Jump to content

Msn topicen.

VickeX
 Share

Recommended Posts

Om ni inte vill att messenger ska tjata på er att uppgradera så går det att hacka så det ser ut som man har senaste versionen.

Tanka Reshack.

Öppna filen msnmsgr.exe som troligen finns under C:\program\MSN Messenger, med Reshack såklart.

Det kommer då upp en lång lista av foldrar, hitta foldern “Version Info”, expandera den och gå klicka på 1033, har du ett annat språk så kanske det står 1034, det är skitsamma.

I högra delen ska du nu se ut så här:

1 VERSIONINFO

FILEVERSION 9,5,820,0

PRODUCTVERSION 9,5,820,0

FILEOS 0×4

FILETYPE 0×1

{

BLOCK “StringFileInfo”

{

BLOCK “040904B0″

{

VALUE “CompanyName”, “Microsoft Corporation”

VALUE “FileDescription”, “MSN Messenger”

VALUE “FileVersion”, “9.5.0820″

VALUE “InternalName”, “msnmsgr”

VALUE “LegalCopyright”, “Copyright © Microsoft Corporation 1997-2005″

VALUE “LegalTrademarks”, “Microsoft® is a registered trademark of Microsoft Corporation in the U.S. and/or other countries.”

VALUE “OriginalFilename”, “msnmsgr.exe”

VALUE “ProductName”, “MSN Messenger”

VALUE “ProductVersion”, “9.5.0820″

}

}

BLOCK “VarFileInfo”

{

VALUE “Translation”, 0×0409 0×04B0

}

}

Fast för dig står det det versionsnummer som du har installerat. Ändra siffrorna till en nya version, jag valde 9.5, så man har lite dispans. :D

När du editerat klart trycker du på “Compile Script”, spara sen filen över din gamla och kör igång MSN messenger.

OBS ta en kopia på msnmsgr.exe innan du sparar över den med den nya.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågar åt en vän.

Alltså, jag har en vän som har lite problem med att logga in på MSN. Han har tidigare kört med en äldre version av MSN (jag vet att det står BETA, men det är tydligen så med alla andra versioner) och idag var han tvungen att uppdatera annars kan han inte logga in. Han har testat att trycka på "No".

När han väl uppdaterar till den allra nyaste versionen så dyker detta upp när han försöker logga in:

Har googlat på felkoden men hittar inget vettigt. Fanns en lösning som vi testade, men den fungerade inte heller.

Så nu vänder jag mig till er. Någon fler som varit utsatt för det här och vad ska vi ta oss till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet hur man får en bild att se bra ut när man använder den som en scene? Jag har testat många olika, alla blir pixliga och / eller suddiga. Dessutom så ser jag aldrig någon annans scenes. Vet inte om det är för att ingen har valt något, eller om något annat är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet hur man får en bild att se bra ut när man använder den som en scene? Jag har testat många olika, alla blir pixliga och / eller suddiga. Dessutom så ser jag aldrig någon annans scenes. Vet inte om det är för att ingen har valt något, eller om något annat är fel.

När jag skulle ha en scene så fick jag minska den trehundra gånger innan det blev lite bra, svårt att få dom att bli bra.

Sen det att du inte ser andras, det gör inte jag heller av någon konstig anledning :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Installerade nya messenger och tycker att allt är skit förutom att man kan ha en egen bakgrund där man väljer status där uppe.

Avinstallerade och installerade en äldre version (8.5xxx) i hop om att få tillbaka vanliga Live messenger, men nu går det givetvis inte eftersom att man får upp meddelandet 'A never version is available. You must install the newer version in order to continue. Would you like to install this now?' följt av yes and no.

Hur går jag tillväga för att få den äldre version att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Installerade nya messenger och tycker att allt är skit förutom att man kan ha en egen bakgrund där man väljer status där uppe.

Avinstallerade och installerade en äldre version (8.5xxx) i hop om att få tillbaka vanliga Live messenger, men nu går det givetvis inte eftersom att man får upp meddelandet 'A never version is available. You must install the newer version in order to continue. Would you like to install this now?' följt av yes and no.

Själv har jag 8.1 och den säger bara att det finns en ny, den tvingar inte mig att tanka... Du kan testa programmet eXotic postade om en bit ovanför dig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det löste sig för marky och hans kompanjon då han körde en systemåterställning på några dagar! Pröva!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni inte vill att messenger ska tjata på er att uppgradera så går det att hacka så det ser ut som man har senaste versionen.

Tanka Reshack.

Öppna filen msnmsgr.exe som troligen finns under C:\program\MSN Messenger, med Reshack såklart.

Det kommer då upp en lång lista av foldrar, hitta foldern “Version Info”, expandera den och gå klicka på 1033, har du ett annat språk så kanske det står 1034, det är skitsamma.

I högra delen ska du nu se ut så här:

1 VERSIONINFO

FILEVERSION 9,5,820,0

PRODUCTVERSION 9,5,820,0

FILEOS 0×4

FILETYPE 0×1

{

BLOCK “StringFileInfo”

{

BLOCK “040904B0″

{

VALUE “CompanyName”, “Microsoft Corporation”

VALUE “FileDescription”, “MSN Messenger”

VALUE “FileVersion”, “9.5.0820″

VALUE “InternalName”, “msnmsgr”

VALUE “LegalCopyright”, “Copyright © Microsoft Corporation 1997-2005″

VALUE “LegalTrademarks”, “Microsoft® is a registered trademark of Microsoft Corporation in the U.S. and/or other countries.”

VALUE “OriginalFilename”, “msnmsgr.exe”

VALUE “ProductName”, “MSN Messenger”

VALUE “ProductVersion”, “9.5.0820″

}

}

BLOCK “VarFileInfo”

{

VALUE “Translation”, 0×0409 0×04B0

}

}

Fast för dig står det det versionsnummer som du har installerat. Ändra siffrorna till en nya version, jag valde 9.5, så man har lite dispans. :(

När du editerat klart trycker du på “Compile Script”, spara sen filen över din gamla och kör igång MSN messenger.

OBS ta en kopia på msnmsgr.exe innan du sparar över den med den nya.

När jag skulle ha en scene så fick jag minska den trehundra gånger innan det blev lite bra, svårt att få dom att bli bra.

Sen det att du inte ser andras, det gör inte jag heller av någon konstig anledning :(

Förmodligen för att det inte är så många som har/vill ha den senaste versionen. Jag själv råkade snubbla över den efter formateringen och jag bytte illa kvickt, det kan vara något av det fulaste jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag 8.1 och den säger bara att det finns en ny, den tvingar inte mig att tanka... Du kan testa programmet eXotic postade om en bit ovanför dig

Det har jag provat redan, men det fungerade inte.

Systemåterställning lär ju fungera, frågan är väll om det inte är försent nu eftersom att Windows gör nya 'backuper' kontinuerligt om jag förstått det rätt. Det måste ju finnas något sätt att nedgradera sig till en äldre version, jag ska ta och kolla upp det där och hittar jag en lösning postar jag den självklart här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor