Cyper Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 . http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,718792,00.html Dom gamla sedlarna kommer man inte att kunna andvända efter den sista December. Lika bra att påminna folk om detta, ochså för dom som inte visste det. Vad tycker ni om detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 (redigerad) Bra, då blir det svårare att förfalska. Däremot tycker jag att det är synd att dem bytte från blått till lila på 20-lapparna då dem ändrade (1998 var det väl?). Tycker också att det är synd att dem tar bort dem silvriga femtioöringarna, gillar inte kopparmynten. Redigerad 24 oktober, 2005 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 . http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,718792,00.html Dom gamla sedlarna kommer man inte att kunna andvända efter den sista December. Lika bra att påminna folk om detta, ochså för dom som inte visste det. Vad tycker ni om detta? Det är inte alls nya sedlar. Det är bara att dom gamla, som vi hade för 5 år sen, blir värdelösa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Ja precis, finns väl ingen som sitter och håller på en massa sånna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Har inga sedlar men skrapade ihop 101:- i 50öringar som måste växlas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Så... kassörerna på Konsum slutar ge ut gammla pengar då, right? annars blir det ju fel... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 (redigerad) Har inga sedlar men skrapade ihop 101:- i 50öringar som måste växlas You are a poor man with no life i think. Right? Redigerad 24 oktober, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 You are a poor man with no life i think. Right? Nee? har bara en burk jag slänger alla jävla mynt i, orkar inte ha dem i plånboken serru. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 24 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Tycker det här är jobbigt jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Tycker det är bra.bara jag inte har några gammla kvar innan årsskiftet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Whatever typ.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Whatever typ.. Sant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Jag har en gammal hundralapp och tjugolapp någonstans men jag tänker inte lösa in dem, förr eller senare blir det ju samlarvärde på de gamla sedlarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Hade jag nån av de gamla sedlarna skulle jag inte växla in dem, blir ju som ardvis säger, och status med old sedels Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Hehe, alla typ ooo coola killen när man kommer in och försöker betala med en gammal sedel om 10 år Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Hehe, alla typ ooo coola killen när man kommer in och försöker betala med en gammal sedel om 10 år Eller så blir det "Öh, vafan haru levt i nån bunker halva ditt liv?". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Vem har kvar pengar efter nyår? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 25 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2005 Vem har kvar pengar efter nyår? Jag^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 25 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2005 Efter nyår kan man inte handla för pengarna, men väl sätta in dem på banken fram till den 28 april 2006. Även de äldsta sedlarna som kallades tillbaka 1987 och 1998 kan växlas hos Riksbanken till en kostnad av 100 kronor. Allstå, ni behöver inte oroa er för mycket. Ni kan spara era gamla pengar tills April, men ni kan ej handla med dom. Men bara för det betyder det inte att dom blir värdelösa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2005 Så... kassörerna på Konsum slutar ge ut gammla pengar då, right? annars blir det ju fel... Vem fan handlar på konsum? ica är det som gäller! Känns bra att gamla sedlarna blir ogilltliga, men 50-öringarna är väl shit the same? avskaffa 50-öringarna helt istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts