Jump to content

Ripleys belive it or not

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Såg alldeles nyss en väldigt äcklig sak som kom från Ripleys

Det var en katt som hade dubbla Tungor

Vidrigt men sant kolla här Two Tounge Cat

Kan ju också vara trickfilmat men om det nu är äkta så är det väldigt vidrigt

i denna topic kan ni också ta upp andra konstiga, äckliga, vidriga saker som kommer just från Ripleys

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt innan när jag hadde 5:an typ 2 år sen såg jag en kille som fick halva hjärnan av skutet vid ett rån men han överlevde o blev monga så hade han typ en grop i skallen där andra hjärn halvan satt, men så satte dom dit ett plast hölje för att fylla ut huvet lite creepy

Påminner om en annan sak jag såg på ripleys

Dom skulle göra nån sorts av hjärn operation, och dom börja med att skära upp och sen gräva efter vad det nu var och det värsta av allt var att han som dom opererade var vaken under hela proceduren B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt innan när jag hadde 5:an typ 2 år sen såg jag en kille som fick halva hjärnan av skutet vid ett rån men han överlevde o blev monga så hade han typ en grop i skallen där andra hjärn halvan satt, men så satte dom dit ett plast hölje för att fylla ut huvet lite creepy

Påminner om en fotograf som tog ett foto av en byggnad och såg ett par killar i en gränd men han ignorerade dem, sen fick han en stöt i huvet och började blöda, han trodde att dem hade kastat en sten på honom, han fick huvudvärk och gick hem. han blev av med huvudvärken efter någon dag men efter 5 år eller nåt kom den tillbaka och han gick till en doktor, dem röntgade hans huvud och fann att han blivit skjuten, han hamnade på operation och dem tog bort kulan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Påminner om en fotograf som tog ett foto av en byggnad och såg ett par killar i en gränd men han ignorerade dem, sen fick han en stöt i huvet och började blöda, han trodde att dem hade kastat en sten på honom, han fick huvudvärk och gick hem. han blev av med huvudvärken efter någon dag men efter 5 år eller nåt kom den tillbaka och han gick till en doktor, dem röntgade hans huvud och fann att han blivit skjuten, han hamnade på operation och dem tog bort kulan

Nä, dom tog aldrig bort kulan har jag för mig. Dom vågade inte eftersom kulan hade lagt sig på ngt konstigt sätt där inne så den var inte farlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom skulle göra nån sorts av hjärn operation, och dom börja med att skära upp och sen gräva efter vad det nu var och det värsta av allt var att han som dom opererade var vaken under hela proceduren B)

Som ni kanske vet, finns det inga nerver i hjärnan. Operationer som denna är därför inget ovanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Däremot finns det väl det på hjärnhinnan? Har för mig att NO-läraren har sagt något sånt för ett tag sedan i alla fall. :rolleyes:

Jodå, citerar min stulna biologibok:

"Nervvävnaden i hjärnan är inte smärtkänslig. När man har huvudvärk är det alltså inte hjärnan som värker. Smärta kan däremot uppstå i hjärhinnorna runt hjärnan, t.ex. i samband med inflammationer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo... Det finns en hel del hjärn- historier...

Vår NO- lärare berättade en grej för ett par dagar sen:

Det var en gruva som rasade in, och en gubbe fick ett spell in genom pannan(Den fortsatte dock ut genom skallen ganska tvärt), och han överlevde, det var bara det att i pannloben sitter allt logiskt tänkande, så han kunde inte spela poker mer, och kunde inte göra ett enda logiskt val. Annars var han helt normal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor