Pixiegnom Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 Jag la mig istället, undrar om jag har nån inbyggd mic på laptopen.! Har inte ens IRC på datorn, vilken är gtasajtens kanal? http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=45458 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 Verkar vara många som har problem. Messenger har fungerat utmärkt för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2008 (redigerad) Signing in to Windows Live Messenger failed because the service is temporarily unavaible. Please try again later. Error code: 81000395 Anyone? Edit: Funkar nu. Redigerad 29 juli, 2008 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Hjälp! Varför kan jag inte logga in på msn när jag sitter på mobilt internet? Den loggar in som vanligt, sen står det att anslutningen blivit bruten och att den ska återansluta, men ingen felruta kommer upp. Nån som vet? Har abstinens! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Hjälp! Varför kan jag inte logga in på msn när jag sitter på mobilt internet? Den loggar in som vanligt, sen står det att anslutningen blivit bruten och att den ska återansluta, men ingen felruta kommer upp. Nån som vet? Har abstinens! Dålig mottagning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) Dålig mottagning? Nej, jag surfar utan problem. Dock felsökte jag nu, och den påstod att jag hade en felaktig IP adress, men allt annat funkar ju.. Kan tillägga att jag har haft msn igång flera gånger tidigare med mobila, och det har funkat felfritt. Har testat koppla från modemet, starta om msn och starta om anslutningen. Redigerad 31 juli, 2008 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2008 Hur kopplar jag mitt gmail konto till msn? Kan inte logga in på msn med det. Och när ja försöker ändra på .net passport så funkar det inte där heller. Hur fixar jag detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Någon som vet om det går att göra en lista av 3-4 grupper, Sen adda dem på en annan msn? Alltså; Jag vill inte alla adda alla på min gamla, Utan bara 3-4 grupper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Nej, jag surfar utan problem. Dock felsökte jag nu, och den påstod att jag hade en felaktig IP adress, men allt annat funkar ju.. Kan tillägga att jag har haft msn igång flera gånger tidigare med mobila, och det har funkat felfritt. Har testat koppla från modemet, starta om msn och starta om anslutningen. Har samma problem när jag surfar med min mobil som modem.. Oftast funkar det inte, bara ibland :/ Starta om datorn/koppla ur/in modemet kanske hjälper.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Är det bara jag här på sajten som har problemet att jag ständigt blir utloggad ifrån msn, utan min vilja? Uppkopplingen lägger inte av, bara msn. Det är lite random. Ibland händer det tre-fyra gånger på tio minuter, och ibland en gång per halvtimme. Googlade utan att hitta vad som var fel. Hittade dock en hel del personer som hade precis samma fel. Riktigt irriterande. Nu har jag till och med skitit i att logga in, då det bara är frustrerande att behöva loggas ut och in hela tiden. Man kan ju nästan inte chatta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Är det bara jag här på sajten som har problemet att jag ständigt blir utloggad ifrån msn, utan min vilja? Uppkopplingen lägger inte av, bara msn. Det är lite random. Ibland händer det tre-fyra gånger på tio minuter, och ibland en gång per halvtimme. Googlade utan att hitta vad som var fel. Hittade dock en hel del personer som hade precis samma fel. Riktigt irriterande. Nu har jag till och med skitit i att logga in, då det bara är frustrerande att behöva loggas ut och in hela tiden. Man kan ju nästan inte chatta. Tweak gör så hela tiden, det är nog hans nätverk som fuckar. Kan det vara ditt problem med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Tweak gör så hela tiden, det är nog hans nätverk som fuckar. Kan det vara ditt problem med? Nej! Jag skrev ju det. Uppkopplingen är det inget fel på. Jag kan surfa på hela tiden, även när jag loggas ut från msn. Det är MSN det är fel på. Har haft liknande problem tidigare och en ominstallation har inte fungerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Nej! Jag skrev ju det. Uppkopplingen är det inget fel på. Jag kan surfa på hela tiden, även när jag loggas ut från msn. Det är MSN det är fel på. Har haft liknande problem tidigare och en ominstallation har inte fungerat. Säker på att uppkopligen inte bryts ett litet tag, nog länge för att msn ska logga ut men inte nog länge för att man ska märka det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Lättaste sättet att märka om nätet går ner kan vara att köra en Start -> Kör -> cmd -> " ping -t -w 150 www.google.se " (utan citat tecken) Så låter du den stå, blir du utloggad från msn så kolla om du har fått nån timeout Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 19 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 (redigerad) Lättaste sättet att märka om nätet går ner kan vara att köra en Start -> Kör -> cmd -> " ping -t -w 150 www.google.se " (utan citat tecken) Så låter du den stå, blir du utloggad från msn så kolla om du har fått nån timeout Well, jag trodde att jag märkt det genom att det i anslutningar - settings - info sett att IPv4 anslutningen en sekund avbröts (internet-lokal) och att det var precis så. Men nu har jag testat, och msn la av men ingen ping timeout. Edit: Och nu la det av och det stog ping timeout. Verkar ganska random det här. Ibland flyter det på rätt länge, men ibland ser det ut såhär: Redigerad 19 augusti, 2008 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Well, jag trodde att jag märkt det genom att det i anslutningar - settings - info sett att IPv4 anslutningen en sekund avbröts (internet-lokal) och att det var precis så. Men nu har jag testat, och msn la av men ingen ping timeout. Edit: Och nu la det av och det stog ping timeout. Verkar ganska random det här. Ibland flyter det på rätt länge, men ibland ser det ut såhär: Ah.. Du har ganska hög ping overall.. Seg uppkoppling? Trådlöst? ändra från 150 till typ 200-250 istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 19 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Ah.. Du har ganska hög ping overall.. Seg uppkoppling? Trådlöst? ändra från 150 till typ 200-250 istället Kabel. 24mb/s. Har en ny dator. Funderar på om det är kabeln. Var problem med internet på min gamla dator också. Kabeln är lite sliten, och sedan så är den 10 meter. Well, det har jag länge vetat. Jag får inte det internet jag egentligen ska ha utav min 24mb's uppkoppling. *Ändra vad från 150 till 225? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Kabel. 24mb/s. Har en ny dator. Funderar på om det är kabeln. Var problem med internet på min gamla dator också. Kabeln är lite sliten, och sedan så är den 10 meter. Well, det har jag länge vetat. Jag får inte det internet jag egentligen ska ha utav min 24mb's uppkoppling. *Ändra vad från 150 till 225? 24mbit, inte mb/s Så hög ping borde du inte ha.. mysko Vad står det när du kör http://www.bredbandskollen.se/ ? ping -t -w 250 www.google.se istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 19 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 24mbit, inte mb/s Så hög ping borde du inte ha.. mysko Vad står det när du kör http://www.bredbandskollen.se/ ? ping -t -w 250 www.google.se istället Mbit, ofcourse. Upp (skicka) 1.64 mbit/s Ner (ta emot) 11.93 mbit/s Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Och vad får du för svarstid? Synd att du får nästan precis 12mbit ner, har du BBB? Deras lägsta hastighet för 24mbit är 12mbit.. (hade du haft mindre så hade varit tvungna att leta upp felet och fixxa alternativt ge er ett bättre erbjudande) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts