megawatti Skrivet 22 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 http://absolut.snusk.nu Ja ge mig feedback, vad tycker ni om den nya? Något script/funktion som saknas? någon som behövs ändras? Något som vore snyggt? osv osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 22 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 Rätt segladdad för mig, och varför har du statistik högst upp på varenda sida? Det är ju innehållet och inte statistiken man är intresserad av, sånt kan du slänga in ovanför din lilla admin-länk om du nu ska visa dem. Att du har innehållet i en iframe är inget vidare, i alla fall inte när du KAN använda PHP till att inkludera innehållet. Att iframe:n dessutom inte täcker hela sidan gör att det ser någorlunda konstigt ut. Dessutom, varför ha en så stor "logga" vars text endast täcker upp ~10% av ytan. Annars var den ok, bra färgkombination på designen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
megawatti Skrivet 22 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 Vigge vill du veta fördelen med ifram ist för <?php inlude ? php include , inkluderar det inte som en sida, untan har jag de minsta .css eller liknade på sidan, tex ett annat typsnitt blir det fel, därför tyckte jag det var smidigare med ifram, och varför den är seg laddad är beffo.mine.... 's fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 I IE ser den rätt bra ut. I firefox ser den skit ut. Det är något du måste fixa, eftersom fler och fler byter till firefox. För övrigt är det lättare att skriva sidor till firefox, eftersom ie envisas med att man måste ha massa ostandard-skit för att få nåt att se rätt ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
megawatti Skrivet 22 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 Hade både ie och firefox öppen när jag skrev den, förstår du hur svårt de var ? :S inget var lika i de 2 olika läsarna, för jävligt., Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 22 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 Enligt mina egna effaranheter är det lätt, om man använder CSS smidigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 22 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 Hade både ie och firefox öppen när jag skrev den, förstår du hur svårt de var ? :S inget var lika i de 2 olika läsarna, för jävligt., Men gör två olika sidor och sen så gör du så att man kan välja firefox eller ie på "introsidan" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 22 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 Men gör två olika sidor och sen så gör du så att man kan välja firefox eller ie på "introsidan" Eller låter ett skript skicka vidare en automatiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 22 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 (redigerad) Vigge vill du veta fördelen med ifram ist för <?php inlude ? php include , inkluderar det inte som en sida, untan har jag de minsta .css eller liknade på sidan, tex ett annat typsnitt blir det fel, därför tyckte jag det var smidigare med ifram, och varför den är seg laddad är beffo.mine.... 's fel! Du behöver inte förklara, jag känner redan till det du säger, och det är det som gör include() så bra. BTW, inte bra att ha flera sidor, och att ett script skickar en till rätt sida är ännu värre. Gör istället så att det hela fungerar i båda webbläsarna, inte så svårt om man bara skriver valid kod. Vad händer exempelvis om besökaren inte har javascript eller om det är inaktiverat? Redigerad 22 oktober, 2005 av vigge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 22 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2005 I opera ser de bra ut. men fixa tjock text iställe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts