Chilli_13 Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Gjorde en väldig "död" bild på ett bord och 2 stolar på ett 50-60tals caffé det händer absolut ingenting i bilden.. gjorde mest för att testa olika material Nice men det kanske skulle gå att jobba vidare lite på... typ göra dynorna mer realistiska, kanske duka upp på bordet, men men Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Finns det nåt enkelt program att använda förutom sketchup? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Finns det nåt enkelt program att använda förutom sketchup? Altså i ett lättare program går det oftast inte göra lika bra grejjer som i dom svårare men jag tycker maya börjar bli ganska lätt att hitta överallt i nu... @ Chilli_13: Jo jag kanske gör det sen om jag orkar En till bild från caffét Redigerad 14 januari, 2006 av Copstar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Altså i ett lättare program går det oftast inte göra lika bra grejjer som i dom svårare men jag tycker maya börjar bli ganska lätt att hitta överallt i nu... @ Chilli_13: Jo jag kanske gör det sen om jag orkar En till bild från caffét Själv fattar jag ingenting i Maya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Själv fattar jag ingenting i Maya Men här e 2 guider som jag startade med och lärde mig maya How to model a screwdriver and render it... Create a gear and render it realisticly with Mental Ray Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Skitbra guider, dom gjorde jag också först sen gjorde jag ciaoen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Jag har försökt med Skruvmejslen innan men fattar inte hur man får fram den där rutan där jag ställer in polygon cylindern Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Altså i ett lättare program går det oftast inte göra lika bra grejjer som i dom svårare men jag tycker maya börjar bli ganska lätt att hitta överallt i nu... @ Chilli_13: Jo jag kanske gör det sen om jag orkar En till bild från caffét Ser ut som The Sims Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Jag har försökt med Skruvmejslen innan men fattar inte hur man får fram den där rutan där jag ställer in polygon cylindern Här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 (redigerad) Här Får fortfarande inte fram den där rutan där man ställer in om du undrar så menar jag denna ruta http://img278.imageshack.us/img278/1406/piss8vh.jpg Redigerad 14 januari, 2006 av Chilli_13 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Här är ett bord jag gjort Bild Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Här är ett bord jag gjort Bild I vilket program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Modellen är gjord i sketchup. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Modellen är gjord i sketchup. Vilket program är den renderad i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Modellen är gjord i sketchup. Skulle du kunna visa den i Wireframes i sketchup? (Jag tror dig, vill bara se hur du gjort). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 (redigerad) Fortsatte lite på bakdelen idag. Edit: sorry för den dåliga kvaliten, blev tvungen att förminska bilden lite Redigerad 15 januari, 2006 av pinner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Får fortfarande inte fram den där rutan där man ställer in om du undrar så menar jag denna ruta http://img278.imageshack.us/img278/1406/piss8vh.jpg Men du ska trycka på den lilla svarta "kuben" som e efter Cylinder inte på själva texten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Siana: Här kommer en bild i wireframe. Sir per: Vill helst inte avslöja vilket program då det är en väldigt seriös sida, så inte halva gtasajten som inte vet något om rendering eller modelering reggar sig å spammar sönder forum med mera. Men de som är lite mer seriösa kan få svar i pm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 (redigerad) Aha, thx Redigerad 15 januari, 2006 av Chilli_13 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 15 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2006 Siana: Här kommer en bild i wireframe. Sir per: Vill helst inte avslöja vilket program då det är en väldigt seriös sida, så inte halva gtasajten som inte vet något om rendering eller modelering reggar sig å spammar sönder forum med mera. Men de som är lite mer seriösa kan få svar i pm Ser ut som ett väldigt slöseri med polygoner (som det av någon anledning är med allt jag sett i Sketchup... ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts