kicken Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Tja, jag har avinstallerat Live. Men problemet är att jag inte KAN installera något MSN för det blir Fel under installtionen. Hehe lite svårt om man inte förstår. Det gjorde inte jag heller i början. Det är så att först måste du helt och hållet ta bort Live från datorn. Detta gör du som följande: (Engelska, men du kan säkert översätta själv): Control Panel --> Add or Remove programs --> Add/Remove Windows Components Där kryssar du i allt utom Messenger för om du bara kryssar i Messenger och inte dom andra, avinstalleras alla dom andra. Starta om datorn. Nu laddar du ner installationen till MSN messenger 7.0 Installerar det. Startar om datorn. Och så kommer du in här och skriver att du fixade det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Hehe lite svårt om man inte förstår. Det gjorde inte jag heller i början. Det är så att först måste du helt och hållet ta bort Live från datorn. Detta gör du som följande: (Engelska, men du kan säkert översätta själv): Control Panel --> Add or Remove programs --> Add/Remove Windows Components Där kryssar du i allt utom Messenger för om du bara kryssar i Messenger och inte dom andra, avinstalleras alla dom andra. Starta om datorn. Nu laddar du ner installationen till MSN messenger 7.0 Installerar det. Startar om datorn. Och så kommer du in här och skriver att du fixade det Meh,jag Har inte Live på datorn. Men har bara MSN Messenger 6.1 (Kan inte avinstallera) MSN messenger 7.0 (Kan inte avinstallera) MSN Messenger 7.0 Uppdatering ( Kan inte Avinstallera). Det blir fel när jag ska avinstallera 6.1 och 7.0.. Aja testar att Starta om datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Meh,jag Har inte Live på datorn. Men har bara MSN Messenger 6.1 (Kan inte avinstallera) MSN messenger 7.0 (Kan inte avinstallera) MSN Messenger 7.0 Uppdatering ( Kan inte Avinstallera). Det blir fel när jag ska avinstallera 6.1 och 7.0.. Aja testar att Starta om datorn. Måste gå att avinstallera på något sätt. Så det går inte via "Add/Remove windows Components" ? Jaja, kan nog dessvärre inte hjälpa dig mera isåfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 (redigerad) Måste gå att avinstallera på något sätt. Så det går inte via "Add/Remove windows Components" ? Jaja, kan nog dessvärre inte hjälpa dig mera isåfall. Nopp, det Fungerar inet genom "Add/Remove Windwos Components" .. Testar att installera mSN 7.0 nu. Installera MSN 7.0 = Ruta Din Dator har en nyare version av MSN messenger än den du du försöker installera. Om du vill installera en äldre version måste du först ta bort den aktuella versionen (genomatt klicka på Start, Inställningar,Kontrollpanelen,Lägg till/Ta bort, MSN Messenger): Kör sedan Den här Installationen Igen. Antar att den syftar på Uppdateringen jag har som jag installera 05.. Redigerad 14 juli, 2007 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Nopp, det Fungerar inet genom "Add/Remove Windwos Components" .. Testar att installera mSN 7.0 nu. Installera MSN 7.0 = Ruta Din Dator har en nyare version av MSN messenger än den du du försöker installera. Om du vill installera en äldre version måste du först ta bort den aktuella versionen (genomatt klicka på Start, Inställningar,Kontrollpanelen,Lägg till/Ta bort, MSN Messenger): Kör sedan Den här Installationen Igen. Antar att den syftar på Uppdateringen jag har som jag installera 05.. Alltså det måste gå att avinstallera. Om du försöker installera MSN messenger 7.0 och den säger att det finns en nyare version så måste du ha MSN Messenger 8.1 (Live) fortfarande installerad. Datorn har inte fel. Följ anvisningar och kolla noga. Var även krångligt för mig i början, men det gick till slut... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 (redigerad) Alltså det måste gå att avinstallera. Om du försöker installera MSN messenger 7.0 och den säger att det finns en nyare version så måste du ha MSN Messenger 8.1 (Live) fortfarande installerad. Datorn har inte fel. Följ anvisningar och kolla noga. Var även krångligt för mig i början, men det gick till slut... Nähä,Då får jag fixa screen, Jag HAR inte Msn 8.1 .. http://img187.imageshack.us/img187/4492/namnlsey7.jpg http://img187.imageshack.us/img187/2008/namnlsus7.jpg ? Redigerad 14 juli, 2007 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 (redigerad) Nähä,Då får jag fixa screen, Jag HAR inte Msn 8.1 .. Så din dator har fel? --- Du kanske inte har den, tagit bort den helt och hållet, men den måste finnas någonstans isåfall för när det kommer upp en sådan ruta, så reagerar den på att den finns kvar, just därför den inte kan istallera. --- Men men, fixa screen. Får nog vänta tills Ärrtvå kommer online, han kan det här bättre... Edit: Till vänster i listan, klicka "Lägg till/Ta bort windows komponenter". Den är trea uppifrån. Sedan väljer du där. Kryssa i allt utom MSN Messenger och starta om datorn sedan, så löser sig problemet !!1111! Redigerad 14 juli, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Så din dator har fel? --- Du kanske inte har den, tagit bort den helt och hållet, men den måste finnas någonstans isåfall för när det kommer upp en sådan ruta, så reagerar den på att den finns kvar, just därför den inte kan istallera. --- Men men, fixa screen. Får nog vänta tills Ärrtvå kommer online, han kan det här bättre... Edit: Till vänster i listan, klicka "Lägg till/Ta bort windows komponenter". Den är trea uppifrån. Sedan väljer du där. Kryssa i allt utom MSN Messenger och starta om datorn sedan, så löser sig problemet !!1111! Har frågat ÄrrTvå på Msn han visste inte heller Men , Men antar att det är nått skit kvar(?) Testar att kryssa i BARA msn o restartar återkommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Har frågat ÄrrTvå på Msn han visste inte heller Men , Men antar att det är nått skit kvar(?) Testar att kryssa i BARA msn o restartar återkommer. Ah! Jag tror du gjorde ett misstag nu. Jag som inte kan någonting om datorer kryssade bara i MSN och det som hände vara att alla andra program (bl.a IE) avinstallerades och MSN var kvar. Det man ska göra är att kryssa i allt utom MSN. --- Men men, det kanske är annorlunda för dig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 (redigerad) Ah! Jag tror du gjorde ett misstag nu. Jag som inte kan någonting om datorer kryssade bara i MSN och det som hände vara att alla andra program (bl.a IE) avinstallerades och MSN var kvar. Det man ska göra är att kryssa i allt utom MSN. --- Men men, det kanske är annorlunda för dig... Erhm,Kicken.. nu Finns inte 'Paint' :| Redigerad 14 juli, 2007 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Man kan bara ha en MSN-version per dator vad jag har lärt mig. Du kan alltså inte ha två olika MSN-versioner. Jepp, man kan bara ha en version av MSN Messenger i taget. Nu hade han dock Windows Messenger och en MSN Messenger. Det är skillnad på de två. Man kan ha en Windows och en MSN Messenger samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 15 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2007 Jepp, man kan bara ha en version av MSN Messenger i taget. Nu hade han dock Windows Messenger och en MSN Messenger. Det är skillnad på de två. Man kan ha en Windows och en MSN Messenger samtidigt. Windows Messeger följer med datorn. Men aja, Ska virus söka etc idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 (redigerad) Är detta nån virus varning?. fick att nån skrev Web adress for att veta vem som tagit bort dig fran MSN: *LÄNK* och jag undrar om det är nån virus varning?. Kan säga att jag ahr ej tryckit på länken Redigerad 1 augusti, 2007 av agent47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 (redigerad) Är detta nån virus varning?. fick att nån skrev Web adress for att veta vem som tagit bort dig fran MSN: *LÄNK* och jag undrar om det är nån virus varning?. Kan säga att jag ahr ej tryckit på länken Fick det där från en kompis tidigare. Det är ju spyware av nåt slag, men jag vet inte hur skadligt det är. Hur som helst så ska tydligen det där programmet fungera, alltså man får faktiskt reda på vilka som har blockat en. Men jag skulle i vilket fall aldrig ladda ner det, verkar bara onödigt. Plus att man skickar runt sånt där skit till alla kontakter med. Just det, hörde från någon att det där programmet kan sno ens lösenord, men jag vet inte om det är sant. (Tvivlar starkt, då personen som sade det knappast är känd för att vara überhaj på datorer) Redigerad 1 augusti, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Fick det där från en kompis tidigare. Det är ju spyware av nåt slag, men jag vet inte hur skadligt det är. Hur som helst så ska tydligen det där programmet fungera, alltså man får faktiskt reda på vilka som har blockat en. Men jag skulle i vilket fall aldrig ladda ner det, verkar bara onödigt. Plus att man skickar runt sånt där skit till alla kontakter med. Just det, hörde från någon att det där programmet kan sno ens lösenord, men jag vet inte om det är sant. (Tvivlar starkt, då personen som sade det knappast är känd för att vara überhaj på datorer) Men asså jag har snackat med han förut. När jag fick det där medelande när jag spelade WoW och kollade hadde han precis loggat ut. Så vad tror du/ni vad som händer om jag trycker på länken?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Men asså jag har snackat med han förut. När jag fick det där medelande när jag spelade WoW och kollade hadde han precis loggat ut. Så vad tror du/ni vad som händer om jag trycker på länken?. Tryck inte på den, jag har fått samma sak. Min kompis också, dom som trycker på det loggas ut (dom man får det av är alltid utloggade men kommer in i gen strax efteråt) och sen skickas det till hela ens kontaktlista. Vad för virus det är, om det är något, vet jag inte.. Du gör ändå bäst i att inte trycka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 (redigerad) För att följa trenden: Jag har också fått det. Gick dock inte in på länken. Sedan finns det ett annat program, spyware-fritt som man kan använda för att se vilka som blockerat en. Onödigt, dock. Btw: Vad fint forumet ser ut då Beffo är nere. Redigerad 2 augusti, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Vad heter det där programet som du sa RavenE som är spyware fri? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Vad heter det där programet som du sa RavenE som är spyware fri? Kommer inte ihåg, tror att det var ett val man kunde välja i någon version av Messenger plus. Eller så var det på någon hemsida. Fungerade gjorde det i alla fall. Ska försöka leta lite då jag får tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 MSN Discovery finns ju, men den fungerar inte till hundra procent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts