Jump to content

Chippa Playstation 3?

Shady_4_life
 Share

Kommer man att kumna Chippa PS3??  

41 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Varför chippa?

Men visst, bränn på du!

Sony förlorar drygt tvåtusen per såld konsol. De e bara mjukvaran dom tjänar på, så om piratmarknaden blir stor nog kan man få Sony att gå omkull.

Funderar att starta en fond för att köpa in ett löjligt stort antal PS3:or, och sen ingen mjukvara till! Och sen sälja handkontrollerna till underpris så att Sony inte tjänar nåt på extra handkontroller.

SONY, U R goin' DOWN!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om det blir möjligt att chippa och bränna PS3-spel kommer jag inte att göra det... ;)

Jag föredrar orginalspel med fodral och allt ;)

Det är nog för tidigt att spekulera om detta nu när vi knappt vet så mycket om PS3, men det lär ju säkert bli möjligt att chippa och bränna spelen. (Om de inte blir för stora)

Jag kommer iaf låta bli ;)

Vote: Kanske

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att det kommer att bli ganska lätt att chippa. Men det kommer att kosta en slant :)

Sen så får man hoppas på att HDD till ps3 är på 60 GB eller mer.(en BD skiva kan som mäst rymma 50 GB).

Då kommer man i allafal att kunna ha ett spel inlagt på HDD. Sen om HDD är löstagbar så man kanske kommer att kunna sätta in den i Datorn och sedan byta spel när man känner för det, eller bara kunna överföra det genom ett hemma nätverk.

Och sedan när blu-ray brännarna blir billiga så är det bara att bränna spelen på CD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är vad jag har läst om chippningen till nästa genration konsoler.

"Nja, om deras nya skydd är TCPA-baserat så är det fullt möjligt att det kommer vara mer eller mindre omöjligt (eller nja, inte kanske helt "omöjligt", men så dyrt att det är helt olönsamt). Traditionellt så är modchip en krets som går runt säkerhetschippet (oftast BIOS) och ersätter med egen krets. TCPA, däremot, har sitt skydd i varje större IC och därför skulle man behöva gå runt alla kretsar och ersätta deras funktionallitet. Det är inte hållbart. Informationen mellan dem har jag för mig skickas med en 2048 bits kryptering, så det finns heller inget raltidssystem snabbt nog att avkoda dem utifrån. Tidigare har man lagt ner mycket pengar i mjukvaruskydd men nu har man även hårdvaran starkt skyddad. Så jag är inte lika säker på att det bara är en tidsfråga. Jag skulle inte förvånas om 360 förblir en chipfri konsol hela sin livstid igenom (så vida inte MS klantat till det ordentligt och lämnat ett gigantiskt säkerhetshål, men jag tvivlar på det). Det är iaf min kvalificerade gissning.

Crackning handlar i 9 fall av 10 inte om att lösa krypteringen, utan om att gå runt den. Jag har för mig att det var ett gäng som försökte lösa krypteringen till Xbox och som hade ett gäng superdatorer och distrubuerade nät (SETI-liknande), men lyckades aldrig. Och xbox hade bara 128bit kryptering har jag för mig."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor