Jump to content

Ljudproblem med spel..

Sikorka
 Share

Recommended Posts

Jag har ett ljudproblem, detta problem har jag haft skit länge..

Det började med att mina högtalare slutade fungera, då köpte jag ett Headset, då fungerade ljudet igen, så jag skit i mitt gamla ljudproblem och forsatte mitt liv..

Men nu har detta ljudproblem kommit tillbaka, I spel, Jag har haft problem med Swat 4, Half-Life (1) + Sven-coop. Men Half-life problemet har jag fixat, genom att starta om spelet 5 gånger.. Jag har även haft problem med själva filmerna som blir när man starta ett spel, dom hörs inte så ofta..

Nu har jag fått Quake 4, och ljudet vill icke fungera på det, vilket gör mig jäkligt förbannad. Så, Snälla (?) Hjälp mig.. Inget ljud fungerar när man starta spelet.. Det blir ingen riktig spelkänsla.. :P

Tacksam för svar!

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag även upptäckt en till sak.

Som sagt, mitt ljudkort är lite konstigt..

När jag spelar ett spel, Kan jag inte höra inte program så som Msn, Ventrilo eller lyssna på musik. Det är som att Ljudkortet bara koncentrerar sig på spelet.. :lol:

Men när jag kör Quake 4 så koncentrerar sig ljudkortet bara på andra ljudprogram, inte spelet. :o

--

Jag har SoundBlaster Live!, Om jag ska ladda ner nya drivrutiner, går man ju in på tillverkarens hemsida, Vilket ska jag ta? Det finns en del versioner av SB Live!

Hur vet jag vilken version som är bäst för mig?

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor