Copstar Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Ja det var väldigt mycket... men finns det inte något typ poly reduser? Jo men altså jag har lagt på mesh smooth som gör att det blir mer än dubbelt så många faces ....det döljer typ alla små missar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Snart e motorykeln helt klar och jag är väldigt nöjd med resultatet eftersom allt är 100% gjort av mig Den är snyggare som röd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Den är snyggare som röd Jo jag skulle göra den röd oxo men datorn hängde sig så jag orkar inte fixa det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Okej, här kommer jag med ett litet projekt som jag pillat med under kvällen. Ett lågpoly-huvud! Blev precis klar med huvudet, jag vet inte hurvida jag skall använda riktiga texturer eller bara färga den. Jag får se vad som är jobbigast. Jag håller just nu på med något slags hår och ögonen. Kanske kan använda honom till något spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Okej, här kommer jag med ett litet projekt som jag pillat med under kvällen. Ett lågpoly-huvud! Blev precis klar med huvudet, jag vet inte hurvida jag skall använda riktiga texturer eller bara färga den. Jag får se vad som är jobbigast. Jag håller just nu på med något slags hår och ögonen. Kanske kan använda honom till något spel? Hehe liknar Bert Karlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 (redigerad) Hehe liknar Bert Karlsson ... Vågar jag säga att det var jag som stod modell? (Gybben har ingen haka för att jag, för sent såklart, insåg att jag hade för få polygoner och orkade inte pilla in fler.) Redigerad 10 februari, 2006 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 ... Vågar jag säga att det var jag som stod modell? (Gybben har ingen haka för att jag, för sent såklart, insåg att jag hade för få polygoner och orkade inte pilla in fler.) Ser riktigt bra ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 ... Vågar jag säga att det var jag som stod modell? (Gybben har ingen haka för att jag, för sent såklart, insåg att jag hade för få polygoner och orkade inte pilla in fler.) Haha oj då sry Btw gjorde en Silvrig DesertEagle eftersom ni inte verkade gilla den pimpiga guldiga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 (redigerad) Haha oj då sry Btw gjorde en Silvrig DesertEagle eftersom ni inte verkade gilla den pimpiga guldiga Det är lugnt. Jag tycker inte att jag är så bra på 3D-moddelering, så jag räknade inte med det bästa Har du bump maping på den där? Redigerad 10 februari, 2006 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Det är lugnt. Jag tycker inte att jag är så bra på 3D-moddelering, så jag räknade inte med det bästa Har du bump maping på den där? Vad e bumpmapping? nej har bara uvmappat med skin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 (redigerad) Vad e bumpmapping? nej har bara uvmappat med skin Det skulle vara rätt snyggt med bump mapping på kolven, eller något... Okej, jag skall försöka förklara bump mapping (även om bilden säger det mesta Bump mapping: (Tänk på vad ordet "bump" betyder) Dessa två kuber har exakt samma textur. Den vänstra har bara ett lager textur, medans den högra har två; ett som är färgen, och ett som är bump mapingen. Det syns ju rätt uppenbart vad bumb mapingen gör, den gör att det ser ut som om 2D-texturen är i 3D - texturen tycks ha små upphöjningar. I übersnygga spel som F.E.A.R och Quake4 används detta. Det gör att man kan ha tämligen låg polycount på modeller, men ha übersnygga texturer med massa olika och fina lager med texturer Redigerad 10 februari, 2006 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Det skulle vara rätt snyggt med bump mapping på kolven, eller något... Okej, jag skall försöka förklara bump mapping (även om bilden säger det mesta Bump mapping: (Tänk på vad ordet "bump" betyder) Dessa två kuber har exakt samma textur. Den vänstra har bara ett lager textur, medans den högra har två; ett som är färgen, och ett som är bump mapingen. Det syns ju rätt uppenbart vad bumb mapingen gör, den gör att det ser ut som om 2D-texturen är i 3D - texturen tycks ha små upphöjningar. I übersnygga spel som F.E.A.R och Quake4 används detta. Det gör att man kan ha tämligen låg polycount på modeller, men ha übersnygga texturer med massa olika och fina lager med texturer Coolt fan deet borde jag testa på typ reper osv.. vilket program kunde man göra det i?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Coolt fan deet borde jag testa på typ reper osv.. vilket program kunde man göra det i?? Jag använder som alltid anim8or, men jag tror att det börjar bli allt vanligare och vanligare med sådana funktioner i 3D-editorer och renderingsprogram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 10 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2006 Jallå, jag har fått igång maya igen , och börjat på min ciao igen Inga däck på nu men kommer antagligen cross däck till den, hur mycket pollys ska det vara ungefär för att man ska kunna ha den i gta san andreas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 (redigerad) Dubbelpost (orkar inte ladda upp på imageshack) Redigerad 11 februari, 2006 av Sir.Per Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 hur mycket pollys ska det vara ungefär för att man ska kunna ha den i gta san andreas? Inte så där mkt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Jallå, jag har fått igång maya igen , och börjat på min ciao igen Inga däck på nu men kommer antagligen cross däck till den, hur mycket pollys ska det vara ungefär för att man ska kunna ha den i gta san andreas? Ser bra ut lite vita fälgar kanske Jag vet inte hur många man ska ha på sanandreas men på Vice City var det väll ungefär 7000-10 000 faces och gta 3 är nog bara 3000-6000 faces. Så jag skulle gissa på mellan 10 000-20 000 typ. Men annars vet jag flera gta VC bilar som hadde någonstans runt 80-90 000 faces men aningen ehövde man en super dator eller så fick man bara ha en bil i spelet OBS. va jag vet så kan inte gta Vice City använda förkanter som faces så dom kommer att göra om alla faces till 3 kanter så det blir dubbelt så många men jag vet inte hur det är med sanandreas. Fast jag kan ju ha fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Nu har jag börjay byggt lite på choppern igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Den va najs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 11 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2006 Nu har jag börjay byggt lite på choppern igen Ser rätt bra ut men använd sketchup tråden istället, som alla tjatat om nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts