the-copy Skrivet 17 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Ingen skillnad på databaser i windows och linux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Det är inte så för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 17 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 (redigerad) Det är inte så för mig Det är inte det forumet jag pratar om, jag pratar om GTA: Swedens forum @Xogede: Varför jag har windows är för att det är det jag kan och allt fungerar som det ska för mig. Ser därför ingen anledning att byta. Redigerad 17 oktober, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 17 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Är det därför du har problem? Allt funkar ju tydligen inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 17 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Är det därför du har problem? Allt funkar ju tydligen inte Nej, databasen fungerar inte nej, det måste vara 5 gången jag säger detta nu? Serverarna och allt på serverarna fungerar. Men det är fel på databasen, om du inte kan hjälpa till så uppskattar jag att du slutar skriva. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 17 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Nej, databasen fungerar inte nej, det måste vara 5 gången jag säger detta nu? Serverarna och allt på serverarna fungerar. Men det är fel på databasen, om du inte kan hjälpa till så uppskattar jag att du slutar skriva. Tack. Om det är fel på databasen, är väl det enda logiska att kopiera den igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 17 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Om det är fel på databasen, är väl det enda logiska att kopiera den igen? Har försökt det, men det ser ut som om att det är något linux skit som windows inte gillar.. Ska ta allt från början. 1. Jag gör backup från en annan server(linux). 2. Jag lägger in backupen från det tidigare forumet som låg på linux till nuvarande forumet på windows. 3. Allt fungerar så här långt tills Darkjak ser att man inte kommer åt My Controls samt jag finner att en viktig grej i registreringsforumläret är borta. 4. Testade att lägga in en helt fresh/clean databas med IPB på min windows server och allt fungerar dvs den är helt tom från inlägg, medlemmar m.m., även beffo webbhotells forum fungerar helt korrekt med inlägg, medlemmar m.m. Så jag drar slutsatsen att det är något i databasen som inte stämmer. Någon som vet vart felet ligger? Kan det vara att det tidigare forumet använde UTF8 och Det jag har nu använder Latin1. Testade att använda UTF8 men då försvann alla åäö på forumet men det fungerade korrekt. Använder alltså Latin1 nu. Finns det något sätt att ändra så att man kommer åt My Controls igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 17 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Har försökt det, men det ser ut som om att det är något linux skit som windows inte gillar.. Ska ta allt från början. 1. Jag gör backup från en annan server(linux). 2. Jag lägger in backupen från det tidigare forumet som låg på linux till nuvarande forumet på windows. 3. Allt fungerar så här långt tills Darkjak ser att man inte kommer åt My Controls samt jag finner att en viktig grej i registreringsforumläret är borta. 4. Testade att lägga in en helt fresh/clean databas med IPB på min windows server och allt fungerar dvs den är helt tom från inlägg, medlemmar m.m., även beffo webbhotells forum fungerar helt korrekt med inlägg, medlemmar m.m. Så jag drar slutsatsen att det är något i databasen som inte stämmer. Någon som vet vart felet ligger? Kan det vara att det tidigare forumet använde UTF8 och Det jag har nu använder Latin1. Testade att använda UTF8 men då försvann alla åäö på forumet men det fungerade korrekt. Använder alltså Latin1 nu. Finns det något sätt att ändra så att man kommer åt My Controls igen? Kan du visa screenshot från my controls? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 17 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Kan du visa screenshot från my controls? Inget att visa.. Det är bara vitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 17 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 (redigerad) Inget att visa.. Det är bara vitt. Vad står det i "View Source"? "<html><body></body></html>" eller bara ingenting? EDIT: Provat att installera om forumet men behålla databasen? EDIT2: Min 500:de post!11capslock+oneoneoneoneone!!! Redigerad 17 oktober, 2005 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 17 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Vad står det i "View Source"? "<html><body></body></html>" eller bara ingenting? EDIT: Provat att installera om forumet men behålla databasen? Det står "<html><body></body></html>" . Jag har testat att behålla databasen men installera om forumet etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 17 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 (redigerad) Det står "<html><body></body></html>" . Jag har testat att behålla databasen men installera om forumet etc. Detta tyder på att sidan inte ens har försökt sända något till webbläsaren. Sätt in error_reporting(E_STRICT); i början av My Controls' PHP-kod, och/eller echo mysql_error(); efter varje sql-förfrågan. Om du inte ser något felmeddelande, försök att skriva echo "test"; istället. Om du inte ser ordet "test" på skärmen, är det fel på din PHP-mjukvara. PS: Ett tips är att skaffa 5.0.5, finns massa buggfixar där... Redigerad 17 oktober, 2005 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 17 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Detta tyder på att sidan inte ens har försökt sända något till webbläsaren. Sätt in error_reporting(E_STRICT); i början av My Controls' PHP-kod, och/eller echo mysql_error(); efter varje sql-förfrågan. Om du inte ser något felmeddelande, försök att skriva echo "test"; istället. Om du inte ser ordet "test" på skärmen, är det fel på din PHP-mjukvara. PS: Ett tips är att skaffa 5.0.5, finns massa buggfixar där... Inget felmeddelande, men jag fick upp TEST när jag skrev in echo "test"; Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 17 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 (redigerad) Inget felmeddelande, men jag fick upp TEST när jag skrev in echo "test"; Inte mysql_error() heller? Då är den enda anledningen som jag kan komma på att din forummjukvara är skadad/ofullständig/whatever. Redigerad 17 oktober, 2005 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 Gissa vem som är bäst? Jag löste problemet och det låg i databasen som jag visste. Xogede, jag får tacka för hjälpen i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts