Shady_4_life Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Heej...jag måste ha en bokrecension på "Pojken som kallades det" jag ska nämligen ha lämnat in en sån imorron, och jag hinner omöjligt att läsa slut den!! om ni hittar på en sida bryr jag mig inte om, bara den e bra och e på Svenska eller engelska(helst svenska)det jag ska ha med är.. -Rubrik: Pojken som kallades det -Författare: Dave Pelzer -Handling: En gripande och oförglömlig berättelse om ett barns mod och styrka att överleva mot alla odds! När Dave Pelzer vid tolv års ålder omhändertogs av myndigheterna uppdagades en skakande historia. Sedan fyra års ålder hade han vanvårdats och systematiskt misshandlats av sin psykiskt sjuka mor. I dag är Dave vuxen. Med beundransvärt mod lyckades han inte bara överleva utan också skapa sig ett tryggt och meningsfullt liv. Det här är hans egen berättelse - en djupt gripande och samtidigt förunderligt livsbejakande skildring (jag behöver lite mer) -Miljö: (?) -Personskildringar: (?) -Budskap: att man ska känna hur människor som lever så har det, och att om man vet nåt så ska man hjälpa personen som är utsatt!!! -Språket: (?) -Effekt: man känner sig som att man vill sluta läsa, men man vill ändå läsa till slutet. man känner med "Dave" på nåt sett, nästan förstår hur det va!! (behöver kanske lite mer här???) Snälla Hjälp mig... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Lär dig att läsa böcker gosse. Varför kan du inte söka själv på internet om du nu inte har läst ut boken och vill ha hjälp? Nädu måste bli bättre på att ta eget ansvar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Jag har läst tre av dom fyra böckerna som finns.. Och det är dom bästa böckerna jag har läst i hela mitt liv.. Jag läser ändå aldrig böcker frivilligt.. Den första boken kan man läsa ut på några timmar.! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Håller med, klarar du inte av att läsa ut en bok och skriva en egen recension förtjärnar du tamejfan inte ett betyg på det heller. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Håller med, klarar du inte av att läsa ut en bok och skriva en egen recension förtjärnar du tamejfan inte ett betyg på det heller. Men vafan, hjälp killen. Kan tyvärr inte bidra med något själv med om man vet något eller så, så säg det! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Men vafan, hjälp killen. Kan tyvärr inte bidra med något själv med om man vet något eller så, så säg det! Skulle lätt kunna hitta fakta till det där men killen bör också lära sig av sina misstag. Han kan ju inte göra på detta sättet alla gånger. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Skulle lätt kunna hitta fakta till det där men killen bör också lära sig av sina misstag. Han kan ju inte göra på detta sättet alla gånger. Men hjälp han bara denna gången då så lär han sig till nästa? Eller, kanske inte Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Men vafan, hjälp killen. Kan tyvärr inte bidra med något själv med om man vet något eller så, så säg det! Varför skulle jag orka hjälpa honom? Han orkar juh själv inte det.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Hehe, en klassisk favoritbok bland högstadieelever utan egen tankebana vid sidan om Ondskan och Benny Boxaren... ...dagens ungdom, ojojoj. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Skulle lätt kunna hitta fakta till det där men killen bör också lära sig av sina misstag. Han kan ju inte göra på detta sättet alla gånger. Jävla moral kärring hjälp han då. Du har aldrig behövt hjälp med något eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Jävla moral kärring hjälp han då. Du har aldrig behövt hjälp med något eller? Få hjälp med någonting och fuska i skolan är två olika saker, my good woman. Basta! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 (redigerad) Jävla moral kärring hjälp han då. Du har aldrig behövt hjälp med något eller? Tack för den du. Gör det själv om du nu är så duktig. Jag hjälper mig själv oftast. Internet finns ju för sådant. Men jag fuskar absolut inte. Redigerad 18 oktober, 2005 av SAAB Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 (redigerad) Få hjälp med någonting och fuska i skolan är två olika saker, my good woman. Basta! Är det något fel med att fuska i skolan? Edit:jag försöker inte vara någon macho pojke. Redigerad 18 oktober, 2005 av kebabkurt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 (redigerad) Är det något fel med att fuska i skolan? Ja det är det. Du visar inte din kunskap och den kunskap läraren tror du har har du inte alls. Du kanske får bra betyg men sen när det väl gäller så kommer inte betygen kunna stärka dig. Shady for life: Sök på boktiteln på Google om du nu är så desperat. Gjorde jag och det kom upp en jäkla massa svar. BTW smart att komma på dett kl 20.17. Redigerad 18 oktober, 2005 av SAAB Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Är det något fel med att fuska i skolan? Edit:jag försöker inte vara någon macho pojke. Jajemen. Det hela blir ju oärligt; ens egentliga prestation får inte det betyg det förtjänar. Men visst, om man kör rena rama The Sting up their ass så sure, det stödjer jag helhjärtat. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Ja det är det. Du visar inte din kunskap och den kunskap läraren tror du har har du inte alls. Du kanske får bra betyg men sen när det väl gäller så kommer inte betygen kunna stärka dig. Själv tycker jag inte det är fel att fuska. Man måste bara göra det på olika varierade sätt. Dessutom lär man sig mycket på att fuska faktiskt. Fuskade hela förra terminen på alla kemi läxförhör(kollade i boken)och på så sätt kunde jag allt när det drog i hop sig till prov och fick faktiskt MVG på det utan att plugga. Det är bara olika inlärnings sätt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Själv tycker jag inte det är fel att fuska. Man måste bara göra det på olika varierade sätt. Dessutom lär man sig mycket på att fuska faktiskt. Fuskade hela förra terminen på alla kemi läxförhör(kollade i boken)och på så sätt kunde jag allt när det drog i hop sig till prov och fick faktiskt MVG på det utan att plugga. Det är bara olika inlärnings sätt. MVG kan väl vem som helst få om man vill. Gäller bara att kunna komma ihåg det man läst och att kunna få fram det när man sitter vid provet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Själv tycker jag inte det är fel att fuska. Man måste bara göra det på olika varierade sätt. Dessutom lär man sig mycket på att fuska faktiskt. Fuskade hela förra terminen på alla kemi läxförhör(kollade i boken)och på så sätt kunde jag allt när det drog i hop sig till prov och fick faktiskt MVG på det utan att plugga. Det är bara olika inlärnings sätt. Men om du jämför så här då ? Du har fuskat dig igenom hela grundskolan. och när du söker till gymnasiumet så är det mellan dig och en annan person som det står om sista platsen in till klassen. Du har fuskat. den andra personen har kämpat som en riktig idiot för att lyckas komma in på den linjen som den personen verkligen vill Dom väljer dig. Hur jävla rätt är det att en lat jävla fuskarn som inte har lärt sig allt han ska ordentligt kommer in istället för en hårt pluggande person ? Tänk människa, T Ä N K. Tack för mig . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 MVG kan väl vem som helst få om man vill. Gäller bara att kunna komma ihåg det man läst och att kunna få fram det när man sitter vid provet. Ja,Var sitter då det dumma i att fuska? Att man "sviker lärarens förtroende" på något sätt eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Ja,Var sitter då det dumma i att fuska? Att man "sviker lärarens förtroende" på något sätt eller? ...det dumma sitter i att man är oärlig mot sig själv. Du begriper väl att det inte är din egna besuttna kunskap som du skriver på provet då du fuskar? Är besuttna ett korrekt uttryck? haha. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts