Jump to content

Userbar-requests

Adriian
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 849
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Duh?

KalleR: Daaamn that's good.. =) Jag blir inte vän med mina gradients så mina ser otroligt platta ut..

Tack <_< gradients är lite kluriga. man får prova sig fram. ibland funkar soft light bäst, ibland overlay, eller som denna puman funkade hard light bäst.

eller om du menar faden åt lite mörkare i hörnen så är det bara ett nytt lager och måla svart med stor mjuk pensel, och sen sänka opaciteten tills man får önskat resultat

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack <_< gradients är lite kluriga. man får prova sig fram. ibland funkar soft light bäst, ibland overlay, sller som denna puman funkade hard light bäst.

Jag har elements, dels är skiten på svenska och dels är skiten inte lika avancerat som phoshop och photoshop cs, så mina blir oftas bara skit.

Jag ska be morfar om hans photoshop som han har, han har det nyaste tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är mina userbars jag gjort hittills, bara sno den du vill ha (elfsborgbaren räknas ej då jag lånade en annans och la på effketer):

jag kanske skulle ändra mina två första userbars så jag får texten på samma plats som dom andra jag gjort. gör senare om jag orkar

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är mina userbars jag gjort hittills, bara sno den du vill ha (elfsborgbaren räknas ej då jag lånade en annans och la på effketer):

[uSERBARS]

jag kanske skulle ändra mina två första userbars så jag får texten på samma plats som dom andra jag gjort. gör senare om jag orkar

Snygga må jag säga, har en fråga dock. När jag ska positionera bilderna så hamnar dem inte riktigt där jag vill ha dem, de har liksom en förmåga att positionera sig själva. Pm kag ska t ex sätt aen bild några mm från kanten så dras den automatiskt till kanten eller typ i 1 cm ifrån. Luddig förklaring , jag vet men förstår du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygga må jag säga, har en fråga dock. När jag ska positionera bilderna så hamnar dem inte riktigt där jag vill ha dem, de har liksom en förmåga att positionera sig själva. Pm kag ska t ex sätt aen bild några mm från kanten så dras den automatiskt till kanten eller typ i 1 cm ifrån. Luddig förklaring , jag vet men förstår du?

Det blir likadant för mig, vet inte riktigt vad man ska göra åt saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tacktack. kryssa ur "snap" under menyn "view" så gör dom ej så. du har även alternativ om vad den ska fästa till i en undermeny där. fast jag rekomenderar att köra med snap på, och lägga den så rätt det bara går, och sen justera det sissta med piltangenterna, bättre precision så <_<

Justera med piltangenterna? Åh fan.. Tack! *Fånigt stort leende* =D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor