Jump to content

Datorhörnan

KalleR
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 495
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

10% är vänsterhänta

90% är högerhänta.

Alltså är var 10:de person vänsterhänt. så om du gör en undersökning med 100personer på stan så skulle bara 10st vara vänsterhänta. Därför är det enklare att undersöka högerhänta.

... Det där resonemanget begrep jag inte riktigt...

(Vad härligt offtopic vi är ^_^ )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jobbigt att vara vänsterhänt!  :wub:

Det är inte så jobbigt förutom att man efter att ha skrivit på vita tavlan, eller varit på skrivardagar i skolan har fullt av färg\blyerts på handloven eller vad det nu heter :(

10% är vänsterhänta

90% är högerhänta.

Alltså är var 10:de person vänsterhänt. så om du gör en undersökning med 100personer på stan så skulle bara 10st vara vänsterhänta. Därför är det enklare att undersöka högerhänta.

Spelar det någon roll vad vänsterhänta ska göra till Lucia eller tycker om kärnvapen?

För övrigt så är det ingen större på vänsterhänta på insidan om det är det du menar, vi ser likadana ut.

Men däremot lever högerhänta längre för att det dör en hel del vänsterhänta när dom\vi använder utrustning gjort för högerhänta ^_^

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För övrigt så är det ingen större på vänsterhänta på insidan om det är det du menar, vi ser likadana ut.

Men däremot lever högerhänta längre för att det dör en hel del vänsterhänta när dom\vi använder utrustning gjort för högerhänta :wub:

Låt oss börja utrota de hemska vänsterhänta! ^_^

Jag tycker det inte är någon skillnad, en polare till mig bröt vänstra armen, och han var vänsterhänt, och nu skriver han snyggare med höger än vad med vänster.

Bara man vill, kan man bli vänster/högerhänt :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trivs med att vara vänsterhänt och jag kan spela skjutspel ändå om det är såna saker ni syftar på. Sedan kan jag använda en hel del saker som är högerhäntsanpassade också så det är väl inte direkt något fel på oss. Skillnaden är att vi vänsterhänta är så smarta om man jämför med er högerhänta. Det är därför vi är så få jämfört med er.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trivs med att vara vänsterhänt och jag kan spela skjutspel ändå om det är såna saker ni syftar på. Sedan kan jag använda en hel del saker som är högerhäntsanpassade också så det är väl inte direkt något fel på oss. Skillnaden är att vi vänsterhänta är så smarta om man jämför med er högerhänta. Det är därför vi är så få jämfört med er.

Eller så är det som... Stellhell sa:

10% är vänsterhänta

90% är högerhänta.

Vi är fler, så det finns klart fler dumma högerhänta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor