Jump to content

IFK Göteborg riskerar degradering.

Nord
 Share

Recommended Posts

Blåvitt riskerar att flyttas ner till superettan om man fälls för skattebrott. Vilket ger BoIS en plats i allsvenskan.

http://www.svt.se/texttv/308.html

Detta känns så underbart skönt!

Vet att inte alla delar dessa åsikter med mig, Men snälla, kan ni inte vara lite glada och positiva för min skull? Har ju mått så dåligt sen den rysliga matchen i Söndags. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:'( :lol::(:angry:

min reaktion,typ -^

Men sen får du hålla med!

Håller man på med sånt här skit, har man inte inom svensk fotboll att göra. Svensk fotboll har ett av världens bästa rykten om sig för att vara en "liga" där allt sköts korrekt m.m

Det som är mest synd är att dom har fått spela en hel säsong utan någon annans vetskap ang detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men sen får du hålla med!

Håller man på med sånt här skit, har man inte inom svensk fotboll att göra. Svensk fotboll har ett av världens bästa rykten om sig för att vara en "liga" där allt sköts korrekt m.m

Det som är mest synd är att dom har fått spela en hel säsong utan någon annans vetskap ang detta.

Fotbollen handlar om laget, spelarna, fansen...de är de som hör hemma i svensk fotboll

och det är ju inte dessa som skattefifflat?

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fotbollen handlar om laget, spelarna, fansen...de är de som hör hemma i svensk fotboll

och det är ju inte dessa som skattefifflat???

Men vad behövs för att kunna "driva" ett fotbollslag, en klubb? Jo ekonomi. Och vad behöver man för att kunna "driva" en ekonomi? Jo te.x en revisor eller liknande.

Utan en "ledning" för laget, finns det inga spelare, inga supportrar och inget lag överhuvudtaget.

Så du kanske förstår mig ändå när jag säger att sånt här skit inte ska dra ner Fotbollens rykte i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du kanske förstår mig ändå när jag säger att sånt här skit inte ska dra ner Fotbollens rykte i Sverige.

Tror du seriöst att nån liten stackare i malawi kommer känna sig sviken av att sveriges fotboll inte visade sig var så käckt som han trodde? :lol:

skämt å sido, jag ser vad du försöker komma men jag håller inte med, skulle sveriges "fotbolls-rykte" ta skada av detta

jag tycker sveriges fotbolls-rykte tar skada av tråkiga sket-lag som landskrona, gif sundsvall (thank god, they're out), örebro (dom åkte väl ur för kass ekonomi? :( )

sätt dom som fuskat med skatten i fängelse, bara det inte skadar dom som inte har nåt med det att göra (jag tror det är ett ganska hårt straff för föreningen om får massa ledare i fängelse)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blåvitt riskerar att flyttas ner till superettan om man fälls för skattebrott. Vilket ger BoIS en plats i allsvenskan.

Vet att inte alla delar dessa åsikter med mig, Men snälla, kan ni inte vara lite glada och positiva för min skull? Har ju mått så dåligt sen den rysliga matchen i Söndags. :lol:

Hoppas det! så landskrona kommer tillbaka! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet att inte alla delar dessa åsikter med mig, Men snälla, kan ni inte vara lite glada och positiva för min skull? Har ju mått så dåligt sen den rysliga matchen i Söndags. B)

Fyfan va synd att en av Sveriges bästa klubbar ska hålla på med sån här skit

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror du seriöst att nån liten stackare i malawi kommer känna sig sviken av att sveriges fotboll inte visade sig var så käckt som han trodde?

Nej, och det har jag inte påstått heller B)

skämt å sido, jag ser vad du försöker komma men jag håller inte med, skulle sveriges "fotbolls-rykte" ta skada av detta

jag tycker sveriges fotbolls-rykte tar skada av tråkiga sket-lag som landskrona, gif sundsvall (thank god, they're out), örebro

Ehh "okej".

På vilken fakta bygger du det? Att dom skulle vara "tråkiga sketlag"?

Varför skulle svensk fotboll ta skada utav det?

Förstår inte alls din mening. Om du nu skulle försöka vara rolig, så får jag tyvärr säga att du misslyckades.

(dom åkte väl ur för kass ekonomi?  )

sätt dom som fuskat med skatten i fängelse, bara det inte skadar dom som inte har nåt med det att göra (jag tror det är ett ganska hårt straff för föreningen om får massa ledare i fängelse)

Jepp, dom åkte ur "för kass ekonomi".

Men tänk såhär, tack vare att dom nu har betalat ut dessa pengar, så kanske det var en av orsakerna att dom vann den där enskilda matchen, som kanske itsället ett annat lag skulle vunnit, och då förändrat utgången i allsvenskan för alla lag.

Stefan gjorde kanske mål i just den matchen?

Hårt straff?

Har man hållt på att fiffla med såna här enorma summor pengar, är fängelset det enda rätta stället man ska till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor