Jump to content

SAN ANDREAS 1-ÅRS JUBILEUM

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Minns också som om det vore igår, jag var i stan och gick till Tradition, jag hade med mig The Sims (199kr) och Gran Turismo 3 (Gratis med PS2:an), och det var ju en kampanj att man fick lämna in 2 spel och köpa SA för 100 kr, så jag köpte det för 100 kr. :lol: Sen när jag var hemma sprang jag och satte på PS2an, satte in spelet, tittade på introt, sen när jag började spelet cyklade jag vilse.. :lol: Nu är min PS2 paj och jag har kommit till San Fierro, men jag har det på PC också och där är jag fast i Flygskolan. ;/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åhh den bästa dageni mitt liv var för ett år sedan.

Jag kom ihåg att så fort jg kom hem från skolan så ringde jag farsan och bad han stanna förbi EBGames i Täby och hämta ut den. Han gjorde det och jag kom till och med ihåg att klockan var 18:00 och det var mörkt ute, jag öppnade fodralet, stoppade ut skivan, lade in det i PS2:an (den feta), jag tog ut kartan och slängde undan allt som låg på vardagsrumsbordet så att den skulle få plats, jag lade den på vardagsrumsbordet, samtidigt som jag grät av lycka. Ett års väntande var äntligen över. Men precis när jag fick igång det och tittat klart på In The Beginning videon, *SPLASH* hele TV:en stnnade och det stog någonting om Error i San Andreas skivan. Jag hade samma problem i Vice City och GTA III så jag visste att det var dags att köpa ett ny PlayStation. Satt så vart det. Men trots allt ERROR så lyckades jag i alla fall komma till San Fierro innan jag gav upp. Sedan investerade jag ett ny PS2 (det smala) och njöt sönder vintern och våren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad nice det verkade för er! För mig var det i och för sig jävligt skönt också. Jag köpte PC versionen, och jag hade lyckats hålla mig borta från den mesta informationen om SA innan jag fick det, så jag var ganska ovetande om allting när jag började spela. Det var så skönt när jag öppnade fodralet, och inuti fann jag en bok med skivan i... underbart. Det hackade inte ens så värst mycket när jag började köra...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härliga minnen! ;) Hade besökt cirkus 5 olika affärer innan jag såg det vid disken i Siba. 649 riksdaler senare satt jag i bilen på väg hem, med kartan i högsta hugg. "Shit, vilken stor stad" tänkte jag. Kom hem, satte skivan i PS2:an och bara väntade på att de eviga laddningstiderna skulle ta slut. Fick se ghettot med sitt röda ljus i solnedgången, CJ som blir utslängd ur bilen, cykeln... CYKELN!

Lyckan var fullkomlig. Efter en månads spelande slutförde jag storyn och spenderade resten av året sittande vid blackjackbordet i Caligula's, desperat efter att vinna. Man kunde även finna mig i någon sunkig bar, där jag spelade biljard med en trevlig svart snubbe. Andra dagar kanske jag bara slött åkte runt i en dåsig öken, med country på radion och solen i ögonen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag minns första gången jag körde det :ermm:

skulle låna nåt annat spel av en kompis (the sims 2 om jag inte minns helt fel) och när jag kom hem till han satt han och lira så man var ju bara tvungen att testa

så jag cyklade runt i ganton och sköt ihjäl lite människor och klarade lite uppdrag

det var back in the days det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kunde ha köpt ut spelet själv, men jag visste inte att det gick då.

Jag möte min farsa I stan, han hade köpt spelet där och han jobbar I stan så.

Jag tog I mot det och vi gick och åt, medan jag väntade på hamburgaren öppnade jag fodralet och tog ut och tittade på kartan. jag ryckte till, fanns så mycket saker, strip klubbar m.m. Sedan tog jag busen hem. När jag kom in hoppade jag och tog med händerna I taket, sedan vrålade jag rakt ut I 3-4-5 sekunder. Sedan la pussade jag skivan, kände doften från Rockstar, sedan la jag in det. Jag tittade på bild spelet och tyckte musiken var allmänt tjuff. Sedan såg jag igenom introt. När jag snodde cykeln och kört en bit till en tågräls blev jag extremt ledsen - grafiken var dålig. Jag blev van med det och runkade till spelet. 3 dagar senare var jag på dom sista uppdragen.

Jag ska nog ta min CJ till klubben I San Fierro idag och dansa och dricka soda.

Skickar väll upp några bilder sedan I screenshoot tråden. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kunde ha köpt ut spelet själv, men jag visste inte att det gick då.

Jag möte min farsa I stan, han hade köpt spelet där och han jobbar I stan så.

Jag tog I mot det och vi gick och åt, medan jag väntade på hamburgaren öppnade jag fodralet och tog ut och tittade på kartan. jag ryckte till, fanns så mycket saker, strip klubbar m.m. Sedan tog jag busen hem. När jag kom in hoppade jag och tog med händerna I taket, sedan vrålade jag rakt ut I 3-4-5 sekunder. Sedan la pussade jag skivan, kände doften från Rockstar, sedan la jag in det. Jag tittade på bild spelet och tyckte musiken var allmänt tjuff. Sedan såg jag igenom introt. När jag snodde cykeln och kört en bit till en tågräls blev jag extremt ledsen - grafiken var dålig. Jag blev van med det och runkade till spelet. 3 dagar senare var jag på dom sista uppdragen.

Jag ska nog ta min CJ till klubben I San Fierro idag och dansa och dricka soda.

Skickar väll upp några bilder sedan I screenshoot tråden. ;)

Varför nämner du just strippklubbar? :ermm: och vad menar du med att du runkar till spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ihåg det som igår.... Klockan var 08.00 fredagMorgon. Vi hade studie dag så jag och en vän hade bestämt att åka och köpa det.. Jag tog bussen ner mot stan klockan 9... Gick mot Game och där stod det en massa folk.. MIn kompis stod nästan först i kön.. Sen när dom öppna så sa dom som jobba i Game att dom inte skulle sälja spelet till nån som var under 18... Shiit tänkte jag... Då var det nån som sa at dom kunde ringa hem och fråga.. Dom sa ok... Sen gick fram med mitt exemplar i handen och ringde från deras telefon!! Mamma svara och fick prata med han som stog i kassan.. Hon sa att det var okej...

Jag köpte spelet och komm ut först drån butiken.. Glädjen var osanolik..

Vi gick mot busshållsplatsen och tog kort med mobilen på spelet. När vi hade satt oss på bussen slet vi upp paketet... :'( Var så jävla lycklig!!!

Komm hem och stoppa i skivan.... Jag hade SAN ANDREAS!!!!!! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom ihåg att så fort jg kom hem från skolan så ringde jag farsan och bad han stanna förbi EBGames i Täby och hämta ut den. Han gjorde det och jag kom till och med ihåg att klockan var 18:00 och det var mörkt ute.............

I Täby säger du....

Där är jag ibland....

Det var på GAME i Täby Centrum (STOCKHOLM) som jag såg GTA SA spele för första gången.

Minnen :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor