GRIM(back Skrivet 31 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2005 Här kommer din lilla uppdatering. tycker ni att däcken ser lite stora ut mot fälgarna? Ser rätt ok ut, men en aning o jämn till perspektivet har du blueprint bakom så underlättar det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Nej det är ju najs med feta däck Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Ska du lägga på alla detaljer också, så som dekaler, lampor? Det kommer ta tid Du skulle inte ha använt ett så simpelt program som sketchup! Tänk dig en tygtexturbumpmapping i Anim8or Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Vilket program är lättast för en newbie? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Ser rätt ok ut, men en aning o jämn till perspektivet har du blueprint bakom så underlättar det...Jag hade blueprintsen bakom i början sen så tyckte jag den var i vägen så jag tog bort den. Ska du lägga på alla detaljer också, så som dekaler, lampor? Det kommer ta tid Du skulle inte ha använt ett så simpelt program som sketchup! Tänk dig en tygtexturbumpmapping i Anim8or Lampor ska jag antagligen fixa vet inte hur det blir med dekaler. Jag har redan gjort en moppe i zmodeler tänkte bara testa ifalldet gick bra att göra i sketchup också. det går ju att öpnna den i anim8tor och texturera. Vilket program är lättast för en newbie? Vet inte vilket som är lättast. jag började med sketchup sen blender, anim8tor, milkshape och sist zmodeler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Håller på med ett kvarter, funderar på att lägga in det i cs om det går eller till MTA (till multiplayer gta):: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bíg_mamá Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Håller på med ett kvarter, funderar på att lägga in det i cs om det går eller till MTA (till multiplayer gta):: Snyggt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 (redigerad) -hur väljer man färg i sketchup? edit: kom på nu Redigerad 1 november, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gonarch Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 (redigerad) Håller på med ett kvarter, funderar på att lägga in det i cs om det går eller till MTA (till multiplayer gta):: Nice nice nice, alltid kul att göra hus i 3d btw, nån som testat 3ds max8? Vad är nytt? Redigerad 1 november, 2005 av Gonarch Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Är sketchup ett gratis program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Är sketchup ett gratis program? Nej... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Är sketchup ett gratis program? Om man inte vill köpa det så kan man testa det i några hundra minuter, finns att ladda ner på deras hemsida (sök på google). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Min första: (ursäkta bildkvaliten) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Min första: (ursäkta bildkvaliten) JPEG is the shit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gonarch Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Min första: (ursäkta bildkvaliten) Lol nice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Jobbar på en AK-47... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gonarch Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 Jobbar på en AK-47... Oooofffhhhhh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 1 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2005 (redigerad) JPEG is the shit .... JPEG Är lika bra som alla andra format bara att det tar mindre platts, fast i dåliga gamla paint så blir kvaliten kassss, tycker itne min bild har dålig bildkvalite (sparad i paint). Photoshop, Macromedia Fireworks, m.fl. har så bra jpeg kvalite att man inte märker nån skillnad. EDIT: Såg att min hadde kass kvalite nu me. Redigerad 1 november, 2005 av oscarw_89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 2 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2005 .... JPEG Är lika bra som alla andra format bara att det tar mindre platts. Hrmmm... En liten lektion i bild-format Del 1 - JPEG: JPEG även kallat JPG fungerar så att den kollar på den första pixeln, uppe i vänster hörn, och sparar färgkoden för den. Sedan kollar den på nästa pixel och sparar skillnaden gämfört med den första. Genom att endast skriva skillnaden och inte hela färkoden sparas massor av byte, specielt vid bildert med många liknande nyanser. Set leder till att bilden blir liten. När man sparar i Photoshop kan man välja kvalitet från 1 - 12(?) viket varierar noggranheten vid val av skillnad i pixelfärg. När man sparar som JPEG i paint finns endast 1 förinställd kvalitet som inte är sådär üyber bra, utan tar ganska grova skillnader i färg från pixel till pixel. Det medför att man får "kvarkar" i bilderna vid färgomsag...! Det var allt för mig i denna del, hoppas ni förstår nu varför man inte ska spara andra format till JPG i paint! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 2 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2005 Lol nice När får vi se ditt vapen som du påstod vara så bra då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts