I lol Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Det vet jag inte. ... Tänk lite, vad fan. Sorry sorry, var lite trött Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 Sorry sorry, var lite trött Det är vi alla ibland. Polygontutorial, jag gjorde en skitful hammare. Kan någon som behärskar Maya förklara hur man renderar utan svart bakgrund? Var tvungen att göra hammarjävelen ljusare med Photoshop. http://img98.imageshack.us/img98/9207/hammervk0.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 21 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2006 (redigerad) Du ska ta mental ray, sen load image eller nått och då ska du ha en bild i hdri format tror jag, sen så, kan du rendera den utan att det blir mörkt och den reflekterar omgivningen (bilden) Redigerad 22 juli, 2006 av Sir.Per Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 (redigerad) Du ska ta mental ray, sen load image eller nått och då ska du ha en bild i hdri format tror jag, sen så, kan du rendera den utan att det blir mörkt och den reflekterar omgivningen (bilden) Jupp en av dom bästa hdr bilderna enligt mig är Beach Probe, eftersom den är väldigt neutral och ger fint ljus http://www.debevec.org/Probes/beach_probe.hdr annars finns det mera här http://www.debevec.org/Probes/ Redigerad 22 juli, 2006 av Copstar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Copstar kan du logga in på msn senare idag? behöver fråga en sak som man ine får fråga här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Testade på 3D Studio Max en gång och följde en guide att göra ett par gående bomber. Blev inte riktigt som resultatet men iallafall nära. http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/Bombs2.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 (redigerad) Snyggt! Du borde värkligen göra modellerna till nya mario spel Ser ut som amatör work sånt som dom har i t.ex. Super mario sunshine. Möjligtvis också texturerna. Redigerad 22 juli, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Snyggt! Du borde värkligen göra modellerna till nya mario spel Ser ut som amatör work sånt som dom har i t.ex. Super mario sunshine. Möjligtvis också texturerna. Men när man gör spel såste man tänka på att spara in po pollys. Det e ju skilnad på en rendrad bild och t.ex. ett screenshot.. ------ Här e en modell till GTA Sweden som jag blev extra nöjd med: http://img223.imageshack.us/img223/3100/coalgegtaswefc2.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2006 Snyggt Oscar! Fifflar ni med Main.scm sånt också? Klart man ska spara polys men, inte överdrivet mycke som dom gör med 3D SM spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Snyggt Oscar! Fifflar ni med Main.scm sånt också? Klart man ska spara polys men, inte överdrivet mycke som dom gör med 3D SM spel. Jo.. Ok då; det ^^ där e la något av ett extrem fall. Vi fifflar med allt som går typ. 90% svenskt... !? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 23 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2006 Testade på 3D Studio Max en gång och följde en guide att göra ett par gående bomber. Blev inte riktigt som resultatet men iallafall nära. http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/Bombs2.png Å, det där ser ju precis ut som bomberna i Mario 64!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 (redigerad) Har plockat upp maya igen och håller på att forsätta med min kyrk gård jag höll på med förut... det jag har gjort sen sist är att lägga dit en medeltids kyrka med texturer ute och inne det vita korset är bara otexturerat Redigerad 24 juli, 2006 av Copstar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Har plockat upp maya igen och håller på att forsätta med min kyrk gård jag höll på med förut... det jag har gjort sen sist är att lägga dit en medeltids kyrka med texturer ute och inne det vita korset är bara otexturerat Hur många pollys? Vil du ha med det i GTA swe? .. Jag vill ha den i alla fall.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 24 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2006 Är staketet en textur eller är det massa pinnar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 25 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 (redigerad) Hela kyrko gården har 34 000 faces vilket är gnaska bra med tanke på att vissa gravstenar har ca 6000 faces var. Och staketet e en massa pinnar Jag skulle säkert kunna få ner antalet till 25 000 faces Jag ska för söka göra det mer verkligt genom att göra någon typ av kläng växt och nått träd hmm. nu kan jag lika gärna lägga upp bilder på inredningen i kyrkan Redigerad 25 juli, 2006 av Copstar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 25 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2006 Snyggt! skulle passa in i något skräckspel eller nått Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 30 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2006 (redigerad) En testrendering jag gjorde innan, mest för att träna mig på ljusättning och HDRI. Edit: Gjorde en test animation med en annan HDRI och annat ljus. http://rapidshare.de/files/27634880/test2.avi.html Samma animation med lit andra inställningar. http://rapidshare.de/files/27647913/test3.avi.html Redigerad 31 juli, 2006 av pinner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 31 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2006 Nu har jag gjort en Ljussabel, kanske ser lite konstig ut. Kommentera snällt gärna http://img196.imageshack.us/img196/9771/lightsabrekt2.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 31 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2006 Nu har jag gjort en Ljussabel, kanske ser lite konstig ut. Kommentera snällt gärna Ball, men den ser lite ut som en rymdraket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 31 juli, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2006 (redigerad) Ball, men den ser lite ut som en rymdraket. lol Ska pröva göra en 2... Vad kallas dom? Aja, 2 laser strålar kommer iaf ur dom Då var den klar Redigerad 31 juli, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.