Sikorka Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 (redigerad) Jag har ett ljudproblem, detta problem har jag haft skit länge.. Det började med att mina högtalare slutade fungera, då köpte jag ett Headset, då fungerade ljudet igen, så jag skit i mitt gamla ljudproblem och forsatte mitt liv.. Men nu har detta ljudproblem kommit tillbaka, I spel, Jag har haft problem med Swat 4, Half-Life (1) + Sven-coop. Men Half-life problemet har jag fixat, genom att starta om spelet 5 gånger.. Jag har även haft problem med själva filmerna som blir när man starta ett spel, dom hörs inte så ofta.. Nu har jag fått Quake 4, och ljudet vill icke fungera på det, vilket gör mig jäkligt förbannad. Så, Snälla (?) Hjälp mig.. Inget ljud fungerar när man starta spelet.. Det blir ingen riktig spelkänsla.. Tacksam för svar! Redigerad 27 oktober, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 . http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=33665 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 27 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 . http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=33665 Har frågat där förut.. Fick inte svar.. -- Kollade lite i settnings på spelet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 27 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 (redigerad) Nu har jag även upptäckt en till sak. Som sagt, mitt ljudkort är lite konstigt.. När jag spelar ett spel, Kan jag inte höra inte program så som Msn, Ventrilo eller lyssna på musik. Det är som att Ljudkortet bara koncentrerar sig på spelet.. Men när jag kör Quake 4 så koncentrerar sig ljudkortet bara på andra ljudprogram, inte spelet. -- Jag har SoundBlaster Live!, Om jag ska ladda ner nya drivrutiner, går man ju in på tillverkarens hemsida, Vilket ska jag ta? Det finns en del versioner av SB Live! Hur vet jag vilken version som är bäst för mig? Redigerad 27 oktober, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 Den nyaste förhoppningsvis. Off-topic: din avatar ser ut som en orcs mun och näsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Stäng av sourround och ladda hem nya drivrutiner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Så lätt för honom att tanka drivrutiner när han inte vet vilka han ska ha, kolla själva, de finns ett antal att välja bland till SB Live!: http://se.europe.creative.com/support/downloads/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Men det är ju kort namnen, t.ex SB live! platinum är ett kort skulle jag tro...ta det du har. har jag fel så orkar jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Men det är ju kort namnen, t.ex SB live! platinum är ett kort skulle jag tro...ta det du har. har jag fel så orkar jag inte Men jaha. Kan du upplysa om vilket han ska välja om hans dator hittar detta kort: "SB Live! Audio [FFE0]"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Tiger - Det är jag som är tiger egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Det är ju bara att testa sig fram, funkar inte den drivrutinen bra så tar man och testar med nästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 28 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 (redigerad) Men jaha. Kan du upplysa om vilket han ska välja om hans dator hittar detta kort: "SB Live! Audio [FFE0]"? Mm precis..Tiger har rätt.. [FFEO] finns inte på Creative's hemsida.. Kolla min dxdiag.. Redigerad 28 oktober, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag tror att dem flesta funkar men ta bara "Live!" då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 28 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag tror att dem flesta funkar men ta bara "Live!" då Är du säker på att det fungerar? Vad säger ni andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Är du säker på att det fungerar? Vad säger ni andra? Men testa, tror knappast att kortet smäller i luften om det är fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag tog bara live till mitt Live! Value. Det är samma. Annars kan du ju uppdatera via windows device manager, automatiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 28 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag tog bara live till mitt Live! Value. Det är samma. Annars kan du ju uppdatera via windows device manager, automatiskt. Hur då? -- Eh, Hittade lite nå't.. Tryckte på Automatisk uppdatering.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 28 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Förlåt för dubbelpost.. När jag tryckte på "Uppdatera" så fick jag bara ett litet simpelt meddelande.. Status:Din Creative-produkt kräver inga uppdateringar. De senaste versionerna har redan installerats i ditt system. *Baknar huvudet i bordet* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Lånar den här tråden. På Fable - The Lost Chapters knasstrar det i ljudet. Man hör inte vad dem säger och ddet är likadant på musiken. Kan någon nån lösning på problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 28 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Lånar den här tråden. På Fable - The Lost Chapters knasstrar det i ljudet. Man hör inte vad dem säger och ddet är likadant på musiken. Kan någon nån lösning på problemet? Nerladdat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts