alexzander Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Vilken font ska man använda då? Har bara dom vanliga fonterna man har i windows. Och kan inte göra den där glansen ändå /me Paint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Visitor eller vad den heter den hittar du på Dafont Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Vilken font ska man använda då? Har bara dom vanliga fonterna man har i windows. Och kan inte göra den där glansen ändå Men gör texten i font, och sedan gör du glansen ( om du menar den som är högst upp på bilderna), du tar markeringsverktyget och tar ellipsen, sedan drar du från övre vänstra hörnet till den övre högra och så ska den nästan nå botten i mitten. Sedan tar du fyllning, sätter den på vit och 10% opacitet, och sedan fyller du den tills du tycker det ser bra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 (redigerad) /me Paint Nej det är så jobbigt. Ja är så lat det är bra att automatiskt få en stroke genom att bara klicka på en knapp. Redigerad 29 oktober, 2005 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 (redigerad) @VickeX: titta ner... EDIT: klipp ut och klistra in Redigerad 29 oktober, 2005 av alexzander Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 @VickeX: titta ner... EDIT: klipp ut och klistra in Laddade ner den från DaFonts. Haha märkte nu att det jag sa måste nästan bli årets citat Ja är så lat det är bra att automatiskt få en stroke genom att bara klicka på en knapp. Jaja. Bättre?: http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/Add_Reply_button_clicker_userbar.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 http://img377.imageshack.us/img377/9146/edit3dm.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Snälla, använd en bitmap/pixel font ffs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 http://img377.imageshack.us/img377/9146/edit3dm.jpg Du måste göra de diagonala linjerna mycket mer genomskinliga (Fick hjärnsläpp) och använda Visitor fonten (Finns på Dafonts.com) och så måste du lägga editknappen ovanför linjerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Laddade ner den från DaFonts. Haha märkte nu att det jag sa måste nästan bli årets citat Jaja. Bättre?: http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/Add_Reply_button_clicker_userbar.png Men "glansen" då? Men annars, jovars, ganska bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Jaja. Bättre?: http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/Add_Reply_button_clicker_userbar.png Men "glansen" då? Men annars, jovars, ganska bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Frågar igen... hur får man "ram" runt bokstäverna har photoshop elements 3.0 på svenska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 (redigerad) Frågar igen... hur får man "ram" runt bokstäverna har photoshop elements 3.0 på svenska Vet inte. Om du skulle haft Adobe Photoshop CS2 hadde jag kunnat hjälpa Fast det är ju photoshop så testa om det är samma. Markera lagret med texten och klicka på lager eller layers -> layer style -> Stroke. Sen väljer du en pixel och svart färg. Redigerad 29 oktober, 2005 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 ... Jag testar lite olika mönster... Var det nån som ville ha en 3 doors down fan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Vet inte. Om du skulle haft Adobe Photoshop CS2 hadde jag kunnat hjälpa Fast det är ju photoshop så testa om det är samma. Markera lagret med texten och klicka på lager eller layers -> layer style -> Stroke. Sen väljer du en pixel och svart färg. Jag markerar lagret, går in på lager och sen lagerstil, sen är alla rutor bara gråa alla utom "göm alla effekter" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 (redigerad) Jag markerar lagret, går in på lager och sen lagerstil, sen är alla rutor bara gråa alla utom "göm alla effekter" Konstigt. Screenshot? Edit. Det kanske är eftersom att du har göm alla effekter inne? Redigerad 29 oktober, 2005 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 http://img433.imageshack.us/img433/1149/screen5zu.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Du kan ju alltid hämta markering från textlagret, skapa ett nytt lager, expandera med 1px, fyll med valfri färg, och flytta det under texten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 FAttar inte riktigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 29 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2005 Kan inte göra en bättre guide då jag inte vet hur elements är uppbyggt. men jag tror nog att du fattar om du verkligen vill fatta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts