Jump to content

Msn topicen.

VickeX
 Share

Recommended Posts

Dålig mottagning?

Nej, jag surfar utan problem. Dock felsökte jag nu, och den påstod att jag hade en felaktig IP adress, men allt annat funkar ju..

Kan tillägga att jag har haft msn igång flera gånger tidigare med mobila, och det har funkat felfritt. Har testat koppla från modemet, starta om msn och starta om anslutningen.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
Nej, jag surfar utan problem. Dock felsökte jag nu, och den påstod att jag hade en felaktig IP adress, men allt annat funkar ju..

Kan tillägga att jag har haft msn igång flera gånger tidigare med mobila, och det har funkat felfritt. Har testat koppla från modemet, starta om msn och starta om anslutningen.

Har samma problem när jag surfar med min mobil som modem.. Oftast funkar det inte, bara ibland :/

Starta om datorn/koppla ur/in modemet kanske hjälper..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag här på sajten som har problemet att jag ständigt blir utloggad ifrån msn, utan min vilja? Uppkopplingen lägger inte av, bara msn. Det är lite random. Ibland händer det tre-fyra gånger på tio minuter, och ibland en gång per halvtimme. Googlade utan att hitta vad som var fel. Hittade dock en hel del personer som hade precis samma fel.

Riktigt irriterande. Nu har jag till och med skitit i att logga in, då det bara är frustrerande att behöva loggas ut och in hela tiden. Man kan ju nästan inte chatta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag här på sajten som har problemet att jag ständigt blir utloggad ifrån msn, utan min vilja? Uppkopplingen lägger inte av, bara msn. Det är lite random. Ibland händer det tre-fyra gånger på tio minuter, och ibland en gång per halvtimme. Googlade utan att hitta vad som var fel. Hittade dock en hel del personer som hade precis samma fel.

Riktigt irriterande. Nu har jag till och med skitit i att logga in, då det bara är frustrerande att behöva loggas ut och in hela tiden. Man kan ju nästan inte chatta.

Tweak gör så hela tiden, det är nog hans nätverk som fuckar. Kan det vara ditt problem med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tweak gör så hela tiden, det är nog hans nätverk som fuckar. Kan det vara ditt problem med?

Nej! Jag skrev ju det. Uppkopplingen är det inget fel på. Jag kan surfa på hela tiden, även när jag loggas ut från msn. Det är MSN det är fel på. Har haft liknande problem tidigare och en ominstallation har inte fungerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej! Jag skrev ju det. Uppkopplingen är det inget fel på. Jag kan surfa på hela tiden, även när jag loggas ut från msn. Det är MSN det är fel på. Har haft liknande problem tidigare och en ominstallation har inte fungerat.

Säker på att uppkopligen inte bryts ett litet tag, nog länge för att msn ska logga ut men inte nog länge för att man ska märka det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lättaste sättet att märka om nätet går ner kan vara att köra en Start -> Kör -> cmd -> " ping -t -w 150 www.google.se " (utan citat tecken)

Så låter du den stå, blir du utloggad från msn så kolla om du har fått nån timeout

Well, jag trodde att jag märkt det genom att det i anslutningar - settings - info sett att IPv4 anslutningen en sekund avbröts (internet-lokal) och att det var precis så. Men nu har jag testat, och msn la av men ingen ping timeout. :mf_doof:

Edit: Och nu la det av och det stog ping timeout. Verkar ganska random det här. :)

Ibland flyter det på rätt länge, men ibland ser det ut såhär:

post-5272-1219149479_thumb.jpg

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, jag trodde att jag märkt det genom att det i anslutningar - settings - info sett att IPv4 anslutningen en sekund avbröts (internet-lokal) och att det var precis så. Men nu har jag testat, och msn la av men ingen ping timeout. :mf_doof:

Edit: Och nu la det av och det stog ping timeout. Verkar ganska random det här. :)

Ibland flyter det på rätt länge, men ibland ser det ut såhär:

post-5272-1219149479_thumb.jpg

Ah.. Du har ganska hög ping overall.. Seg uppkoppling? Trådlöst?

ändra från 150 till typ 200-250 istället

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah.. Du har ganska hög ping overall.. Seg uppkoppling? Trådlöst?

ändra från 150 till typ 200-250 istället

Kabel. 24mb/s. Har en ny dator. Funderar på om det är kabeln. Var problem med internet på min gamla dator också. Kabeln är lite sliten, och sedan så är den 10 meter.

Well, det har jag länge vetat. Jag får inte det internet jag egentligen ska ha utav min 24mb's uppkoppling.

*Ändra vad från 150 till 225?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kabel. 24mb/s. Har en ny dator. Funderar på om det är kabeln. Var problem med internet på min gamla dator också. Kabeln är lite sliten, och sedan så är den 10 meter.

Well, det har jag länge vetat. Jag får inte det internet jag egentligen ska ha utav min 24mb's uppkoppling.

*Ändra vad från 150 till 225?

24mbit, inte mb/s :mf_doof:

Så hög ping borde du inte ha.. mysko Vad står det när du kör http://www.bredbandskollen.se/ ?

ping -t -w 250 www.google.se istället

Länk till kommentar
Dela på andra sidor