Jump to content

Ny design, vad tycker ni?

megawatti
 Share

Recommended Posts

Rätt segladdad för mig, och varför har du statistik högst upp på varenda sida? Det är ju innehållet och inte statistiken man är intresserad av, sånt kan du slänga in ovanför din lilla admin-länk om du nu ska visa dem. Att du har innehållet i en iframe är inget vidare, i alla fall inte när du KAN använda PHP till att inkludera innehållet. Att iframe:n dessutom inte täcker hela sidan gör att det ser någorlunda konstigt ut. Dessutom, varför ha en så stor "logga" vars text endast täcker upp ~10% av ytan.

Annars var den ok, bra färgkombination på designen :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vigge vill du veta fördelen med ifram ist för <?php inlude ? php include , inkluderar det inte som en sida, untan har jag de minsta .css eller liknade på sidan, tex ett annat typsnitt blir det fel, därför tyckte jag det var smidigare med ifram, och varför den är seg laddad är beffo.mine.... 's fel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I IE ser den rätt bra ut.

I firefox ser den skit ut. Det är något du måste fixa, eftersom fler och fler byter till firefox. För övrigt är det lättare att skriva sidor till firefox, eftersom ie envisas med att man måste ha massa ostandard-skit för att få nåt att se rätt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vigge vill du veta fördelen med ifram ist för <?php inlude ? php include , inkluderar det inte som en sida, untan har jag de minsta .css eller liknade på sidan, tex ett annat typsnitt blir det fel, därför tyckte jag det var smidigare med ifram, och varför den är seg laddad är beffo.mine.... 's fel!

Du behöver inte förklara, jag känner redan till det du säger, och det är det som gör include() så bra.

BTW, inte bra att ha flera sidor, och att ett script skickar en till rätt sida är ännu värre. Gör istället så att det hela fungerar i båda webbläsarna, inte så svårt om man bara skriver valid kod. Vad händer exempelvis om besökaren inte har javascript eller om det är inaktiverat?

Redigerad av vigge
Länk till kommentar
Dela på andra sidor