GrandTheftCarl Skrivet 1 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Ja det var lite synd, men inte så oväntat. Dom har inte spelat den så mkt live. Det var synd också att dom slarvade bort bring it on down och live forever, dom är ju oftast helt otroliga live Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 1 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2006 Slarvade bort Live Forever? De lirade den ju? Jag kommer ihåg eftersom att killen bredvid mig sa "Det här är det bästa solot" Då solot kom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 8 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2006 Drar diskret upp denna tråd. Vilken är den bästa skivan efter Definitely Maybe och Morning Glory? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 9 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 (redigerad) The Masterplan. Den är t.o.m. lika bra som Morning Glory, om inte bättre. Redigerad 9 februari, 2006 av jaeger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Slarvade bort Live Forever? De lirade den ju? Jag kommer ihåg eftersom att killen bredvid mig sa "Det här är det bästa solot" Då solot kom. Med "slarvade bort" tror jag han menar att de inte gjorde den lika bra som de hade kunnat.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 9 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Med "slarvade bort" tror jag han menar att de inte gjorde den lika bra som de hade kunnat.. Kanske det. Nu får du allt ta och förklara dig GTC.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 (redigerad) Yes bara 4 minuter senare dessutom...! jag menar precis som tweak menade, att det brukar the fookin tune of the concert nu var den ganska dålig. Edit: bästa skivan är lätt be here now, även om den är ganska kass. DBTT är iofs helt ok Redigerad 9 februari, 2006 av GrandTheftCarl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 9 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Yes bara 4 minuter senare dessutom...! jag menar precis som tweak menade, att det brukar the fookin tune of the concert nu var den ganska dålig. Edit: bästa skivan är lätt be here now, även om den är ganska kass. DBTT är iofs helt ok Be Here Now är inte ens i närheten av samma klass som Masterplan har. Vad is du thinking? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 9 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 februari, 2006 Jag ser inte the masterplan som ett album då det bara är ett ihopplock av gamla b-sidor från singlar. (det visste du väll?) Visst be here now har alldeles för långa låtar och man märker cocainet hela vägen in i gitarrsolona, men den är fortfarande bättre än SOTSOG och heathen chemistry DBTT är ju iofs helt ok om man bortser från vissa mediokra spår Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 10 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Jag ser inte the masterplan som ett album då det bara är ett ihopplock av gamla b-sidor från singlar. (det visste du väll?) Det är klart jag vet. Hursomhelst är den bättre än de andra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Köpte Be Here Now idag och jävlar vilken bra skiva det är! Otroligt underskattad, även om låtarna är lite långa och refrängerna känns hjärntvättande efter att ha upprepats två minuter i sträck. Vad tycker ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Köpte Be Here Now idag och jävlar vilken bra skiva det är! Otroligt underskattad, även om låtarna är lite långa och refrängerna känns hjärntvättande efter att ha upprepats två minuter i sträck. Vad tycker ni? Nope, den är inte underskattad, snarare överskattad. Jävla cokainskit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 12 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Vad tycker ni? Ja den är ganska bra. Finns några bra dängare som "D'You know what I mean?","My Big Mouth","Magic Pie","Stand By Me", "Fade In-Out", "I hope, I think, I know", "Don't Go Away", eller wtf.. Alla låtar på skivan är bra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Ja den är ganska bra. Finns några bra dängare som "D'You know what I mean?","My Big Mouth","Magic Pie","Stand By Me", "Fade In-Out", "I hope, I think, I know", "Don't Go Away", eller wtf.. Alla låtar på skivan är bra.. Berätta något bra med d'you know what i mean...nej jag tänkte väl det. Okey nu är det dags att se vem som kan oasis bäst här inne då... den som klarar en fråga får ställa en ny. JAg börjar med en skitenkel vad heter tredje brodern gallagher? (dvs den äldsta) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Paul. Öhm... vi fortsätter på den lätta fronten; vad heter den sjunde låten på The Masterplan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 12 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 (redigerad) Paul. Vad var Noels krav för att han skulle gå med i Oasis? Kanske lite dåligt formulerat. Men jag bryr mig inte. EDIT: Pico u fuck.. I am the walrus. Kolla min fråga nu Redigerad 12 februari, 2006 av jaeger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 12 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Han ville att paul skulle banta eftersom han inte ville ha en massa tjockisar i bandet. Min fråga Vilket band var förband till Oasis massiva spelning på city of manchester stadium nu i år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 12 februari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2006 Han ville att paul skulle banta eftersom han inte ville ha en massa tjockisar i bandet. Min fråga Vilket band var förband till Oasis massiva spelning på city of manchester stadium nu i år? Inte vad jag menade med min fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 13 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2006 Inte vad jag menade med min fråga. Fuck it then, byt fråga ingen kommer kunna svara på den där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Aye, är det någon som vet om det har dykt upp någon bootleg från Stockholmskonserten än? Skulle gärna vilja ha den i sådana fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts