SlewME Skrivet 8 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2005 Man ska inte kritisera invandringen i sig, självklart att människor ska få flytta över landsgränser. Kritisera sätter vi tar hand om dom istället, det är avsaknaden på integrering i samhället som leder till krimminaliteten. Det är sant, vi tar hand om dem på fel sätt genom att placera ut alla invandrare på ett ställe och svenskarna på ett annat. Detta gör ju även så att invandrarna känner sig utanför i samhället. Sedan att invandrare har svårt att få jobb osv. är inte heller ett plus. Men man måste plugga för att få jobb och det är inget undantag för dem. Men du kan inte förneka att invandrarna som kommer hit får det väldigt bra. De får gratis inkomst i form av bidrad m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Det är sant, vi tar hand om dem på fel sätt genom att placera ut alla invandrare på ett ställe och svenskarna på ett annat. Detta gör ju även så att invandrarna känner sig utanför i samhället. Sedan att invandrare har svårt att få jobb osv. är inte heller ett plus. Men man måste plugga för att få jobb och det är inget undantag för dem. Men du kan inte förneka att invandrarna som kommer hit får det väldigt bra. De får gratis inkomst i form av bidrad m.m. Jag förnekar det som sagt inte, och jag tycker att det är rätt att dom får det bra. Men man borde, också som sagt, satsa mer energi på att lära dom språket direkt, för det spelar ingen roll hur välutbildad du är om du inte kan svenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Ja, och när vi ändå är igång kan vi gå tillbaka till stenåldern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Ja, och när vi ändå är igång kan vi gå tillbaka till stenåldern. När vi ändå är igång med vadå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Exakt. Så att de kan kriga mot vietnamn och vapentillverkarna får the money in tha bank. (min stavning är kass) Det är inte terrorism. Det är förräderi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 När vi ändå är igång med vadå? Med att låta vissa i Danmark att skriva på ett papper... Danmarks regering verkar mer som djur än människor. Eller djur kanske är smartare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Med att låta vissa i Danmark att skriva på ett papper... Danmarks regering verkar mer som djur än människor. Eller djur kanske är smartare. Dom kanske inte vill bli som t.ex. sverige med massa invandrare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Dom kanske inte vill bli som t.ex. sverige med massa invandrare Det har dom redan, dom är alla invandrare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Det har dom redan, dom är alla invandrare. Men.. Du fattar vad jag menar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Jag förnekar det som sagt inte, och jag tycker att det är rätt att dom får det bra. Men man borde, också som sagt, satsa mer energi på att lära dom språket direkt, för det spelar ingen roll hur välutbildad du är om du inte kan svenska. Och sedan får de ändå inga jobb, eftersom de inte heter Sven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Och sedan får de ändå inga jobb, eftersom de inte heter Sven. Det är inte alls orsaken. Man brukar bara se på nationalitet i undersökningarna, men man glömmer bort en viktig faktor: åldern. Då min mor var 45, sökte hon jobb som guldsmed, eftersom att det var hennes jobb i hennes hemland. Hon fick inte jobbet, och det var inte för att hon var invandrare. Den som fick jobbet var 25, och var en bra bit snyggare än min morsa. Samma är det med många invandrare: dom är i medelåldern, och har dåligt flyt i språket, därför får dom inget jobb. Jag har hört talas om en som ansökte om ett jobb ansikte mot ansikte DIREKT, istället för att hålla på med papper först istället. Han fick jobbet, för att han var ung, kunde språket, och var duktig. Min farsa har exempelvis sagt "Inga svennejävlar. Dom sitter o latar sig o lutar sig mot sitt jävla kollektivavtal. Deras arbeten är illa gjorda och dom tar lång tid på sig. Tjecker däremot gör allting noga och snabbt, och tänker själva". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts