Jump to content

Bestämma drömmar.

Bubbli
 Share

Recommended Posts

Ligga och tänka på en och samma sak tills man somnar?

Det kommer troligtvis (?) inte att fungera..

En dröm som verkar vara 2-5 min, är vanligtvis 1 min ungefär, man uppfattar den snabbare.. Varje natt drömmer man minst 3-4 drömmar, Om man börjar med att tänka på en sak som man vill drömma om, så kanske man gör det. Men man kommer nog inte ihåg den när man väl vaknar, för då har det ju gått ett antal timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ligga och tänka på en och samma sak tills man somnar?

Tror han menar så han bestämmer helt..

asså så när han sover o drömmer.. så kan han tänka "öj fan va grymmt, jag drömmer nu, men jag e medveten om de.. nu vill jag flyga *testar o flyga* wow de funkar.. de här måste ja berätta på gtasajten när ja vaknar"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer troligtvis (?) inte att fungera.. 

En dröm som verkar vara 2-5 min, är vanligtvis 1 min ungefär, man uppfattar den snabbare.. Varje natt drömmer man minst 3-4 drömmar, Om man börjar med att tänka på en sak som man vill drömma om, så kanske man gör det. Men man kommer nog inte ihåg den när man väl vaknar, för då har det ju gått ett antal timmar.

Jag vet, det är bara den sista drömmen man oftast kommer ihåg. Men jag är inte helt säker på om det fungerar det jag tänkte på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet, det är bara den sista drömmen man oftast kommer ihåg. Men jag är inte helt säker på om det fungerar det jag tänkte på.

Jo men det kan fungerara.. :rolleyes:

Det har det faktiskt gjort för mig nån gång.. Så du har rätt också..

Men det jag menade var att det kanske inte alltid fungerar för man försöker tänka på något speciellt ända tills man somnar..

Jag har försökt, men det bara lyckats högast 1 av 20 gånger typ.

Ibland har det även hänt av en slump..

Edit: Gunde: Vad gör det om en moderator dubbelpostar? :)

--

Tror inte det går att kontrollera sina drömmar HELT..

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men det kan fungerara..  :rolleyes:

Det har det faktiskt gjort för mig nån gång..  Så du har rätt också..

Men det jag menade var att det kanske inte alltid fungerar för man försöker tänka på något speciellt ända tills man somnar..

Jag har försökt, men det bara lyckats högast 1 av 20 gånger typ.

Ibland har det även hänt av en slump..

Edit: Gunde: Vad gör det om en moderator dubbelpostar?  :)

--

Tror inte det går att kontrollera sina drömmar HELT..

Haha, har försökt ungefär varenda natt sedan några år att tänka på något speciellt innan jag somnar för att kanske förhoppningsvis att drömma om det. Har inte funkat vad jag märkt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, har försökt ungefär varenda natt sedan några år att tänka på något speciellt innan jag somnar för att kanske förhoppningsvis att drömma om det. Har inte funkat vad jag märkt. :rolleyes:

Okei-

--

Jag antar det inte finns nå't sätt att komma på att tänka på en sak när man sover och ska till att vakna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, har försökt ungefär varenda natt sedan några år att tänka på något speciellt innan jag somnar för att kanske förhoppningsvis att drömma om det. Har inte funkat vad jag märkt. :rolleyes:

Vad är det för dröm som är så intressant att du försökt dig på att drömma den i flera år?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor