Jump to content

Var handlar ni era kläder någonstans?

.:Gurkan:.
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 174
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du här i Stockholm gäller det att ha så häftiga och dyra kläder som möjligt för man ens ska kunna gå ut. Satt det blir så att kläderna kostar en del men det får man ta, kläder är viktigare än vissa andra saker i mitt liv som kostar pengar så det gör inget.

Men vad är så konstigt?

Jag förstår dig men jag skulle inte köpa kläder för att andra gillar dem. Jag menar, jag bryr mig om mitt utseende och så, jg tycker själv att jag har snygga kläder och så, jag vet inte vad du menar med dyra kläder men jag har väl iaf relativt dyra kläder och det är för att de oftast är snyggare och skönare. Jo, kläder är det som jag spenderar mest pengar på av allt jag handlar också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 Vilken affär tycker ni om mest? Dressmann,Salming Store och även Gekås i Ullared brukar jag hitta fina strumpor och t-shirtar ifrån.

2 Vilket märke tycker ni är jätta bra? Salming och de märken Dressmann erbjuder då det är såna kläder jag är ute efter. Jag vill inte ha trasiga byxor då jag anser att det är töntar som har det och jag vill inte ha alla dyra märken för de gör ingen till en bättre människa anser jag. Bland annat så har jag en Lacoste Piké och en Salming Piké och Salming Pikén har hållt bäst i både form och färgmässigt.

3 Vad tycker ni för kläder är sköna? Munkjacka och Pikétröjor. Även helfärgade T-shirtar. Helst svarta då.

4 Vad brukar ni läga ut per månad på klädesplag? Vad kan det bli. På ett helår lägger jag väl ut en 3000-4000 kr så i månaden blir det ungefär 350 kr i genomsnitt.

Redigerad av SAAB
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du här i Stockholm gäller det att ha så häftiga och dyra kläder som möjligt för man ens ska kunna gå ut. Satt det blir så att kläderna kostar en del men det får man ta, kläder är viktigare än vissa andra saker i mitt liv som kostar pengar så det gör inget.

Men vad är så konstigt?

Vaddå, så dina "vänner" vill inte gå ut med dig om du inte klär dig i dyra och häftiga kläder?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tweak: Ja precis, jag köper kläder för att jag tycker de är fina och sköna och det är också viktigt att andra tycker de är fina. Det är klart en tjej inte gillar en lika mycket om man har fula kläder.

Arvd: Mina vänner skulle självklart fortfarande vara med mig trots att jag klädde mig som en... ja jag vet inte vad. Men de är svårare med tjejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope tyvärr inga tips. tycker i regel att alla skor som är anpassade för kyla är väldigt fula.

Precis min mening, gick på stan och kollade i söndags, varenda sko som var menade till vintern var enligt mig skitfula, jag tycker inte om kängor, så det slutade med (som alla andra gånger jag ska köpa skor) att det blev ett par gamla hederliga tennisskor, jag har den turliga vanan att aldrig frysa från midjan och nedåt, vilket gör att jag kan gå runt i shorts i princip när jag vill, men det gör jag aldrig :huh:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag får en tröja där det står "Quicksilver" eller annat skit så använder jag inte det iskolan.. Tar det halvfulaste jag har..

Vet inte riktigt varför. :huh:

För att du är mobbad och självdestruktiv?

Jag handlar kläder lite här och där. Senast jag gjorde stan blev det en tjock asmysig tröja på H&M för typ 200 pix (stolt), ett par Lee-jeans på JC, en Encore-skjorta.

Handlar gärna på rea, har inga problem med att ha förra årets modell eller så, köper det jag gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej? :huh:

Många andra har det.. Men jag gillar bara inte märkeskläder..

Jag bryr mig helt enkelt inte om dom.. Tycker det är fel att man ska vara mer försiktig om en jacka som har ett speciellt märke än en likadan jacka som inte har det..

Alla är inte försiktiga... Jag är en av dom som icke är försiktiga.

Om man är rädd om det märket, varför skaffa det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor