Jump to content

Mac eller Windows?

razztheazz
 Share

Recommended Posts

Fel forum...

Jag tycker att du ska satsa på windows, för att det är som du säger , det är säkrare. Men mac har snygg design :shifty:

Fördelar på Windows: Spela alla spel

Göra mer saker

Kommer inte på mer

Nackdelar på Windows: Rörigt

Bluescreen

För och nackdelar på mac ,vet jag inte. Men jag kan gissa på att mac klarar inte allt som windows gör :huh:

Redigerad av .:Gurkan:.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en mac (+ pc). Har ingen brandvägg eller virusskydd och på dom 3 åren som jag har haft den datorn har jag inte haft ett enda virus eller annat skit. Skulle alla program finnas till mac så skulle det vara 100 gånger bätre. Är du bara inne på internet och inte spelar massa spel så är det klart rekomenderat.

Flummigt skrivet :shifty: men ni förstår :huh:

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en mac (+ pc). Har ingen brandvägg eller virusskydd och på dom 3 åren som jag har haft den datorn har jag inte haft ett enda virus eller annat skit. Skulle alla program finnas till mac så skulle det vara 100 gånger bätre. Är du bara inne på internet och inte spelar massa spel så är det klart rekomenderat.

Flummigt skrivet  :shifty:  men ni förstår  :huh:

Vore helt pefekt om alla program fanns till Mac. Program inkluderar nämligen virus, och då Mac OS har så jeffla dålig säkerhet, skulle det inte vart så bra...

Detta är anledningen till att du inte har några virus på din Mac, det finns inga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på vad du ska göra med en dator. Om du är spelfixerad så är inte en Apple att rekomendera eftersom det finns inte så många spel till det, Jag har för mig att Doom 3 och World Of Warcraft är dom "nyare" spelen som man kan spela. :huh:

Jag håller med om att Apples datorer och operativsystemet som ingår (MAC OSX) är jävligt läckert! :shifty:

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har båda två. PC är helt klart en speldator, mer kan jag inte komma på där den är bättre än Mac. Macen är bättre på filmredegering, musikproduktion och webb-skapande m.m. Alltså allt med multimedia. Sen är den också en "jobb-dator".

När det gäller virus är Macen säkrare, då det finns mycket mer virus till PC. Jag t. ex har en dator utan anti-virus som inte fått ett ända virus på 5 år.

Operativsystemet på Macen är helt klart bäst. Iaf Mac OS X och högre. Den senaste kallas Tiger (de har alla kattdjur som smeknamn) och har hur många funktioner som helst. Vi får se om Vista kan slå den, för XP kan absolut inte det.

Om du ska välja Mac, så vänta tills nästa år, då Apple byter processor från PowerPC till någon Intel. Då kommer det bli lättare för företag att porta t. ex spel till Macen. Program som är anpassade till PPC-processorn kan ha problem med Intel-processorn.

Så Mac=Multimediadator, jobbdator.

PC=Speldator.

Valet är ditt.

Och bara så du vet så har jag haft Mac i hela mitt liv och PC sen i somras så jag är inte helt opartisk :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor