Cyper Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 (redigerad) Efter att våran dator nästan chashade, blev det att omformatera den direkt. Vi hade väll ca, 15 000 virus på den, bla trojaner. Nu vill jag hålla borta virus från den. Jag vet att den finns en tråd om anti-virus program, hursomhälst så skulle jag vilja veta dom mäst ABSOLUT bästa anti-virus programen som finns. Antingen gratis program eller inte. Skulle uppskatta en 3-topp lista. Edit: Dom jag andvänder nu är: Norton Anti-Virus. ClamWin Anti-virus. F-Prot Anti-virus. Ad-Adware Andvände spybot search & destroy men har avinstalerat det nu. Redigerad 23 oktober, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 (redigerad) 1.Panda anti-virus... http://www.pandasoftwere.com/ 2.Norton anti-virus... 3.Inget virus skydd... Redigerad 23 oktober, 2005 av alexzander Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Norton Internet Security, med det får du brandvägg, antivirus, antispam och popup-blockering i ett och samma program. Komplettera med Ad-Aware och sunt förnuft så har du allt skydd du behöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 (redigerad) Norton Internet Security, med det får du brandvägg, antivirus, antispam och popup-blockering i ett och samma program. Komplettera med Ad-Aware och sunt förnuft så har du allt skydd du behöver. Tackar, låter mycket bra. Andvänder Ad-Adware. Trend Micro PC-cillin Internet Security 2005 12.0 VS Norton Internet Security 2005 Vilket är bästa valet? Redigerad 23 oktober, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 AVG antivirus är gratis och funkar ypperligt. Norton använder jag nu och det funkar ypperligt också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 F-Secure Internet Security tycker jag är det bästa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 F-Secure Internet Security tycker jag är det bästa Håller med till 100%!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Puslakan Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Tycker att AVG är bäst för att det är gratis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Inget antivirus i världen kan hjälpa den som saknar sunt förnuft, och den som har sunt förnuft behöver inget antivirus! Med sunt förnuft menas bland annat: 1. Använda Firefox, Opera, eller i värsta fall Internet Explorer 7 (som finns nergrävd i en buske nära dig). 2. Kör aldrig misstänkta program. Detta innefattar bland annat crack.exe och program som någon skickar genom MSN. Det kan visserligen löna sig att köra ad-aware nån gång i månaden, men att vara paranoid lönar sig oftast inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Jag tycker Panda Antivirus och Norton är jävligt bra. Något som du ska akta dig för är AVG och Norman. Dom skyddar ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Inget antivirus i världen kan hjälpa den som saknar sunt förnuft, och den som har sunt förnuft behöver inget antivirus! Sunt förnuft är ett av de bästa skydden ja, men det skyddar ändå inte mot de virus och trojaner som man kan få bara man kopplar upp sig mot nätet. Ett antivirusprogram och brandvägg eller åtminstone det sistnämnda klarar man sig inte utan idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Använder Norton Anti-virus, funkar fint, men jag måste förnya det om två dagar Men det kostar bara 270 spänn/år, och vi är 3 som delar på kostnaden. Sen har väl routern nån brandvägg + att den byter IP på sig själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Jag tycker Panda Antivirus och Norton är jävligt bra. Något som du ska akta dig för är AVG och Norman. Dom skyddar ingenting. AVG funkar sktibra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 (redigerad) Sunt förnuft är ett av de bästa skydden ja, men det skyddar ändå inte mot de virus och trojaner som man kan få bara man kopplar upp sig mot nätet. Ett antivirusprogram och brandvägg eller åtminstone det sistnämnda klarar man sig inte utan idag. Att man kan få virus m.m bara man kopplar upp sig mot nätet är en ren myt. Att antivirusprogram hittar virus med jämna mellanrum beror på att de själva skapar virusen. Folk som inte får en enda virusvarning på ett år eller mer har nämligen en tendens att få för sej att antivirusprogram är onödiga, och detta vill inte $$$Norton$$$ m.fl. (Detta gäller förstås inte gratisprogram) En brandvägg kan dock vara bra att ha, men nuförtiden har de flesta en router med inbyggd brandvägg hemma. Redigerad 23 oktober, 2005 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 F-Secure är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Att man kan få virus m.m bara man kopplar upp sig mot nätet är en ren myt. Att antivirusprogram hittar virus med jämna mellanrum beror på att de själva skapar virusen. Folk som inte får en enda virusvarning på ett år eller mer har nämligen en tendens att få för sej att antivirusprogram är onödiga, och detta vill inte $$$Norton$$$ m.fl. (Detta gäller förstås inte gratisprogram) En brandvägg kan dock vara bra att ha, men nuförtiden har de flesta en router med inbyggd brandvägg hemma. Kommer du inte ihåg till exempel blaster som spreds för några år sen? Utan något som helst skydd får man förr eller senare virus i burken och det kan räcka med att man bara är uppkopplad. Det som däremot är en klockren myt är det du säger om att antivirusföretagen skulle sprida egna virus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Kommer du inte ihåg till exempel blaster som spreds för några år sen? Utan något som helst skydd får man förr eller senare virus i burken och det kan räcka med att man bara är uppkopplad. Det som däremot är en klockren myt är det du säger om att antivirusföretagen skulle sprida egna virus. Aldrig fått virus i burken förutom när jag hade Norton, sammanträffande? Har du aldrig undrat varför antivirusprogram ofta "upptäcker" flera virus i veckan, när man aldrig har haft virus tidigare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Aldrig fått virus i burken förutom när jag hade Norton, sammanträffande? Har du aldrig undrat varför antivirusprogram ofta "upptäcker" flera virus i veckan, när man aldrig har haft virus tidigare? Hur har du vetat att det inte fanns några sen innan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 Nod32 eller Kaspersky.. Vill inte rekommendera Norton då deras program lägger sig överallt på hårddisken och även segar ner datorn. Riktigt skit. Både Nod32 och Kaspersky kostar pengar. Att använda fler antivirus på en dator är ett mycket oklokt val då de kan slå ut varandra och inte hitta något virus istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 23 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2005 .norton är inget bra.. jag använder Avast! Antivirus... och även spybot och ad-aware.. och firefox.. provade bra många antivirusprogram innan jag kom fram till att Avast! är det enda som fungerar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts