Topp3 Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 (redigerad) Yeah, är råpank. Slösade bort 10.000 på en gura för någon månad sen.. aja, det kommer löna sig sen när jag får den. Nuvarande ekonomi ligger på ca. 20 spänn, som är på mitt bankkonto. >< Mmmmm... en ny sida... bara till mig. Redigerad 15 oktober, 2005 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Nemas problemas. Har ca 5000:- på kontot som är lön från sommarjobbet....FÖRRA året. Har inte fått årets lön ännu (sega farsan o hans företag) så när jag får den så kommer jag ligga runt 20 spiggar..laxar....torskar...sill...äh va fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 (redigerad) Har inget i handpenning just nu, men får maistrokort snart å då ska farsan lägga in en liten "startbonus" på 2000 typ. Å sen får jag lön för sommarens jobb, å har nått sparkonto som släktingar brukar lägga in pengar på då å då (när jag fyller år å sånt) som jag får ta ut när jag fyller 18, nått över 20 000 kr iaf.. Så.. för tillfället är jag pank, ja. Har börjat samla till Paintball markör & tillbehör. Redigerad 15 oktober, 2005 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Nepp har inte problem. Skaffar det jag vill ha och om det är dyrare grejer sparar jag. Har oftast några hundralappar också som bara ligger på kontot ifall man behöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Ja, jag har det väldigt bra ställt =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Nej, jag har inga större problem... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Behöver jag något/Vill ha något, så köper jag det om jag har råd, annars sparar jag. Easy as that! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stardust Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Nej för fan, jag har massor med pengar. Jag vet inte exakt var dom är, men fy fan vad mycket det är. Exactly my point. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 16 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 Jag lånar alltid pengar från mig själv... jag tror jag e pank, vet ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 16 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 Jag kan slösa pengar ibland. Men inte nu för jag sparar till en moped! Har ca 3000 nu, men jag ska få 500 till snart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 16 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 Vote: Nej, Sparar, Såfort jag hittar ett mynt, så lägger jag det i spargrisen Problemet med mig är att jag är så förbannat snål, Jag kastar inte ut pengar i första taget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 16 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 Om man kan är det väl bra att skaffa ett jobb och tjäna pengar? Eller är folk kanske för lata? Ja, för det är ju SÅ lätt att hitta jobb. Speciellt när man inte har jobbat heltid förut och inte har några referenser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 Man kan åtminstone försöka. Även om arbetslösheten är stor finns det alltid nåt område som har arbetsplatser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 16 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 Ganska bra Har en moppe för 17 000 och ca 2000kr på mitt konto sälja tidningar FTW! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 16 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 Vote: Ja, jag har för lite pengar. Får inte överflödigt med pengar om man säger så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scotty Skrivet 16 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 Vote: Nepp.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 16 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 Nepp, aldrig haft, aldrig varit rik men aldrig haft några stora utgifter. Bara godis lite då och då och kanske nån serietidning att läsa till godiset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 16 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 (redigerad) Problem med slantarna har man alltid! bor på elevhem å betalar mat och sånt skit själv, blir jefligt svårt att få nått över av de pengar man får i studiebidrag edit* speciellt då de överblivna slantarna oftast går till alcoholhaltiga drycker eller paintballkulor/gas Redigerad 16 oktober, 2005 av fr34k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eternal Skrivet 16 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 Har jobb, bor hemma och lever mestadels på andra. T ex så köper jag aldrig spel, lånar någon kompis spel på obestämd tid tills han inte orkar tjata på att få tillbaka det. Äter mat hos någon kompis eller låter dom bjuda mig på pizza t ex. Dom tycker ju synd om mig när jag aldrig har pengar till mat. Har ingen bil så jag behöver aldrig betala bensin när vi ska någonstans. Ja, nästan inga utgifter alls förutom en eller två tusen på kläder i månaden, öl och ciggaretter. Så det blir mycket pengar över och jag orkar inte använda dom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 16 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 Vote: Nepp.. har aldrig haft problem med pengar, fast slösar mer nu än när jag var yngre när jag var yngre fick jag typ ångest när jag köpte nåt dyrt, fast det var bara bra för nu har jag massa pengar (fyllde nyss år också) varken röker eller snusar så det har också hjälpt, spenderade dock 3000 kr i somras och en del av dom var på alkohol fast nackdelen med att ha mycket pengar är att alla ens polare alltid ska låna av en har ca 450 kr utlånade sammanlagt nu (om jag tagit ränta hade jag typ haft en miljon nu ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts