Moongoose Skrivet 4 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 (redigerad) Jag vet inte om jag tycker att det är så fel... Det är på tiden vi ställer lite krav på invandrarna i Sverige. Många vill bara ha rättigheterna men inte skyldigheterna. Och när man påpekar detta så är risken att bli stämplad som rasist överhängande. Det gäller att ge och ta. Så är det över allt och man skall kunna kritisera invandrare utan att vara rasist. eller snarare, vi "vita" kan inte säga något om "blattarna". Vi blir rasister direkt, medans dom kan typ, slå ner oss för att vi är "vita" och inte vara rasister. Blatte nedsättande benämning på person med ursprung från Jugoslavien (jugge) eller Mellanöstern. Används ibland allmänt om personer med mörk eller svart hudfärg.Svartskalle substantiv Kraftigt nedsättande uttryck för en person som har ett utseende som skulle kunna tyda på ursprung utanför den västerländska kulturkretsen. Föregås ofta omedelbart av kraftordet "djävla". Uttrycket brukar anses markera förekomsten av xenofobi hos användaren. Btw, Rätt Vice. Redigerad 4 november, 2005 av Moongoose Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Jag tycker att det är en jättebra idé som Sverige borde ta efter. Mahalo: Hur vi kan tycka att det är rimliga krav? För oss västerlänningar är sakerna som står i kontraktet inga krav utan en självklarhet. I våran kultur har alla rätt till en utbildning, vi respekterar andras åsikter och tar avstånd från könsstympning, tvångsäktenskap och terrorism. Invandrare som kommer hit från fjärran länder har i vissa fall inte samma värderingar som vi och därför ser jag inget dåligt med att vi gör dem införstådda med vilka regler som gäller här genom att låta dem skriva på ett kontrakt. Det är inga "orättfärdiga fascistiska krav" utan ett sätt att hjälpa dem att anpassa sig till vårat samhälle. Det jag ville komma fram till i mitt tidiagare inlägg, men du förklarade bättre . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Som Arvid sa är det en självklarhet för "oss" att inte slå våra barn och sådant. I vissa länder så får man slå sina barn t ex i Frankrike också bara så ni vet. Så jag tycker det är bra att invandrare ska skriva på det. Och det är väll inte så att det bara är invandrare från "österländer" som ska skriva på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 4 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Som Arvid sa är det en självklarhet för "oss" att inte slå våra barn och sådant. I vissa länder så får man slå sina barn t ex i Frankrike också bara så ni vet. Så jag tycker det är bra att invandrare ska skriva på det. Och det är väll inte så att det bara är invandrare från "österländer" som ska skriva på det? Ojojoj.. Kommer nog ta upp det här i klassen, kul att diskutera pga en tjej överreagerar, och felciterar hela tiden. Skulle spelat in en lektion.. Kommer göra det och lägga upp, så kan man kritisera och kommentera allt, typ. nej, men hon sa att vi är för elaka mot dom och inte tar hänsyn till Deras kultur. Men, det är som sagt dom som ska ta efter våran lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Befängt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Befängt. Hur tycker du att det ska se ut då? Så här.. Ska vi behöva rätta oss efter vad dem tycker bara för att det är deras kultur och religion? Nej det ska vi inte, det är dem som kommer hit frivilligt och då är det dem som ska leva efter våra lagar och normer. Ska vi behöva anpassa oss för att vi inte är i krig men deras land är? ja på sätt och vis ska vi det, men vi ska inte ändra på landet bara för att dem har haft det svårt, tycker att vi ska ta emot dessa drabbade människor. Men de ska även leva som oss då. Ska vi behöva jobba och betala för dem för att dem har haft det svårt? Nej det ska vi inte, dem ska jobba lika mycket som oss. Det är jätte bra att vi hjälper dessa människor som har det svårt. Men då ska man ta mig fan vara tacksam för att man fick komma hit, dvs man ska jobba, skatta och göra det som alla andra gör i ett land. Om jag säger såhär. Ni som säger att det är sjukt med detta "kontrakt" som invandrare ska skriva på, varför tycker ni det? Handlar allt om rasism i eran värld? Man är inte rasist för att man tycker att dem ska rätta sig och att dem ska göra det vi gör i ett land. Rasism är ett mycket känsligt ämne nu för tiden och man mörkar allt mer ned att att prata om invandrare. Har även hört att man inte ens säger "Talar med brytning" eller "kommer från ett annant land" i Efterlyst längre. Hur ska man då veta vad man söker efter? Det underlättar endel om andra får veta om personen i fråga som är efterlyst pratar med brytning, det samma gäller med dialekter. Ta detta som ett exempel: Svart hår, bruna ögon, en blå dunjacka och ca 185cm eller Svart hår, bruna ögon, blå dunjacka, ca 185cm och talade svenska med brytning/skånska. Välj.. ! Jag menar, hur många har inte svart hår, bruna ögon och en blå dunjacka? Sammhället tystar ned det invandrare gör bara för att inte bli kallade rasister eller bli jagade av en inhyrd torped så istället säger dem "Hade ett Svenskt utseende" i svensk tv. Nu rättar vi oss helt efter invandrarna i sverige, det är fel. Pratar i från Sveriges prespektiv nu även fast det är danmark tråden handlar om men jag misstänker att det är samma sak i Danmark. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Jag tycker kraven ska vara ännu hårdare. Sen anser jag att dom som får uppehålstillstånd och sedan medborgarskap, ska bli utvisad om dom begår ett brott som ger mer än ett år i fängelse =) För vi vill ju inte ha ett Sverige som det är nu när invandrar gäng är ute och våldtar,rånar,mördar och tillochmed avfyrar automat vapen mot polistation. Jag säger inte att alla gör det, men dom som sysselsätter sig med något av de nämnda saker, så ska dom utvisas omedelbart och aldrig mer få sätta sin fot inom landets gränser igen. Sen så skyll det inte på segregation, jag tror det hade varit precis lika om dom bodde sida vid sida med oss svenskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 4 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 (redigerad) *Applåder i massivs* @ Slewme Du har så rätt, tror jag ska skriva ut allt detta och "läsa in" så jag kan äga dom i klassen Du har så jävla rätt där med att det märks mer och mer i tv, t ex Efterlyst. Som jag sagt tidigare, de kan göra allt, medans vi kan (tar upp ett exempel som hänt i skolan) bara kolla snett på dom och de anfaller och kallar oss rasister. Sedan, efter händelsen, pratade rektorn med de som var inblandade, och svartskallarna var ca 8 pers, men det handlade bara om 1 av dom, sa att hon gjorde massa saker och skit som inte var sant, och när rektorn konfronterade den vita tjejen, så fick inte vi andra som såg, blanda oss i och försvara samt säga det som egentligen hände. Jag tycker kraven ska vara ännu hårdare. Sen anser jag att dom som får uppehålstillstånd och sedan medborgarskap, ska bli utvisad om dom begår ett brott som ger mer än ett år i fängelse =) För vi vill ju inte ha ett Sverige som det är nu när invandrar gäng är ute och våldtar,rånar,mördar och tillochmed avfyrar automat vapen mot polistation. Jag säger inte att alla gör det, men dom som sysselsätter sig med något av de nämnda saker, så ska dom utvisas omedelbart och aldrig mer få sätta sin fot inom landets gränser igen. Sen så skyll det inte på segregation, jag tror det hade varit precis lika om dom bodde sida vid sida med oss svenskar. Vart är det klara bevis på att det var just invandrare som sköt? Det finns många vita män i ca 40-60års åldern som våldtar. Om brottet ger mer än 2 år, skicka tillbaka dom, de har haft sin chans. Inte 1 år, eller, det beror på brottet. Btw, allt jag skrivit om svartskallarna, är grundat på det jag varit med om i Uppsala Redigerad 4 november, 2005 av Moongoose Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Vart är det klara bevis på att det var just invandrare som sköt? Det finns många vita män i ca 40-60års åldern som våldtar. Om brottet ger mer än 2 år, skicka tillbaka dom, de har haft sin chans. Inte 1 år, eller, det beror på brottet. Eftersom det bara var med invandrare under kravalerna, så tog jag förgivet att det var just invandrare som avfyrade skotten. Sen så är det nog inte så många vita män som drogar och gruppvåldtar unga flickor underknivhot. Sen så alla våldtäkter som inträffat där jag bor och i städer utanför, så har det varit just mörkhyade personer som varit förövarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 (redigerad) Säg vilka länder det inte är invandrare från början Eh ja, det är ju det jag menar? Ingens släkt kommer från ett land egentligen, alla människor är invandrare till alla länder. Därför ska alla eller ingen skriva på. Mänskligheten skapades före dom hittade på saker som länder. Redigerad 4 november, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 4 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Eh ja, det är ju det jag menar? Ingens släkt kommer från ett land egentligen, alla människor är invandrare till alla länder. Därför ska alla eller ingen skriva på. Mänskligheten skapades före dom hittade på saker som länder. Jag vet =) Hmm, tyvärr kan jag inte komma på något nu.. Sitter och diskuterar om allt detta med en på skype, en tjej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 *Applåder i massivs* @ Slewme Du har så rätt, tror jag ska skriva ut allt detta och "läsa in" så jag kan äga dom i klassen Det är fritt att kopiera, så att du vet. Delar med mig av mina åsikter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 (redigerad) Sjuka as. Hur i helvete kan ni tycka att detta är rimliga krav på medborgarskap. Jag blir så jävla sur på de idioter som inte kan se de orättfärdiga fascistiska kraven för vad de egentligen är. Svartingarna ska praktiskt taget skriva kontrakt där de avstår från sin uttrycksfrihet. Benämningen av terrorism är ju svår att definera när det inte finns några hjältar i det här kriget, hur har de trott att de ska funka? Ska varenda blatte som säger något dåligt om Danmarks styrelseskick skeppas iväg på en flotte till Långtbortistan eller? Ska varenda blatte som vet att de riktigta hotet är våra "hjältar i väst" bli klassade som terrorister? Ska varenda blatte som slår sitt barn och fru och tvingar dem att inte assimilera sig till samhället eller få en utbildning skickas iväg? Haha, generalisering på topp-nivå. Är inte den egentliga frågan: slår verkligen varenda blatte sitt barn och fru? Vill varenda blatte inte assimilera sig till samhället? Och vill de inte ha en utbildning, jobb och ett anständigt liv? Jävla fascistsvin! De här jävla missfostren förtjänar att få deras halsar avskurna. Korrumperade högerextremistiska ormar utan en uns vett i skallen. Tror ni verkligen att blattarna inte vill arbeta och försörja sina familjer? Varför ber de inte "danskarna" att skriva på det här kontraktet? Men det är väl steg två. Herre jävlar... hur fan kan ni vara så blinda? George Orwells mardröm håller på att bli verklighet. Det är en sjuk jävla värld vi lever i. Vi måste inse att vi är slavar till företagsskicket! Vill ni verkligen att era barn ska växa upp med mikrochips planterade i hjärnan? Vill ni verkligen leva era liv i rädsla och tystnad? Vill ni verkligen vara boskap? Det här är bara början . Men motståndet kommer att ta hem den här segern. Vi kommer inte att lämna den här kampen fruktlösa. Mark my words... Den dynamiska andan som lever i varenda självständiga man, kvinna och barn, kommer inte att acceptera det här. Det är 2006 inte 1939. - El Revolucionario E den här snubben helt seriös? Terrorism är inte svår att benämna. Det är då en icke-militär styrka (alltså en grupp människor som inte lyder under någon specifik regering) anfaller civila mål när som helst, eller de anfaller soldater under fredstid. Då va den punkten avklarad en gång för EVIGT! "Hjältarna i väst" måhända inte ha nån hjälte till ledare längre (Bush är ingen bra ledare, men de va ju Clinton). Och oavsett hur det går, så är USA dom goda, och Saddamanhängarna dom onda, eftersom att USA jobbar för att instifta demokrati, och att Saddamanhängarna vill motarbeta det (En nyckelregel: Demokrati = gott, Diktatur = ont). I mellanöstern förekommer hedersmord, omskärelser, och kvinnor ses på som ägodelar, då man skänker bort sina döttrar till finaste möjliga familj, mot döttrarnas vilja. Detta har vi många gånger sett prov på. Då är det logiskt att man säger åt dom att dom oavsett vad, blir hemskickade om dom bryter mot dessa lagar. Vad gällerkriminalitet anser jag att man borde kunna skicka folk födda inom landet i exil, då dom begår brott. Detta skulle dock inte vara omöjligt, då vi inte kan skicka dom till nåt bestämt land med någon vettig orsak (I och för sig kan man säga att danmark ligger närmast, plus att danskarna har en fristad för kriminella, o knarkare kallad kristiania). Slavar till företagsskicket? Det är bara dom tröga små puckon som väljer att inte utbilda sig, och får bli arbetslösa eller industriarbetare. Dessutom är det inte 2006 ännu. Och motståndet i det här landet är inte vänstringarna. Det är högerblocket! Redigerad 4 november, 2005 av darkjak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 4 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 E den här snubben helt seriös? Terrorism är inte svår att benämna. Det är då en icke-militär styrka (alltså en grupp människor som inte lyder under någon specifik regering) anfaller civila mål när som helst, eller de anfaller soldater under fredstid. Då va den punkten avklarad en gång för EVIGT! "Hjältarna i väst" måhända inte ha nån hjälte till ledare längre (Bush är ingen bra ledare, men de va ju Clinton). Och oavsett hur det går, så är USA dom goda, och Saddamanhängarna dom onda, eftersom att USA jobbar för att instifta demokrati, och att Saddamanhängarna vill motarbeta det (En nyckelregel: Demokrati = gott, Diktatur = ont). I mellanöstern förekommer hedersmord, omskärelser, och kvinnor ses på som ägodelar, då man skänker bort sina döttrar till finaste möjliga familj, mot döttrarnas vilja. Detta har vi många gånger sett prov på. Då är det logiskt att man säger åt dom att dom oavsett vad, blir hemskickade om dom bryter mot dessa lagar. Vad gällerkriminalitet anser jag att man borde kunna skicka folk födda inom landet i exil, då dom begår brott. Detta skulle dock inte vara omöjligt, då vi inte kan skicka dom till nåt bestämt land med någon vettig orsak (I och för sig kan man säga att danmark ligger närmast, plus att danskarna har en fristad för kriminella, o knarkare kallad kristiania). Slavar till företagsskicket? Det är bara dom tröga små puckon som väljer att inte utbilda sig, och får bli arbetslösa eller industriarbetare. Dessutom är det inte 2006 ännu. Och motståndet i det här landet är inte vänstringarna. Det är högerblocket! Saddam var ju terrorist? Han var ledare och hade regeringen med sig. Stalin var en sorts terrorist, han var ledare och hade regeringen med sig. George W. Bush är terrorist ur andras ögon, och han är ledare. Hedersmord finns inte ens skrivet i koranen. Det är en benämning som tagit fart har i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Hedersmord finns inte ens skrivet i koranen. Det är en benämning som tagit fart har i Sverige. Dock så anses hedersmord vara ett lindrigare brott än ett vanligt mord i vissa religiösa länder. Btw, fan vad religion är skit! Religion ska endast utövas för EGET välbehag, inte för konflikter och bråk mellan olika religioner. Och hedersmord och liknande SKIT är fan inte för EGET välbehag, där man respekterar andras åsikter. Gulledge, D. Dale: "I am treated as evil by people who claim that they are being oppressed because they are not allowed to force me to practice what they do." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 (redigerad) Saddam var ju terrorist? Han var ledare och hade regeringen med sig. Stalin var en sorts terrorist, han var ledare och hade regeringen med sig. George W. Bush är terrorist ur andras ögon, och han är ledare. Hedersmord finns inte ens skrivet i koranen. Det är en benämning som tagit fart har i Sverige. Terrorism är ju att man går på oskyldiga för politisktsyfte. Man är inte terrorist för man krigar mycket. Sånt kontrakt borde finnas i sverige med. Vafan ska man sitta hemma och glo på sitt hemlands nyhetskanaler dagar ut och in? och leva på socialen? skaffa ett jobb! men dom måste kunna språket med, vilket som dom inte vill göra då borde dom inte få vara här om man inte vill lära sig språket. Och hade dom velat lära sig språket så hade dom gått till en språkkurs i svenska för invandrare det är jag övertygad om Redigerad 4 november, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Saddam var ju terrorist? Han var ledare och hade regeringen med sig. Stalin var en sorts terrorist, han var ledare och hade regeringen med sig. George W. Bush är terrorist ur andras ögon, och han är ledare. Hedersmord finns inte ens skrivet i koranen. Det är en benämning som tagit fart har i Sverige. Saddam var inte terrorist. Han var en TYRANN. Det vill säga att han styrde landet, och hade en RIKTIG armé. Saddamanhängarna är terrorister för att de inte är en riktig armé, anfaller civila, inte lyder någon regering. Stalin var ALDRIG terrorist. Lenin var det fram tills han blev landets ledare. Bush kan inte kallas terrorist enligt några definitioner. Däremot kan vissa kalla honom för blodtörstig, eller för en korsfarare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 4 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Saddam var inte terrorist. Han var en TYRANN. Det vill säga att han styrde landet, och hade en RIKTIG armé. Saddamanhängarna är terrorister för att de inte är en riktig armé, anfaller civila, inte lyder någon regering. Stalin var ALDRIG terrorist. Lenin var det fram tills han blev landets ledare. Bush kan inte kallas terrorist enligt några definitioner. Däremot kan vissa kalla honom för blodtörstig, eller för en korsfarare... Äh, det finns så många olika ord för saker, orka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 4 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 Haha, bara för att det finns sjuka araber eller vad de nu är som gillar att spränga folk i bitar så ska ALLA invandrare vara terrorister. Att de ska lova att inte slå sina barn. jaha, danskarna göra ALDRIG detta? Jag säger inte at invandrare är felfria. De flesta är smutsiga jävla idioter, men alla är inte det. Jag är inte muslim, ingen i min släkt är det. Jag har svart hår, med utländsk bakgrund. Jag studerar och har inte gjort något olagligt. Min syster studerar och har inte gjort något olagligt. Min bror studerar och har inte gjort något olagligt. Min pappa är lärare och har inte gjort något olagligt. Min mamma är lärare och har inte gjort något olagligt. Min kusin är snart en domare och har inte gjort något olagligt. Min kusin är läkare och har inte gjort något olagligt. Min kusin är skådis och har inte gjort något olagligt. Min farbror är jobbar med att ta fram nya medeciner och har inte gjort något olagligt. Orkar inte räkna upp resten men ni förzstår nog. Och nej jag är inte muslim, ingen i min släkt är det. BTW, en invandrare är även en dansk i sverige,en finska i sverige, en tysk i england... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 4 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2005 BTW, en invandrare är även en dansk i sverige,en finska i sverige, en tysk i england... No shit sherlock Jag vet att alla inte är terrorister, avskum, you name it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts