Siana Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Det är vinter, det betyder släng bak klockan en timme! Även på forum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Fram, menar du ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Va? Byter vi till vintertid idag? Klockan fram eller bak? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Man flyttar tillbaka tiden, inte fram! BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 [O][T],Oct 30 2005, 15:44] Man flyttar tillbaka tiden, inte fram! BOT Precis Tänk er. Sommar --> Fram med utomhusmöblerna Vinter --> Tillbaka med utomhusmöblerna Sommar --> Fram med klockan Vinter --> Tillbaka med klockan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 (redigerad) Fram, menar du ändå. Nej, jag menar bak! *Smisk* På sommaren ställer man fram utemöblerna, och på vintern tar man bak dem, som min visa mor brukade säga. *EDIT* Äsch, jeffla Mooofa hann före :'( Redigerad 30 oktober, 2005 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Detta postar jag alltså 19.04 och inte 20.04? Kan någon förklara varför vi måste mixtra med tiden? Kan vi inte bara låta den vara, och slippa allt jobb med att ställa tillbaka klockan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Detta postar jag alltså 19.04 och inte 20.04? Kan någon förklara varför vi måste mixtra med tiden? Kan vi inte bara låta den vara, och slippa allt jobb med att ställa tillbaka klockan. Det är knugens påhitt, den gamla hästbetäckaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Kan någon förklara varför vi måste mixtra med tiden? Kan vi inte bara låta den vara, och slippa allt jobb med att ställa tillbaka klockan. Då.. Hade tiden varit helt.. BÄNG! Och när jag skriver BÄNG! så menar jag det också.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 (redigerad) Då.. Hade tiden varit helt.. BÄNG! Och när jag skriver BÄNG! så menar jag det också.. Ehm... det funkade ju utan sommartid fram till 1980 Redigerad 30 oktober, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Men hur gör man med andra tider runt om på jorden. Vi är ju faktiskt indelade i en tidszon GTM +1, då kan man väl inte hålla på och flytta en timme hit eller dit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Håller inte de aldra flesta länderna på med samma trams som vi? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Håller inte de aldra flesta länderna på med samma trams som vi? DST is most commonly used in temperate regions, due to the considerable variation in the amount of daylight versus darkness through the seasons in those regions. Här kan man leta igenom vilka som har, respektive inte har sommartid, om man orkar: http://en.wikipedia.org/wiki/Time_zone#Lis...contained_areas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Här kan man leta igenom vilka som har, respektive inte har sommartid, om man orkar: http://en.wikipedia.org/wiki/Time_zone#Lis...contained_areas ... Om man orkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Please, fixa så klockan ställs tillbaka! Det är ganska störande med en forum-klocka som går 1 timme fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Please, fixa så klockan ställs tillbaka! Det är ganska störande med en forum-klocka som går 1 timme fel Håller med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 31 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2005 Sätt klockan på GMT så blir tiden rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 november, 2005 Sätt klockan på GMT så blir tiden rätt ... Är den inte det redan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bíg_mamá Skrivet 3 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2005 Ändra tiden snälla mods Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2005 Ändra tiden snälla mods Hade vi haft möjliget till det hade vi ju självfallet gjort det för länge sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts