Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Jag har haft Norton sedan 2002 och tycker att det har funkat tillfredsställande. Att det skulle sega ner datorn nämnvärt är inget jag märkt av. Det finns säkert bättre program men Norton är absolut inte dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Håller me dig Arvid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Jag har haft Norton sedan 2002 och tycker att det har funkat tillfredsställande. Att det skulle sega ner datorn nämnvärt är inget jag märkt av. Det finns säkert bättre program men Norton är absolut inte dåligt. Norton har en bra databas men programmet är långt ifrån klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 McAfee och Norton Corp is tha shit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Hur har du vetat att det inte fanns några sen innan? För att Norton inte hittade något första gången jag körde det, kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Att man kan få virus m.m bara man kopplar upp sig mot nätet är en ren myt. Det var då konstigt då jag har haft stora problem med det, flera gånger fick jag virus direkt när jag hade formaterat datorn och hade nätverkskabeln i. När jag testade utan så funkade allt perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Det var då konstigt då jag har haft stora problem med det, flera gånger fick jag virus direkt när jag hade formaterat datorn och hade nätverkskabeln i. När jag testade utan så funkade allt perfekt. Sant, har man ingen brandvägg eller antivirus igång så får man virus och spywares bara inom några minuter. Har själv testat detta på en annan dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Avast! Gratis och allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Nod32 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Norton Internet Security, med det får du brandvägg, antivirus, antispam och popup-blockering i ett och samma program. Komplettera med Ad-Aware och sunt förnuft så har du allt skydd du behöver. Japp, samma här....Och ad-aware är ju ffs inte ett virus program! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Det var då konstigt då jag har haft stora problem med det, flera gånger fick jag virus direkt när jag hade formaterat datorn och hade nätverkskabeln i. När jag testade utan så funkade allt perfekt. Det där låter precis som en IE-användare. Om du redan hade virus då du formaterade, kan de ha "infekterat" formateringen, så att de stannade kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Nod32 eller Kaspersky.. Vill inte rekommendera Norton då deras program lägger sig överallt på hårddisken och även segar ner datorn. Riktigt skit. Både Nod32 och Kaspersky kostar pengar. Att använda fler antivirus på en dator är ett mycket oklokt val då de kan slå ut varandra och inte hitta något virus istället. Nod 32 ftw, det bästa programmet jag någonsin haft. Har E-Trust på den andra datorn, det är väl ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Japp, samma här....Och ad-aware är ju ffs inte ett virus program! Det har jag inte heller sagt, men eftersom antivirusprogram oftast inte detekterar spyware bör man komplettera det med Ad-Aware eller något annat liknande program för att få ett fullgott skydd av datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Det har jag inte heller sagt, men eftersom antivirusprogram oftast inte detekterar spyware bör man komplettera det med Ad-Aware eller något annat liknande program för att få ett fullgott skydd av datorn. Nej, men Cyprez frågade vilka antivirus man hade, då nämnade han Ad-aware. Jag skulle ha skrivit det på en gång, förlåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 24 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 (redigerad) Tack för alla bra svar! Andvänder nu.. Norton Internet Security Ad-Adware ClamWin Antivirus F-Prot antivirus Norton Antivirus Brukar skanna datorn 4-5-6 gånger varje dag. Sen brukar jag rensa hårddiskarna 7-8 gånger varje dag, beroende på hur mycket jag andvänder den. Borde vara hyfsat säker nu I allafall, vill inte behöva omformatera den igen. Något som jag har glömt? Redigerad 24 oktober, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Nod32 är bäst. Kaspersky är 2:a. Norton suger. Iaf enligt mina egna erfarenheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Tack för alla bra svar! Andvänder nu.. Norton Internet Security Ad-Adware ClamWin Antivirus F-Prot antivirus Norton Antivirus Brukar skanna datorn 4-5-6 gånger varje dag. Sen brukar jag rensa hårddiskarna 7-8 gånger varje dag, beroende på hur mycket jag andvänder den. Borde vara hyfsat säker nu I allafall, vill inte behöva omformatera den igen. Något som jag har glömt? Men smart du är.. Hur många inlägg i denna tråd har du läst? Som jag skrev tidigare så sabbar det bara att ha fler antivirus på en dator. Förmodligen hittar dem inget nu, men skyll dig själv om du inte lyssnar. Lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 24 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 (redigerad) Men smart du är.. Hur många inlägg i denna tråd har du läst? Som jag skrev tidigare så sabbar det bara att ha fler antivirus på en dator. Förmodligen hittar dem inget nu, men skyll dig själv om du inte lyssnar. Lycka till. Ja, jag får skylla mig själv. Edit: Klättrar upp några nivåer. Redigerad 24 oktober, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Tack för alla bra svar! Andvänder nu.. Norton Internet Security Ad-Adware ClamWin Antivirus F-Prot antivirus Norton Antivirus Brukar skanna datorn 4-5-6 gånger varje dag. Sen brukar jag rensa hårddiskarna 7-8 gånger varje dag, beroende på hur mycket jag andvänder den. Borde vara hyfsat säker nu I allafall, vill inte behöva omformatera den igen. Något som jag har glömt? Du kanske ska scanna den 7 ggr/dag för att vara på säkra sidan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Ät din egen skit. Moget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts