Stora_tomtefar Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 (redigerad) Ja, jag satt för några månader sedan på ett LAN och funderade på att göra ett litet spel. Således började jag att skriva på ett spel som var en exakt kopia av ett minispel i Mario Party 5. När LAN:et var slut, och jag inte gjort klart spelet, blev det liggandes som ett odugligt mähä fram till nu. Det var nämnligen i förrgår jag bestämde mig för att göra klart det lilla som är kvar. Här är alltså resultatet: Spelet heter Presda (En snyggare variant av "Press da button", som det först hette) och går ut på att man ska trycka på knappar och således vända på ett gäng bomber på ett bräde, precis som i spelet "reverse a bomb" i Mario Party 5. Inte mycket mer att tilläga... Musen används aldrig här, det var jobbigt att programera, så menyvalen görs med knapparna 1, till och med 5. Ave! Ladda ner Skärmdump (Screenshot) Min hemsida där mer finns Redigerad 29 oktober, 2005 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Hihi riktigt roligt ju Tog lite tid att fatta vad man skulle göra men det löste sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 29 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Hihi riktigt roligt ju Tog lite tid att fatta vad man skulle göra men det löste sig. Tacksingen på dig aKi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Tacksingen på dig aKi Varsågodingen på dig Några tips bara, fixa en knapp där man kan stänga av musiken samt några svårighetsgrader på datorn man spelar mot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 29 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Varsågodingen på dig Några tips bara, fixa en knapp där man kan stänga av musiken samt några svårighetsgrader på datorn man spelar mot Du, den där AI:n var krånglig att göra ska du veta Som den nybörjare jag är så har jag gjort att den prioriterar helt fel saker - den går till bomben som är närmast dess Z-position, inte den bomb som faktiskt tar minst tid att gåt till... Jag kan dock göra att han är skitsnabb... Och musiken är väl fin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts