Jump to content

Dator hakar upp sig när..

Sikorka
 Share

Recommended Posts

Som sagt har jag problem med min dator.. Det har jag alltid haft..

Men, när jag sitter och spelar ett spel, tex Half-Life 2, så hakar datorn upp sig totalt!

Alla möjliga konstigheter händer!

Tex;

Bilden Fryses.

Skärmen lägger av.

Ljudet hackar upp sig+skärmen lägger av.

Spelet stängs utan förvarning av.

Rutan "Programet har stött på ett problem och måste avslutas" kommer upp och spelet stängs av..

Datorn startas om..

Denna lista kan säkert bli längre, men har någon nån aning om vad detta kan bero på?

Jag har nyss Använt First Registry Aid och "rättat fel", Laddat ner nya drivrutiner till datorn och tagit bort lite onödiga saker..

Tacksam för svar.. ;)

Edit: Lägger in en bild på en ruta som brukar komma upp efter rutan "datorn har återställts efter ett allvaligt fel" har visat sig..

post-22-1130702129_thumb.jpg

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi vet ju redan att hans AGP-strukturacceleration är avaktiverat. Detta kan lätt orsaka precis sånna här felmeddelanden. Istället för att göra en lista på vad mer som är fel kan vi ju ta och lösa det problem först.

Som sagt:

Installera om moderkortets drivrutiner. Sedan installerar du om graikkortets drivrutiner, testa originala Catalyst (isället för omega).

Testa också att: högerklicka på skrivbord, eenskaper, välj fliken "inställningar", avancerat, välj fliken "felsök", Se till att "maskinvaruacceleration" är satt på "fullständig" (dra den till höger, så långt det går). "aktivera kombinerad skrivning" bör också vara ibockat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi vet ju redan att hans AGP-strukturacceleration är avaktiverat. Detta kan lätt orsaka precis sånna här felmeddelanden. Istället för att göra en lista på vad mer som är fel kan vi ju ta och lösa det problem först.

Som sagt:

Installera om moderkortets drivrutiner. Sedan installerar du om graikkortets drivrutiner, testa originala Catalyst (isället för omega).

Testa också att: högerklicka på skrivbord, eenskaper, välj fliken "inställningar", avancerat, välj fliken "felsök", Se till att "maskinvaruacceleration" är satt på "fullständig" (dra den till höger, så långt det går). "aktivera kombinerad skrivning" bör också vara ibockat.

Oj, Tack.. Lite för mycket info för min lilla hjärna. :)

Vi tar en sak i taget..

Först, Installera om Moderkortets drivrutiner. Jag erkänner att Jag har inte en jäklarns aning hur man gör det. Men jag gjorde ett litet "försök" iaf, så jag är inte lat och jag talar sanning.. Det är väl bra?

:P

Jag antar att jag har nForce nvidia Drivers (Bild nedan), Är denna den rätta sidan till att ladda ner drivrutiner till moderkortet på? http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Eller skulle jag bara installera om moderkortet?

^_^

post-22-1130757984_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, Tack.. Lite för mycket info för min lilla hjärna. :P

Vi tar en sak i taget..

Först, Installera om Moderkortets drivrutiner. Jag erkänner att Jag har inte en jäklarns aning hur man gör det. Men jag gjorde ett litet "försök" iaf, så jag är inte lat och jag talar sanning.. Det är väl bra?

:P

Jag antar att jag har nForce nvidia Drivers (Bild nedan), Är denna den rätta sidan till att ladda ner drivrutiner till moderkortet på? http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Eller skulle jag bara installera om moderkortet?

^_^

.nForce Nvidia drivers är drivrutiner till Geforce grafikkorten :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor