hur går jag tillväga för att få den äldre version att fungera? Om ni inte vill att messenger ska tjata på er att uppgradera så går det att hacka så det ser ut som man har senaste versionen. Tanka Reshack. Öppna filen msnmsgr.exe som troligen finns under C:\program\MSN Messenger, med Reshack såklart. Det kommer då upp en lång lista av foldrar, hitta foldern “Version Info”, expandera den och gå klicka på 1033, har du ett annat språk så kanske det står 1034, det är skitsamma. I högra delen ska du nu se ut så här: 1 VERSIONINFO FILEVERSION 9,5,820,0 PRODUCTVERSION 9,5,820,0 FILEOS 0×4 FILETYPE 0×1 { BLOCK “StringFileInfo” { BLOCK “040904B0″ { VALUE “CompanyName”, “Microsoft Corporation” VALUE “FileDescription”, “MSN Messenger” VALUE “FileVersion”, “9.5.0820″ VALUE “InternalName”, “msnmsgr” VALUE “LegalCopyright”, “Copyright © Microsoft Corporation 1997-2005″ VALUE “LegalTrademarks”, “Microsoft® is a registered trademark of Microsoft Corporation in the U.S. and/or other countries.” VALUE “OriginalFilename”, “msnmsgr.exe” VALUE “ProductName”, “MSN Messenger” VALUE “ProductVersion”, “9.5.0820″ } } BLOCK “VarFileInfo” { VALUE “Translation”, 0×0409 0×04B0 } } Fast för dig står det det versionsnummer som du har installerat. Ändra siffrorna till en nya version, jag valde 9.5, så man har lite dispans. När du editerat klart trycker du på “Compile Script”, spara sen filen över din gamla och kör igång MSN messenger. OBS ta en kopia på msnmsgr.exe innan du sparar över den med den nya. Någon som vet hur man får en bild att se bra ut när man använder den som en scene? Jag har testat många olika, alla blir pixliga och / eller suddiga. Dessutom så ser jag aldrig någon annans scenes. Vet inte om det är för att ingen har valt något, eller om något annat är fel. När jag skulle ha en scene så fick jag minska den trehundra gånger innan det blev lite bra, svårt att få dom att bli bra. Sen det att du inte ser andras, det gör inte jag heller av någon konstig anledning Förmodligen för att det inte är så många som har/vill ha den senaste versionen. Jag själv råkade snubbla över den efter formateringen och jag bytte illa kvickt, det kan vara något av det fulaste jag sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KennethL Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Själv har jag 8.1 och den säger bara att det finns en ny, den tvingar inte mig att tanka... Du kan testa programmet eXotic postade om en bit ovanför dig Det har jag provat redan, men det fungerade inte. Systemåterställning lär ju fungera, frågan är väll om det inte är försent nu eftersom att Windows gör nya 'backuper' kontinuerligt om jag förstått det rätt. Det måste ju finnas något sätt att nedgradera sig till en äldre version, jag ska ta och kolla upp det där och hittar jag en lösning postar jag den självklart här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 18 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2009 Hur ser nya messenger ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 19 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2009 Hur gör man för att logga in på sin gmail, istället för sin hotmail? (Vad jag har förstått så ska man kunna använda msn tillsammans med gmail, dessutom har jag ett par gmailare i min lista) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts