Jump to content

Pormaskar och Finnar

Siana
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har massa fina pormaskar på näsan. :P

För att trycka ut alla pormaskar enkelt och lättare så ska man hålla sitt huvud ovanför varm vatten (så att det kommer ut ånga) i en sån balja med en handduk på huvudet i ungefär 20 min.

Jag fattar inte riktigt beskrivningen, ska man fylla neb alja med ångande varmt vatten, sedan doppa handduken däri och lägga på ansiktet ?

Eller är jag helt ute och cyklar ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte riktigt beskrivningen, ska man fylla neb alja med ångande varmt vatten, sedan doppa handduken däri och lägga på ansiktet ?

Koka upp vatten

Häll vattnet i en balja/skål

Böj ner ansiktet över ångan

Lägg en handduk över dig och baljan/skålan så att det blir som en liten bastu

Svettas i 15-20 minuter

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du cyklar lite väl långt. Man ska stoppa huvudet i kokande vatten i kastrull direkt på spisen.

Skämt åtsido. Fyll en balja med hett vatten och lägg ansiktet ner mot vattnet och en handduk på bakhuvudet så att ångan stannar och inte försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du kroat eller?

Fungerar det med att man tar huvudet i en balja med handuk, försvinner dom då?

Bosnisk. :D Men jag har varit i Kroatien två gånger på semester. Och finnarna försvinner efter att man har badat och solat i ett par dagar.

Tror nog inte det är en så smart idé att använda vanligt vatten med bordsalt :angry:

Kanske funkar med havssalt, vem vet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor