Jacker Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 (redigerad) Det har gått fort, men idag (inte tekniskt dock) är det exakt ett år sen spelet släpptes. Kommer själv ihåg det som om det vore igår. Det var sista dagen på min två veckors- prao på Volvo. Fick sluta tidigare eftersom det var sista dagen. Kom hem, käkade (även om jag inte hade särskilt stor matlust), sprang upp på rummet och slet av plasten på spelet. Satte i skivan i min PS2'a och tittade på introt med ett leende på läpparna. Första gången man fick kontrollera CJ visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Visserligen hade man fått uppgiften att cykla till CJ's hus, men det var ju så mycket annat som lockade. Hursomhelst cyklade jag till Groove Street (det var en riktigt utmaning att cykla första gången) och slutförde det första uppdraget. Efter det irrade jag runt i Ganton efter en duglig bil. När jag fått tag i en tänkte jag köra ut på landsbyggden, men det blev inget med det då jag inte hittade ut. Körde runt och testade/tittade efter saker jag ville testa på/se. Spelade glatt hela dagen och utforskade Los Santos och Red County. Jag hade precis kommit till vad som skulle bli mitt hem dom kommande veckorna... Nästa dag när jag loggade in här på GTAsajten blev jag alldeles mållös när jag såg alla nya poster i SA- forumet (dock var 80% av dessa spam). Jag visste inte var jag skulle börja posta. Men till slut skapade jag en poll där jag frågade om första intrycket på SA. Sen spelade man vidare. Kom till San Fierro och fortsatte att härja där. Någon gång i mitten på veckan efter att det släppts började dom legendariska ryktena florera; Bigfoot hade skymtats i Flint County, en del hade blivit mördade av Leatherface vid Blueberry och andra hade sett UFO'n i öknen. Alla gav sig ut på "skattjakt" i hopp om att få se nåt. Det var ett hett ämne. Resten är historia... För mig tog det en dryg månad att spela igenom spelet. Men det var inte över där, precis. Saknar dom här tiderna. Allt var så mycket annorlunda och bättre för ett år sen... Men det kanske är mer personligt. Redigerad 29 oktober, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 (redigerad) Haha fyfan.. det har jag verkligen inte tänkt på! De kändes som igår faktiskt Redigerad 29 oktober, 2005 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Minns hur jag fantiserade om hur det vore att köra GTA San Andreas, för jag hade inget PS2, så jag var utan, men i Januari så lånade jag ett PS2 av en kompis, och GTA SA av honom. ÅHH så fint, vackert och roligt det var... GRATTIS GTA SA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Galet!! Släpptes skiten för ett helt år sedan? Tiden går verkligen fort när man har roligt ... och roligt har vi ju knappast.. Aja, grattis GTA San Andreas på ettårsdagen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Galet!! Släpptes skiten för ett helt år sedan? Fy på dig, inte kalla San Andreas för skit! Minns det också som om det var igår, det var fredag, hade tänkt hoppa över engelskan som var sista lektionen. Jag och en kompis stack iväg till stan lite innan sista lektionen skulle börja, vi skulle hämta ut vårat förhandsbokade San Andreas. Men det hade inte kommit ännu, så vi åkte tillbaka till skolan och gick på engelskan, måste känts som världens längsta lektion. Direkt när lektionen var slut drog vi än en gång in till stan, då hade det precis kommit. Vi betalade för vårat exemplar och stack hem. Jag stoppade i skivan och tryckte på On, fanns bara ett ord för upplevelsen, Underbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 (redigerad) San Andreas är nog det spel som man kan spela längst utan att behöva tröttna. Spelar fortfarande SA ofta och kommer nog att fortsätta så ett bra tag framöver. Redigerad 29 oktober, 2005 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Härlig spelupplevelse, precis som med alla GTA-spel. Men detta var det bästa hittills. Vilket gör längtan ännu större efter nästa, och nästa, osv... Grattis San Andreas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Ni och erat spelande. Har inte spelat SA på ett tag men jag kommer ihåg när jag köpte mitt. Det var inte på realese dagen. Jag gick iallafall in i butiken. Tog spelet gick fram till kassan och skulle betala då kassören ville ha min morsas tillåtelse så jag fick ju ringa henne. Sen gick det fint och jag tog bussen hem och satte mig och spela och visst var det bra men också det GTA:t jag tröttnat på fortast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Ååå vilka minnen! Jag kommer ihåg att jag skrev ut massor med papper där det stog om alla de nya sakerna man kunde göra och låg och läste dem minst en gång före jag skulle lägga mig varje kväll. Och när man äntligen fick det så var det så fantastiskt så ja... jag får inte fram ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 (redigerad) Ja, den stunden minns man. Hade precis gått av bussen, skymtade postlådorna knappt 100 m bort. Benen gick i rask takt, sen snabbare och snabbare. Till slut var man framme, öpnnade locket och där var det bruna kuvertet från CDON. Men sen gick jag lugnt och stilla hem och åt middag innan jag spelade. Gick upp på rummet, startade spelet och med besvär cyklade man sig fram till Ganton. Jag klarade spelet nån gång runt årsskiftet. Sen lånade jag ut spelet till en kompis, har inte fått tillbaka det än...Många gånger känner jag för att ta en sväng i San Fierro eller Los Santos men, jaja. Spelet är bra men det slår inte Vice City som jag håller som det absolut bästa GTA-spelet. Redigerad 30 oktober, 2005 av Matteus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Haha, minns när Jacker berättade om hur man tog sig in på flygplatsen i Los Santos utan att ha kommit till Las Venturas. Tog en röd bil och hoppade över muren. Fann en Dodo stående en bit från landningsbanan. Jag hoppade in och begav mig av, regnet öste ner. Helt plötsligt, någonstans nära trailerparken där monstertrucken finns, dyker det upp ett annat plan, eller som Jacker beskrev det; "en jävla Harrier!" På radarn dyker det upp en ny, röd liten fyrkant som i snabb takt närmar sig -- mig! OH NOES!1 Med en ryckig undanmanöver dyker jag nedåt och missilen missar därmed sitt mål. Nästa salva tar dock i den vänstra vingen och jag störtar handlöst nedåt mot en kulle där två polis-Ranchers väntar på mig med sirenerna tjutande. Jag kastar mig ut med hälsan i behåll och ser på hur det exploderande planet maler ner den ena Ranchern. Poliserna är dock snabba och med skjutglada avtryckarfinger försöker de fylla mig med bly, jag rusar iväg med endast ett bollträ, en pistol och en Mac-11 att förlita mig på. På toppen av kullen stannar jag och inväntar de två poliserna. Med min Mac-11 skickar dem till 'ze Lake of Fire samtidigt som en helikopter börjar cirkulera ovanför mig. I blint raseri smattrar jag mot den samtidigt som jag tar skott efter skott och ännu en Rancher når kullens topp. En av poliserna som hoppar ur den bär på ett hagelgevär, och jag bländas för en kort sekund innan denne hämnas sina döda partners och ett trevligt "WASTED!" tonas fram på skärmen. Surret och sirenerna från lagens långa arm blir allt tystare samtidigt som allt blir vitt. Behudeli-hu. =/ Whoa, got a little carried away. Jaja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Som att det är så länge seN? Tiden går fort.. Jag som inte ens har varvat det än Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 (redigerad) Haha, minns när Jacker berättade om hur man tog sig in på flygplatsen i Los Santos utan att ha kommit till Las Venturas. Tog en röd bil och hoppade över muren. Fann en Dodo stående en bit från landningsbanan. Jag hoppade in och begav mig av, regnet öste ner. Helt plötsligt, någonstans nära trailerparken där monstertrucken finns, dyker det upp ett annat plan, eller som Jacker beskrev det; "en jävla Harrier!" På radarn dyker det upp en ny, röd liten fyrkant som i snabb takt närmar sig -- mig! OH NOES!1 Med en ryckig undanmanöver dyker jag nedåt och missilen missar därmed sitt mål. Nästa salva tar dock i den vänstra vingen och jag störtar handlöst nedåt mot en kulle där två polis-Ranchers väntar på mig med sirenerna tjutande. Jag kastar mig ut med hälsan i behåll och ser på hur det exploderande planet maler ner den ena Ranchern. Poliserna är dock snabba och med skjutglada avtryckarfinger försöker de fylla mig med bly, jag rusar iväg med endast ett bollträ, en pistol och en Mac-11 att förlita mig på. På toppen av kullen stannar jag och inväntar de två poliserna. Med min Mac-11 skickar dem till 'ze Lake of Fire samtidigt som en helikopter börjar cirkulera ovanför mig. I blint raseri smattrar jag mot den samtidigt som jag tar skott efter skott och ännu en Rancher når kullens topp. En av poliserna som hoppar ur den bär på ett hagelgevär, och jag bländas för en kort sekund innan denne hämnas sina döda partners och ett trevligt "WASTED!" tonas fram på skärmen. Surret och sirenerna från lagens långa arm blir allt tystare samtidigt som allt blir vitt. Behudeli-hu. =/ Whoa, got a little carried away. Jaja. Bravo *Applåder* det var som att läsa en bra bok, eller något, fortsätt i den stilen . Edit: Jaja, ontopic nu då ? Minns också första gången jag körde San Andreas, det var hemma hos en kompis, vi spelade två player, snodde en bil och hoppade in på flygplatsen, jag hoppade in i Doodon och började åka innan min kompis hunnit in i planet och vi garvade som fan när planet helt plötsligt bara stannade, vi kanske åkte till flygplatsen 10 - 15 gånger irad. Sedan snodde vi en motorcykel och åkte två på den, kommer fortfarande ihåg känslan, och sedan när polisen kom och man inte kunde komma iväg för att kompisen stog för långt bort åt andra hållet och man fick lite "Halv-panik-men-samtidigt-glad" känslan. ack ja, minnen. Redigerad 30 oktober, 2005 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 30 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Haha, minns när Jacker berättade om hur man tog sig in på flygplatsen i Los Santos utan att ha kommit till Las Venturas. Tog en röd bil och hoppade över muren. Fann en Dodo stående en bit från landningsbanan. Jag hoppade in och begav mig av, regnet öste ner. Helt plötsligt, någonstans nära trailerparken där monstertrucken finns, dyker det upp ett annat plan, eller som Jacker beskrev det; "en jävla Harrier!" På radarn dyker det upp en ny, röd liten fyrkant som i snabb takt närmar sig -- mig! OH NOES!1 Med en ryckig undanmanöver dyker jag nedåt och missilen missar därmed sitt mål. Nästa salva tar dock i den vänstra vingen och jag störtar handlöst nedåt mot en kulle där två polis-Ranchers väntar på mig med sirenerna tjutande. Jag kastar mig ut med hälsan i behåll och ser på hur det exploderande planet maler ner den ena Ranchern. Poliserna är dock snabba och med skjutglada avtryckarfinger försöker de fylla mig med bly, jag rusar iväg med endast ett bollträ, en pistol och en Mac-11 att förlita mig på. På toppen av kullen stannar jag och inväntar de två poliserna. Med min Mac-11 skickar dem till 'ze Lake of Fire samtidigt som en helikopter börjar cirkulera ovanför mig. I blint raseri smattrar jag mot den samtidigt som jag tar skott efter skott och ännu en Rancher når kullens topp. En av poliserna som hoppar ur den bär på ett hagelgevär, och jag bländas för en kort sekund innan denne hämnas sina döda partners och ett trevligt "WASTED!" tonas fram på skärmen. Surret och sirenerna från lagens långa arm blir allt tystare samtidigt som allt blir vitt. Behudeli-hu. =/ Whoa, got a little carried away. Jaja. Hoho, jajuste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Ett jävla ägspel. Grattis på 1års-dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jerrko Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Jag försökte köpa det när det precis hade släppts, men alla exemplar var förbokade Fick det iaf när jag fyllde år i januari och jag kommer fortfarande ihåg det första fordonet (utom cykeln) som var en HD.Vilken jävla känsla det var,rent utsagt! Grattis Grand Theft Auto:San Andreas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 (redigerad) Grattis San Andreas Första gången jag spelade det på datorn glömmer jag aldrig :'( Redigerad 30 oktober, 2005 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 När jag såg menyn så visste jag att spelet kändes ej GTA. Men aja grattis på ett års dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Heh, hade nog tyckt det var roligare om jag hade lirat det när det släpptes till PS2... PC-versionen var ju inte mycket att hurra för, inte särskilt optimerad med tanke på att det gick segt på även väldigt bra datorer. Men visst, några roliga stunder har man haft, men Vice City var ju roligare iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Jag fick hem spelet en dag innan den officiella releasen till PS2, och jag har spelat det sen dess, både på PS2 och PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts