Shady_4_life Skrivet 17 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Hej på "www.Gamereactor.se" står det följade: "MICROSOFT: PS3 KOMMER INTE FÖRREN 2007 Medan Sony håller sig tysta och hittills inte backat från sitt "våren 2006" som premiärdatum för Playstation 3 har Microsofts engelske chef Neil Thompson sagt till branschtidningen MCV att han inte tror att Playstation 3 släpps i Europa förrän våren 2007: "I'd be happy to compete whenever they turn up, but I wouldn't be surprised if that's not until spring '07. If they hit Christmas '06 (in Europe) then maybe it'll be a very thin launch; a launch in name only." MCV citerar också en "chef för en stor utgivare" som säger att han inte skulle vara förvånad om Playstation 3 släpps först till våren 2007 i Europa. Ett tänkbart scenario är annars att Playstation 3 lanseras någon gång i maj nästa år i Japan, med en USA-premiär framåt hösten. Vad som i såna fall händer för oss i Europa är osäkert, men att vi som tidigast kan räkna med att köpa en Playstation 3 i svenska butiker nästa höst är det mest troliga. Och om vi ska tro på Microsoft, som inte direkt är opartiska i det här fallet, så får vi vänta ännu lite längre." Personligen så vet jag inte vad jag ska tro..men tror mest på att det inte e sant..varför skulle Microsoft säga så? jo för att folk ska beställa 360 för att dom tror att det ska ta ytterligare ett år innan PS3 kommer.. och sen så skulle sony ligga efter något otroligt om dom väntar så länge!!! jag hoppas verkligen att det inte e sant!!! orkar inte vänta längre, orkar knappt vänta till våren!! vad tror ni då??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 17 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Jag tror det är sant, vi får vara glada om PS3:an kommer till svenska butiker julen 2006 eller på hösten samma år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Jag tror Microsoft är full a skit och försöker ta PS3s framtida kunder. Sony vill inte riskera att förlora kriget så de kommer snart släppa PS3, är jag säker på. Och de vore korkade om de inte släppte det över hela världen samtidigt. Sabbar de det får de skylla sig själva att de förlorar. Men tills jag hör Sony säga nåt så tänker jag tro på vad Microsoft säger om PS3 lika lite som vad Sony skulle säga on XBox 360. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 (redigerad) Its teh old Det är från M$, litar hellre på vad Sony säger. Sen är Sonys taktik på att släppa den på våren rätt så logisk. Dom hinner jobba på PS3 mer, utvecklarna får mer tid och i vinter kommer massa stora titlar till PS2. Precis som Nintendo som inte kommer släppa Revolution innan Zelda: TP släpps i april-maj. De vill helt enkelt inte ta slut på denna generation lika snabbt som M$, som inte har något vidare bra spel kvar till den vanliga xboxen. Redigerad 18 oktober, 2005 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Det är bara bra. Nu när 360 kommer släppas kommer alla xbox fan att köpa den. Sen när PS3:an släpps ( 2007 ? ) så kommer alla xbox durrar stå med sura miner och kolla på när man köper en mer än dubbelt så bra konsoll som deras simpla tegelsten.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Det är bara bra. Nu när 360 kommer släppas kommer alla xbox fan att köpa den. Sen när PS3:an släpps ( 2007 ? ) så kommer alla xbox durrar stå med sura miner och kolla på när man köper en mer än dubbelt så bra konsoll som deras simpla tegelsten.. W0rd!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Det är bara bra. Nu när 360 kommer släppas kommer alla xbox fan att köpa den. Sen när PS3:an släpps ( 2007 ? ) så kommer alla xbox durrar stå med sura miner och kolla på när man köper en mer än dubbelt så bra konsoll som deras simpla tegelsten.. Hur vet du att den blir bättre? btw: då kanske man hinner spara ihopa till releasen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Specs är redan släppta för båda maskinerna(Xbox och PS3, vet inte om Revolution) så på vilket sätt menar ni dubbelt så bra...? De lägger inte in bättre delar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Specs är redan släppta för båda maskinerna(Xbox och PS3, vet inte om Revolution) så på vilket sätt menar ni dubbelt så bra...? De lägger inte in bättre delar. Båda kommer vara på 3.2 ghz. revolution 2.4 ghz. Sen så är det olika typer av prossesorer och lite extra grejer som jag inte förstår mig på. men spelen är ju det viktigaste Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 När ska Sony fatta att dem inte kan vänta ett år med Europa om dem ska kunna tjäna pengar där alls? Alla importerar ju då dem gör så där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Båda kommer vara på 3.2 ghz. revolution 2.4 ghz. Sen så är det olika typer av prossesorer och lite extra grejer som jag inte förstår mig på. men spelen är ju det viktigaste Precis det är därför jag väntar på PS3 (MGS4 ) PES är väl också något, kommer ju till Xbox men DualShock 2 passar bättre till fotbollsspel så det blir till PS2 jag köper på torsdag Anledning till att jag drog upp detta var att X360 kontrollen är snarlik Xbox medans PS3 kontrollen är något nytt som är värt att testa (Kanske bättre, kanske sämre)! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 För det första är ofta inte specsen på konsollerna helt sanna. Både PS2 och Xbox skulle vara starkare än vad dom är idag enligt företagens uttalanden några månader innan de släpptes. De spec som kom efter E3 var vad företagen hoppades och trodde skulle bli den slutgiltiga spec. Om vi får vänta till 2007 är jag rätt så säker på att Sony förbättrar t. ex blu-ray-läsaren från 1x till 2-4x, lägger in lite mer RAM och kanske ökar Cellens kapacitet till 7x4 Ghz, som den från början skulle ha, istället för 7x3,2Ghz som den har idag. Och sen är Revs spec fortfarande hemliga, 2,4 är ett rykte. Jag tror mer på Sonys CEO Sir Howard Stringer än någon M$-anställd som vill att folk inte ska vänta på PS3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Jag tror mer på Sonys CEO Sir Howard Stringer än någon M$-anställd som vill att folk inte ska vänta på PS3 Om det inte stämmer så borde de göra ett uttalande om det snart. Om de inte säger emot det så stämmer det antagligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Om det inte stämmer så borde de göra ett uttalande om det snart. Om de inte säger emot det så stämmer det antagligen. M$ sa samma sak för någon månad sen, och då sa inte Sony något. Vi får se, ryktas om att Sony kanske ska hålla någon slags "festival" om några dar. wow! Extrem nyhetstorka på Playstation 3-fronten på senare tid, men jag snappade upp litet. Det skall tydligen hållas en PS3-underhållningsfestival i Tokyo emellan datumen den 22:a Oktober till 30:e Oktober. Festivalen går under namnet "Akihabara Enta Matsuri"! http://the-magicbox.com/game20051010.shtml ["] O c t o b e r 1 0 , 2 0 0 5 P L A Y S T A T I O N 3 - Sony announced they will host a PlayStation 3 entertainment festival named Akihabara Enta Matsuri in Tokyo, Japan between October 22 - 30, it seems Sony will be showcasing all the new PlayStation 3 software and hardware, it is uncertain whether the software will be playable or in video form only. [/"] Märks att Sony tvingas satsa lite nu när det närmar sig X360 release, jag hoppas på spelbart!=D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Hoppas den kommer till julen 2006...Så jag kan önska mig ett tillsammans med min bror Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2005 YIPPEE!!! Då kan Rev komma först här i alla fall, så blir det jämn fight. Nintendo förlorade oerhört mycket de två sista konsolgenerationerna, eftersom att deras konsoler var ute sent (både GC och N64 kom två år efter sonys motsvarigheter). NINTENDO FOR THE WIN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 19 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2005 NINTENDO FOR THE WIN!!! SONY FTW!!! inget nintendo... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2005 2 är starkare än 1. http://www.gamingeye.com/konsol/xbox/nyhet...et.eye?id=57214 Aj Nintendo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts