Jump to content

F.E.A.R.

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 215
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

@ Stora_tomtefar [spoilers här med] Alma och flickan är ju samma person. Hon satt ju i koma, och dom stängde av lifesupporten när hon var typ 15 års ålder. Det var då hon födde Fettel och han man spelar.

Mer spoiler till Jojje:

Så hon födde Fettel vid femton års ålder? Det verkar skumt... Hon verkar ju vara vara betydligt äldre vid alla de flashbacks man får under spelets gång. Men, om du säger det, och har koll på vad du oratar om, så får jag väl tro dig (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer spoiler till Jojje:

Så hon födde Fettel vid femton års ålder? Det verkar skumt... Hon verkar ju vara vara betydligt äldre vid alla de flashbacks man får under spelets gång. Men, om du säger det, och har koll på vad du pratar om, så får jag väl tro dig (w00t)

Mer spoilers:

Jag är inte riktigt säker, men kanske. Historien i F.E.A.R. är ju omringad av moln. :( Jag hatar cliffhangers i slutet på spel. ^_^ *KADUNK* "What was that noise?" *Alma klättrar upp för helikopterdörren*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarar en Fujitsu siemiens Scaleo X av det?

Edit:hittade en länk med info om Scaleo X Här.

Grafikkort: X700SE.

Måste säga att det inte är det bästa grafikkortet. Men spela bör du kunna göra. Om spelet hackar, stäng av allt som har med skuggor att göra.

Finns ju demo att ladda ned och prova.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara fråga, Varför är skuggor så krävande på våra stackars datorer när det gäller spel? :'(

Om jag får komma med en föga ingående förklaring så beror det på att dessa renderas i realtid, vilket kräver en hel del uträkningar för datorn samtidigt som allt annat utöver skuggorna skall hinna gås igenom innan bilden uppdateras.

Realtidrenderingssaken kan vi skylla på :lol:

För övrigt har jag skippat skuggorna helt och hållet, men kör på maximum på texturerna. Det väger upp det hela tämligen okej, tycker jag :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde nyss demot, det rullade på bra...

Fy fan alltså :o

Jag tror jag ska fråga om jag får låna lillsyrrans Häst spel istället ^_^

bara skoja...

får se, ska nog leta vidare lite iaf, jag diggade INTE när man var i korridoren där typ när hon kom fram och det kom fram en annan dörr och typ sen försvann och hela taket var blodfyllt och :) ja

det var lite läskigt :rolleyes: , nästan lite väl för att vara kul

ni får la kalla mig fegis få om ni har lust :( :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch och fy va läskit det var.. ;) Testade demot. Jag kommer inte våga spela hela spelet! ;)

Jag hatar när det skär och prasslar i högtalarna när den där tjejen kommer fram!

Vi säger att det är 40% skämsel i demot. (Intensivskrämsel så att man inte kan sova... Det kunde inte jag)

Det är inte samma mängd i hela spelet. Kanske 15 %. Man får en och annan glimt av läskigheter, men inte de riktigt läskiga sakerna. Det har utvecklarna sparat på. Det är mest pang-pang (mycket sådant. Skojigt. Jag har aldrig tidigare älskat granater så mycket som jag gjorde under F.E.A.R) så jag tror att du överlever :P

Själv så ville jag ha stämning när jag spelade, så jag drog på högt ljud i surround-systemet och mörklade rummet. Den känslan gör att skuggor och annat skabb är överflödigt :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor