Jump to content

Anti-Virus program

Cyper
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Att man kan få virus m.m bara man kopplar upp sig mot nätet är en ren myt.

Det var då konstigt då jag har haft stora problem med det, flera gånger fick jag virus direkt när jag hade formaterat datorn och hade nätverkskabeln i. När jag testade utan så funkade allt perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var då konstigt då jag har haft stora problem med det, flera gånger fick jag virus direkt när jag hade formaterat datorn och hade nätverkskabeln i. När jag testade utan så funkade allt perfekt.

Sant, har man ingen brandvägg eller antivirus igång så får man virus och spywares bara inom några minuter. Har själv testat detta på en annan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där låter precis som en IE-användare. :rolleyes:

Om du redan hade virus då du formaterade, kan de ha "infekterat" formateringen, så att de stannade kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nod32 eller Kaspersky..

Vill inte rekommendera Norton då deras program lägger sig överallt på hårddisken och även segar ner datorn. Riktigt skit.

Både Nod32 och Kaspersky kostar pengar.

Att använda fler antivirus på en dator är ett mycket oklokt val då de kan slå ut varandra och inte hitta något virus istället.

Nod 32 ftw, det bästa programmet jag någonsin haft.

Har E-Trust på den andra datorn, det är väl ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag inte heller sagt, men eftersom antivirusprogram oftast inte detekterar spyware bör man komplettera det med Ad-Aware eller något annat liknande program för att få ett fullgott skydd av datorn.

Nej, men Cyprez frågade vilka antivirus man hade, då nämnade han Ad-aware.

Jag skulle ha skrivit det på en gång, förlåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla bra svar!

Andvänder nu..

Norton Internet Security

Ad-Adware

ClamWin Antivirus

F-Prot antivirus

Norton Antivirus

Brukar skanna datorn 4-5-6 gånger varje dag. Sen brukar jag rensa hårddiskarna 7-8 gånger varje dag, beroende på hur mycket jag andvänder den. Borde vara hyfsat säker nu I allafall, vill inte behöva omformatera den igen. Något som jag har glömt?

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla bra svar!

Andvänder nu..

Norton Internet Security

Ad-Adware

ClamWin Antivirus

F-Prot antivirus

Norton Antivirus

Brukar skanna datorn 4-5-6 gånger varje dag. Sen brukar jag rensa hårddiskarna 7-8 gånger varje dag, beroende på hur mycket jag andvänder den. Borde vara hyfsat säker nu I allafall, vill inte behöva omformatera den igen. Något som jag har glömt?

Men smart du är.. Hur många inlägg i denna tråd har du läst?

Som jag skrev tidigare så sabbar det bara att ha fler antivirus på en dator. Förmodligen hittar dem inget nu, men skyll dig själv om du inte lyssnar.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men smart du är.. Hur många inlägg i denna tråd har du läst?

Som jag skrev tidigare så sabbar det bara att ha fler antivirus på en dator. Förmodligen hittar dem inget nu, men skyll dig själv om du inte lyssnar.

Lycka till.

Ja, jag får skylla mig själv.

Edit: Klättrar upp några nivåer.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla bra svar!

Andvänder nu..

Norton Internet Security

Ad-Adware

ClamWin Antivirus

F-Prot antivirus

Norton Antivirus

Du kanske ska scanna den 7 ggr/dag för att vara på säkra sidan? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor