Sikorka Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 (redigerad) Som sagt har jag problem med min dator.. Det har jag alltid haft.. Men, när jag sitter och spelar ett spel, tex Half-Life 2, så hakar datorn upp sig totalt! Alla möjliga konstigheter händer! Tex; Bilden Fryses. Skärmen lägger av. Ljudet hackar upp sig+skärmen lägger av. Spelet stängs utan förvarning av. Rutan "Programet har stött på ett problem och måste avslutas" kommer upp och spelet stängs av.. Datorn startas om.. Denna lista kan säkert bli längre, men har någon nån aning om vad detta kan bero på? Jag har nyss Använt First Registry Aid och "rättat fel", Laddat ner nya drivrutiner till datorn och tagit bort lite onödiga saker.. Tacksam för svar.. Edit: Lägger in en bild på en ruta som brukar komma upp efter rutan "datorn har återställts efter ett allvaligt fel" har visat sig.. Redigerad 30 oktober, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Kinda shit u got? Processor m.m? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Kanske guds straff för att du mobbar oss på MSN Hade samma problem när jag skulle spela AOE-demon, fast då kom även BSOD (blue screen of death) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Vad står de när du klickar på "klickar du här"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 30 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 GiZmo: Minns inte.. Får väl se det nästa gång det händer.. --- Här är lite info om datorn.. Om ni undrar över något.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Andra gången... http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=33665 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 30 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Okej, Förlåt.. Måste jag posta där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 GiZmo: Minns inte.. Får väl se det nästa gång det händer.. --- Här är lite info om datorn.. Om ni undrar över något.. Hur kommer man till den bilden ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Hur kommer man till den bilden ? Start-->Kör-->dxdiag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Start-->Kör-->dxdiag Tack så mycket. Det går inte att nå det på något annat sätt ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Tack så mycket. Det går inte att nå det på något annat sätt ? %windir%\system32\dxdiag.exe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Ok, tack då vet jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Det är säkert RAM-skit. Byt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 PÅ bilden står det att du har AGP avaktiverat. Testa att installera om ditt moderkorts drivrutiner. Om du inte har senaste ATI-drivrutinerna, så installera de också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Står att agp-acceleration är avaktiverat, vilket egentligen skulle betyda att grafikkortet är aktiverat, men i 3d-grejer gör det ingenting. Skaffa nya drivrutiner (enklast är direkt från enhetshanteraren), så ska det funkar tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Låter som antingen ett grafik- eller minnesfel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Värmeproblem kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 31 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2005 Vi vet ju redan att hans AGP-strukturacceleration är avaktiverat. Detta kan lätt orsaka precis sånna här felmeddelanden. Istället för att göra en lista på vad mer som är fel kan vi ju ta och lösa det problem först. Som sagt: Installera om moderkortets drivrutiner. Sedan installerar du om graikkortets drivrutiner, testa originala Catalyst (isället för omega). Testa också att: högerklicka på skrivbord, eenskaper, välj fliken "inställningar", avancerat, välj fliken "felsök", Se till att "maskinvaruacceleration" är satt på "fullständig" (dra den till höger, så långt det går). "aktivera kombinerad skrivning" bör också vara ibockat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 31 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2005 Vi vet ju redan att hans AGP-strukturacceleration är avaktiverat. Detta kan lätt orsaka precis sånna här felmeddelanden. Istället för att göra en lista på vad mer som är fel kan vi ju ta och lösa det problem först. Som sagt: Installera om moderkortets drivrutiner. Sedan installerar du om graikkortets drivrutiner, testa originala Catalyst (isället för omega). Testa också att: högerklicka på skrivbord, eenskaper, välj fliken "inställningar", avancerat, välj fliken "felsök", Se till att "maskinvaruacceleration" är satt på "fullständig" (dra den till höger, så långt det går). "aktivera kombinerad skrivning" bör också vara ibockat. Oj, Tack.. Lite för mycket info för min lilla hjärna. Vi tar en sak i taget.. Först, Installera om Moderkortets drivrutiner. Jag erkänner att Jag har inte en jäklarns aning hur man gör det. Men jag gjorde ett litet "försök" iaf, så jag är inte lat och jag talar sanning.. Det är väl bra? Jag antar att jag har nForce nvidia Drivers (Bild nedan), Är denna den rätta sidan till att ladda ner drivrutiner till moderkortet på? http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp Eller skulle jag bara installera om moderkortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 31 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2005 Oj, Tack.. Lite för mycket info för min lilla hjärna. Vi tar en sak i taget.. Först, Installera om Moderkortets drivrutiner. Jag erkänner att Jag har inte en jäklarns aning hur man gör det. Men jag gjorde ett litet "försök" iaf, så jag är inte lat och jag talar sanning.. Det är väl bra? Jag antar att jag har nForce nvidia Drivers (Bild nedan), Är denna den rätta sidan till att ladda ner drivrutiner till moderkortet på? http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp Eller skulle jag bara installera om moderkortet? .nForce Nvidia drivers är drivrutiner till Geforce grafikkorten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts