Ceone Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 Det går hyra filmer på biblotek också. Inte så många + faktafilmer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 Jag står varken på Piraternas eller Anti- piraternas sida. Jag föredrar att köpa spel framför att ladda ned. Varför? Jo, det är mycket mer känsla när man köpt en produkt. Och i vissa fall mindre krångel och väntetid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 Jag står varken på Piraternas eller Anti- piraternas sida. Jag föredrar att köpa spel framför att ladda ned. Varför? Jo, det är mycket mer känsla när man köpt en produkt. Och i vissa fall mindre krångel och väntetid. Samma här, men tyvärr kostar spelen alldeles för mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 Jag skulle ha köpt mer spel om de var i pappkartong, och att man kanske fick med nåt löjligt klistermärke eller nåt. Så förbannat ballt det var med pappkartonger till spel. Nostalgi. Och ingen förbannad DVD-förpacking. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 Det kostar minst flera miljoner för att göra en bra film. Man behöver definitivt inte flera miljoner för att göra en bra film. En stor budget gör inte att en film automatiskt blir bra. Liksom att en stram budget inte gör att en film automatisk blir dålig. Det finns många filmer med en budget under en miljon som blivit jättebra (T.ex. Clerks). Det finns extremt många filmer med en massiv budget som blivit usla (T.ex. Star Wars epsiod 1 - 3). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 Det finns extremt många filmer med en massiv budget som blivit usla (T.ex. Star Wars epsiod 1 - 3). Tänk på att smaken är som baken, men det du säger är rätt. Man måste inte ha en bra budget för att få ihop en bra film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 Tänk på att smaken är som baken... Jodå. Men det jag skrev var min rövs åsikter. Ehm... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 Kan någon posta en bild på snubben? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 Kan någon posta en bild på snubben? Det finns en bild på honom i senaste nyheten på piratbyråns hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Hittar ej kan du inte posta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Hittar ej kan du inte posta? Är det så svårt att hitta översta nyheten på piratbyran.org med rubriken "Västerås-fildelare dömd till böter i tingsrätten" ? <- Det är väl den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Man behöver definitivt inte flera miljoner för att göra en bra film. En stor budget gör inte att en film automatiskt blir bra. Liksom att en stram budget inte gör att en film automatisk blir dålig. Det finns många filmer med en budget under en miljon som blivit jättebra (T.ex. Clerks). Det finns extremt många filmer med en massiv budget som blivit usla (T.ex. Star Wars epsiod 1 - 3). Episod 1 var rätt usel, men de andra va ju bra. Själv föredrar jag mer påkostade filmer. Dessutom är piratkoppiering jämställt med STÖLD i min mening. Man tar nåt utan att betala för de. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Med episod 1-3 mena ni väl de "riktiga" 1-3? För det första tre filmerna, som är 4-6 eller vad det nu var är ju sjukt bra! En av de bästa filmer som gjorts. (Dock inte enligt mig) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Med episod 1-3 mena ni väl de "riktiga" 1-3? För det första tre filmerna, som är 4-6 eller vad det nu var är ju sjukt bra! En av de bästa filmer som gjorts. (Dock inte enligt mig) Mm... tänker på dom tre senaste släppta filmerna. Det är inte Star Wars, det är hamstersoppa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Episod 1 var rätt usel, men de andra va ju bra. Själv föredrar jag mer påkostade filmer. Dessutom är piratkoppiering jämställt med STÖLD i min mening. Man tar nåt utan att betala för de. Nej man tar det inte, man kopierar det. Visst, det är en produkt någon har arbetat fram, men det är ingen som direkt förlorar på att du piratkopierar en film. Det är bara utebliven vinst. Om du till exempel går in i en skivbutik och plockar med dig en skiva hem utan att betala. Det hade varit stöld. Om du istället har din fickcdbrännare med dig och kopierar skivan men lämnar orginalet kanske det iofs är orättvist mot andra, men du har knappast stulit något, eftersom produkten fortfarande finns kvar. Det är heller ingen som kommer till skada, vilket det hade varit om du stulit skivan, då hade butiksägaren gått med ren förlust. Förstår inte hur du kan jämställa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 men det är ingen som direkt förlorar på att du piratkopierar en film. Det är bara utebliven vinst. Så om man uteblir vinst, då har man väl ändå förlorat på det? Kommenterar inte din andra text. Men just denna "mening" var jag tvungen att kommentera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Så om man uteblir vinst, då har man väl ändå förlorat på det? Kommenterar inte din andra text. Men just denna "mening" var jag tvungen att kommentera Nej det är inte alls samma sak. Den här skivbutiksägeren har betalat för att få den här skivan och om jag bara tar den ifrån honom går han med kanske 100 kr, eller vad inköpspriset på en skiva nu kan vara, ren förlust. Och jag lovar dig att jag inte hade gått och köpt de hundratals albumen som finns på min dator, alltså är det bara utebliven vinst, +- 0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Nej man tar det inte, man kopierar det. Visst, det är en produkt någon har arbetat fram, men det är ingen som direkt förlorar på att du piratkopierar en film. Det är bara utebliven vinst. Om du till exempel går in i en skivbutik och plockar med dig en skiva hem utan att betala. Det hade varit stöld. Om du istället har din fickcdbrännare med dig och kopierar skivan men lämnar orginalet kanske det iofs är orättvist mot andra, men du har knappast stulit något, eftersom produkten fortfarande finns kvar. Det är heller ingen som kommer till skada, vilket det hade varit om du stulit skivan, då hade butiksägaren gått med ren förlust. Förstår inte hur du kan jämställa det. Varför ska du ha rätt på allt? Håller helt med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 (redigerad) Nej det är inte alls samma sak. Den här skivbutiksägeren har betalat för att få den här skivan och om jag bara tar den ifrån honom går han med kanske 100 kr, eller vad inköpspriset på en skiva nu kan vara, ren förlust. Och jag lovar dig att jag inte hade gått och köpt de hundratals albumen som finns på min dator, alltså är det bara utebliven vinst, +- 0 Ja jo det är klart. MEN, tänk nu på detta! Hade inte internet funnits med möjlighet till fildelning m.m så hade du köpt dessa skivor/album. Allstå förlorar skivbolagen på att ingen köper deras album eftersom det finns möjlighet till fildelning. Det var så jag menade . Så allt är både A och O. Redigerad 28 oktober, 2005 av A.A Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Nej det är inte alls samma sak. Den här skivbutiksägeren har betalat för att få den här skivan och om jag bara tar den ifrån honom går han med kanske 100 kr, eller vad inköpspriset på en skiva nu kan vara, ren förlust. Och jag lovar dig att jag inte hade gått och köpt de hundratals albumen som finns på min dator, alltså är det bara utebliven vinst, +- 0 Det är stöld. När du köper en cd-skiva köper du egentligen inte musiken utan rättigheten att få lyssna på den. Laddar du ner samma skiva genom fildelning istället kan man säga att du stjäl denna rättighet eftersom du inte betalar något för den. Alltså är det stöld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts