Alle090 Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 (redigerad) Skulle kanske dumpad Global Illumination EDIT: Ny SIDA!! Redigerad 3 maj, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Häftigt! Woow, där åker jag buss genom varje dag. Jo tack, ni anar inte hur mkt tid jag fick lägga ner på skiten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2008 Testade lite med DoF och Bloom. Bara 2 timmar och 39 minuter http://static.pici.se/pictures/uydrOaYCJ.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 13 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2008 Testade lite med DoF och Bloom. Bara 2 timmar och 39 minuter Kulan va riktigt snygg med reflektionerna, guben va inte lika snygg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 24 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2008 (redigerad) Började för ca 2 dagar sen: Vilken är bäst, den där nere eller uppe? Redigerad 24 juni, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 25 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2008 Började för ca 2 dagar sen: Vilken är bäst, den där nere eller uppe? Det jag skulle säga är att jag tycker att du ska lägga dit en brusig bumpmap på huvudet, Yxans skaft är gjort av trä (eller?) så dra ner lite på "Specular" och en lite bättre textur, Lägga lite färg på läpparna skulle inte heller sitta så fel heller Bra modellerat för bara 2 dagars arbete ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 25 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2008 Det jag skulle säga är att jag tycker att du ska lägga dit en brusig bumpmap på huvudet, Yxans skaft är gjort av trä (eller?) så dra ner lite på "Specular" och en lite bättre textur, Lägga lite färg på läpparna skulle inte heller sitta så fel heller Bra modellerat för bara 2 dagars arbete ! Tack Ska tänka på allt de där nästa gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 (redigerad) Resultat efter den senaste månadens pill på jobbet. Terrängmodell, enkla hus (boxar) och "träd" skapade i FME utifrån laserscannat höjddata. Detaljerade hus skapade med hjälp av laserscannat höjddata, samt bygglovsritningar. Modellen kan se lite sketen ut, framför allt träden, men dessa är bara skapade för siktens skull. *edit fixar bättre bilder, hold on, beffo dog Redigerad 26 juli, 2008 av BigBear Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 Resultat efter den senaste månadens pill på jobbet. Terrängmodell, enkla hus (boxar) och "träd" skapade i FME utifrån laserscannat höjddata. Detaljerade hus skapade med hjälp av laserscannat höjddata, samt bygglovsritningar. Modellen kan se lite sketen ut, framför allt träden, men dessa är bara skapade för siktens skull. *edit fixar bättre bilder, hold on, beffo dog Grymt arbete, Sketchup? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 (redigerad) Grymt arbete, Sketchup? Tack, stämmer bra. http://pici.se/thumbs/t_yrDWMWYOn.gif Området kring Seminariet, Uppsala. Modellen stämmer inte helt överens med dagens verklighet då jag modellerat byggnader som inte är färdigbyggda ännu. Redigerad 25 juli, 2008 av BigBear Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2008 (redigerad) Vilken är bäst? or Redigerad 26 augusti, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 26 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2008 Den översta hade snyggare ring men fyrklövern(?) var bättre på den andra Har nog med ljuset att göra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 26 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2008 Alle090: Fan tveksamt. Har nyligen laddat upp Seminariet (som syns på bilderna ovan) till Google 3D Warehouse och finns att ladda ner här. Inom kort läggs den väl troligen upp i Google Earth också, där jag redan har tre byggnader upplagda hittills. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Vad använder ni för program och var kan man få tag i det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Jag använder det simplaste av dem alla, Google SketchUp, finns att ladda ner här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Jag använder det simplaste av dem alla, Google SketchUp, finns att ladda ner här. Är det gratis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Är det gratis? Men herregud. Klicka på länken och se efter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Tack för tipset. Känner mig redan som en mästare efter 15 min hårt arbete Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Läser 50p 3d Studio Max som individuellt val. Läraren kan inte ett piss och man får G om man gör 5 uppgifter som står i en bok. För högre betyg ska man göra något själv. This is it. WIP http://img208.imageshack.us/img208/5585/klockwerklp8.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 Läser 50p 3d Studio Max som individuellt val. Läraren kan inte ett piss och man får G om man gör 5 uppgifter som står i en bok. För högre betyg ska man göra något själv. This is it. WIP http://img208.imageshack.us/img208/5585/klockwerklp8.jpg 1. Vilken högskola? 2. Är 3Ds Max svårt att lära sig ibörjan? 3. Är den klockan gjord med tutorial? den var faktiskt snygg.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts