Jump to content

Msn topicen.

VickeX
 Share

Recommended Posts

Så fort jag klickar på en mottagen fil direkt i MSN-fönstret blockar Windows-brandväggen (avaktiverad!) filen. När jag tar "mer info" står det att jag kan häva blockeringen genom att leta upp filen, högerklicka och trycka "häv blockering".

FILERNA FINNS JU ALDRIG!!! B) Och nu har jag tagit emot en 190 Mb stor filmfil som tog evigheter att överföra. Den blockerades och jag kan inte leta fram filen i Mina Mottagna Filer!

Help, please. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så fort jag klickar på en mottagen fil direkt i MSN-fönstret blockar Windows-brandväggen (avaktiverad!) filen. När jag tar "mer info" står det att jag kan häva blockeringen genom att leta upp filen, högerklicka och trycka "häv blockering".

FILERNA FINNS JU ALDRIG!!! B) Och nu har jag tagit emot en 190 Mb stor filmfil som tog evigheter att överföra. Den blockerades och jag kan inte leta fram filen i Mina Mottagna Filer!

Help, please. :)

Blir så för mig också, har listat ut att när man får nånting så ska man trycka på Spara som.. och nån bra mapp, absolut inte i Mina mottagna filer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filen blockas inte förän ni stänger meddelandes som visas. Får ni upp varningen om att filen har blockerats. Gå in i mottagna filer och kopiera över filen till någon annan mapp innan ni stänger varningen.

För mig försvinner den inte då heller. Jag låter bara bli att klicka på länken som kommer upp i MSN-fönstret utan letar upp filen själv och spelar den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filen blockas inte förän ni stänger meddelandes som visas. Får ni upp varningen om att filen har blockerats. Gå in i mottagna filer och kopiera över filen till någon annan mapp innan ni stänger varningen.

Ah, schysst. Man får alltså en andra chans om man var dum nog att klicka i msn-fönstret.

Men visst måste det gå att inaktivera denna skitsäkerhet? "MSN Messenger är asbra!!1! Du kan skicka filer!!!!!! ERROR: Vi har blockerat samtliga filformat för att en knapp promille av de filer som skickas är skadliga." :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inloggad just nu, så nej, jag har inga problem alls med MSN just nu.

Hmm, okej.

Mitt MSN startar inte när jag trycker på genvägen, Det kommer inte upp nått error och jag kan tryckta där flera gånger.

Jag har testat att avsluta processoren i alt-delete, Sen startart om, Fungerar inte.

Har även testat att starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...