Jump to content

Pormaskar och Finnar

Siana
 Share

Recommended Posts

Själv har jag ganska få finnar, min mor och far berättade att ingen av dom heller hade särskilt mycket finnar

en kille på min gamla skolan som jag ser på bussen ibland har så mycket finnar att hud typ har spruckit upp och han har värsta sår (w00t)

Har en i klassen, det ser ut som han har bölder eller något ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag vill bara påpeka att ångan inte kommer att lösa problemet bara sådär. Det krävs lite annan behandling as well. Efter ångabadet kan ni ta på en mjukgörande lotion från Zirh, Recipe for Men eller Biotherm. Sen är det givetvis bra att tvätta ansiktet varje dag med alkoholfri tvål eller någon typ av acnetvål. Om det är lite mer an bara vanliga finnar, typ acne är det bra att rådfråga läkare eller på apotek för rätt behandling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill bara påpeka att ångan inte kommer att lösa problemet bara sådär. Det krävs lite annan behandling as well. Efter ångabadet kan ni ta på en mjukgörande lotion från Zirh, Recipe for Men eller Biotherm. Sen är det givetvis bra att tvätta ansiktet varje dag med alkoholfri tvål eller någon typ av acnetvål. Om det är lite mer an bara vanliga finnar, typ acne är det bra att rådfråga läkare eller på apotek för rätt behandling.

Du får en att känna sig ofräsch för man inte tvättar ansiktet just varje dag.

Men, om man duschar varje morgon ist'llet för att bara tvätta ansiktet. Det går bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får en att känna sig ofräsch för man inte tvättar ansiktet just varje dag.

Men, om man duschar varje morgon ist'llet för att bara tvätta ansiktet. Det går bra?

Jadå, bara man tvålar in ansiktet också. Två tips till:

För dig med fet hud

För dig med torr hud

Grooming.se

En väldigt bra site där du kan beställa dina krämer och även få tips på hur du ska sköta din kropp. Deras artiklar är väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter det är det också lika bra att börja smörja in anus med vaselin varje kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahah herr utseendefixerad är igång :)

Det finns två grabbar i min parallelklass som är rätt äckliga. Den ene har en massa små, så att huden börjat bli knottrig, och den andre ser ut som en ostfralla i fejset. ^_^

... Fast det är rätt synd om dem. När jag är nedstämd för att jag har lite väl många finnar brukar jag tänka: "vad glad att du inte ser ut som dem" :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också hört att om man äter choklad så får man mer finnar.

Stämmer inte.... Har ätit så himla mycket choklad att jag nästan (tyngd på ordet nästan) har slutat tycka om det... Men inga finnar här inte....

Ett tips är att använda Stioxyl... Funkar skitbra... fast hederlig tvål o vatten blandning är ju inte helt fel heller... Eller sup bort dom j*vlarna...^_^...

Offtopic... Om 23 dar är det 3 år sen jag regga mig här... Måste jag fira:P.. O'boy o bulle :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer inte.... Har ätit så himla mycket choklad att jag nästan (tyngd på ordet nästan) har slutat tycka om det... Men inga finnar här inte....

Ett tips är att använda Stioxyl... Funkar skitbra... fast hederlig tvål o vatten blandning är ju inte helt fel heller... Eller sup bort dom j*vlarna...^_^...

Offtopic... Om 23 dar är det 3 år sen jag regga mig här... Måste jag fira:P.. O'boy o bulle :wub:

Stioxyl ska man inte änvända om man bara har lite finnar, det torkar ut huden ngt så enormt. Sup inte så mycket heller, det ger också dålig hy

Länk till kommentar
Dela på andra sidor