Jump to content

Djurgården IF Svenska Mästare 2005!

Nord
 Share

Recommended Posts

Har du läst om DIFs avtal med Adidas då? Det tycks inte så. Hasse Borgs jävla fjuttavtal med komunen är ingenting mot Djurgårdens.

Och...

Har du ens nån aning om vem som har mest pengar i kassan. Det sägs att Malmö har det ja efter alla Zlatan o Rosenberg pengar. Men man har köpt upp jävligt många spelare och en ny idrottsanläggning satt så jävla mycke pengar har Danskarna inte längre.

@MoroniFamiljen: Ailton är en överskattad spelare. Punkt slut.

Lite offtopic men

MoroniFamiljen betyder ju idiot i familjen

DIF Rockar alla, Matchen mot färjestad var! Drömlik

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har du ens nån aning om vem som har mest pengar i kassan. Det sägs att Malmö har det ja efter alla Zlatan o Rosenberg pengar. Men man har köpt upp jävligt många spelare och en ny idrottsanläggning satt så jävla mycke pengar har Danskarna inte längre.

Tilläggas bör att Malmö Stad står för nästan hela kalaset. INTE MFF.

Påläst ser jag......

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

No way!

tommy_killer: Han heter Skoog

Jag vet men man kan väl stava fel eller? Föresten så heter jag Tommy Killer!

MFF hade det inte bra förra året och jag har säkra källor att de inte hade någon bra stämning som någon sa innan. Men i år är de taggade med ny tränare och nya spelare. Så pengar har inget med vem som är allsvenskans bästa lag utan hur laget spelar på plan.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hna provspelade med ÖIS för 2 årsen. Men vi tyckte inte att han va nåt att ha fastän att vi nyss sållt Afonso till Malmö.

Nej, Men vi vet ju hur ÖIS är idag, DÅLIGA!

Welcome Thiago! To da best club!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tilläggas bör att Malmö Stad står för nästan hela kalaset. INTE MFF.

Påläst ser jag......

Och var kommer det här avtalet från månntro, var det inte Malmö Stad?

@Moroni: Han har verkligen inte hunnit bevisat i Allsvenskan att han är värd 40 miljoner. Den saken är iallafall säker.

@Godfather: Kul att du fatta vad jag mena (w00t)

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, DIF's nya superbrasse Thiago Quorinho (Stava)

Men bara för att han har många meriter och spelat i ungdomslandslaget kommer han inte att äga. År 2003 fick ÖIS hit en brasse som hette Bosco. Han hade mest meriter av alla brassar vi hade fått hit. Men han blev en flopp. Och när Thiago hade provtränat hos oss tackde vi nej och istället fick vi 2 andra brassar. Ailton och Roberio. Roberio flyttade senare till finska ligan. Vet inte om han fortfarande spelar där. Och alla vet ju vad som hände med Ailton. Och för ett årsen fick vi två ny igen. Esquerdina och Paulo Roberto. Ingen av dem gick stanna. Av 6 brassar som kommit till oss. Har 3 av dem lyckats i Allsvenskan (Afonso, Pahulino och Ailton) Och vi hade en andra-tränare då som va nere i Brasilien mycket. Man kan inte bara åka ner och hämta en och tro att han ska ösa in mål eller nåt sånt. Och ÖIS har nästan helt avslutat sitt sammarbete med CAM. Pågrund av att. CAM har åkt ut förstaserien i Brasilen. Och dem skaffar sig mer och mer sammarbetsklubbar över Europa. Och nu vill DIF börja sammarbeta. Haha, efter. Ne fortsätt ni med era Syd-afriknska spelare istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men bara för att han har många meriter och spelat i ungdomslandslaget kommer han inte att äga. År 2003 fick ÖIS hit en brasse som hette Bosco. Han hade mest meriter av alla brassar vi hade fått hit. Men han blev en flopp. Och när Thiago hade provtränat hos oss tackde vi nej och istället fick vi 2 andra brassar. Ailton och Roberio. Roberio flyttade senare till finska ligan. Vet inte om han fortfarande spelar där. Och alla vet ju vad som hände med Ailton. Och för ett årsen fick vi två ny igen. Esquerdina och Paulo Roberto. Ingen av dem gick stanna. Av 6 brassar som kommit till oss. Har 3 av dem lyckats i Allsvenskan (Afonso, Pahulino och Ailton) Och vi hade en andra-tränare då som va nere i Brasilien mycket. Man kan inte bara åka ner och hämta en och tro att han ska ösa in mål eller nåt sånt. Och ÖIS har nästan helt avslutat sitt sammarbete med CAM. Pågrund av att. CAM har åkt ut förstaserien i Brasilen. Och dem skaffar sig mer och mer sammarbetsklubbar över Europa. Och nu vill DIF börja sammarbeta. Haha, efter. Ne fortsätt ni med era Syd-afriknska spelare istället.

Men du fattar väl själv att Ailton är värt ett bättre öde än att sitta i en rutten lägenhet i Hisingen och spela i en av Allsvenskans sämsta kluubar. Jga kan däremot hålla med dig om att DIF värvning av Qurinho inte är allt för klyftig, dom har själva inte ett han så mycket och dom har redan tillräckligt många bra anfallare.

Men då kan man tänka såhär också. Djurgården har ett gäng bra anfallare (Hysen, Jonsson, Sjölund, Asare, Nomvethe, Batan och Håkansson för att nämna några) och då måste det fnnas en anledning till att man köper Quirinho, jo för att han är bättre än dom kanske. Man köper ju inte en spelare som är sämre än det man redan har.

Djurgårn ska ut i Wuropa, och Quirinho är ett stort kliv närmare.

Orkar inte fixa stavfelen.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du fattar väl själv att Ailton är värt ett bättre öde än att sitta i en rutten lägenhet i Hisingen och spela i en av Allsvenskans sämsta kluubar. Jga kan däremot hålla med dig om att DIF värvning av Qurinho inte är allt för klyftig, dom har själva inte ett han så mycket och dom har redan tillräckligt många bra anfallare.

Men då kan man tänka såhär också. Djurgården har ett gäng bra anfallare (Hysen, Jonsson, Sjölund, Asare, Nomvethe, Batan och Håkansson för att nämna några) och då måste det fnnas en anledning till att man köper Quirinho, jo för att han är bättre än dom kanske. Man köper ju inte en spelare som är sämre än det man redan har.

Djurgårn ska ut i Wuropa, och Quirinho är ett stort kliv närmare.

Orkar inte fixa stavfelen.

OK, jag håller med dig till viss del. Men Ailton bor inte på hisingen men skit samma. Men han har sagt att han vill ut i Europa. Helst i Spanska eller Franska ligan. Jag tror att franska skulle passa han. Men han har sagt att han trivs jättebra i Göteborg. Han bor granne med Robin Genmyr och Valter Tomaz Junior. Och tidigare bodde även Gais förre brasse Wilton. Han som gick till AIK. Men i Sverige så trivs Ailton väldigt bra i ÖIS. Och 2006 kommer vi till Royal League. Och tänk också på att ÖIS har det väldigt tufft med Ekonomin och e en liten klubb som alltid får stå i skuggan av IFK. Men 2006 blir ett bra ÖIS år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom har stora chanser. Deras framtid är iaf ljusare än IFKs (med Mild som sportchef eller vad det nu var, grattis sillstrypare). GO ZORAN!

Men jag står kvar med det jag sa, Ailton är en överskattad spelare. Men Franska ligan skulle kanske funka för honom..

Men du ska också veta att under hela säsongen 2005 hade Ailton specialskydd för sin axel skada han fick under hösten 2004 av Malmös äckliga Daniel Majstorovic eller va fan han heter. Och när denna säsongen va slut opererade han sin axel och åkte till sin familj i Brasilen och vilade. Så han fick aldrig ut 100% av sin kapacitet under 2005. Tänk nu 2006 då. När hans axel e hel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom har stora chanser. Deras framtid är iaf ljusare än IFKs (med Mild som sportchef eller vad det nu var, grattis sillstrypare). GO ZORAN!

Men jag står kvar med det jag sa, Ailton är en överskattad spelare. Men Franska ligan skulle kanske funka för honom..

Chans har dom ja, Mest PGA av en tränare som alltid vittrar guld

Men jag vågar nog ändå satsa mina byxknappar på att ÖIS inte kommer med i Royal Legaue 06

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chans har dom ja, Mest PGA av en tränare som alltid vittrar guld

Men jag vågar nog ändå satsa mina byxknappar på att ÖIS inte kommer med i Royal Legaue 06

Mmm vi kommer få det tufft. Men jag tror att vi slutar sämst som 6:a. Men det blir jävligt tufft. Djurgåden, Hammarby, ICA Köpeborg, Malmö och äckliga Kalmar med deras tråkfotboll. Dem blir dem svåraste. Men ni måste hålla med om att Kalmar har ett tråkigt defensivt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor