Jump to content

Har du problem med dina pengar?


Sikorka
 Share

Har du problem med pengar?  

100 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har inget i handpenning just nu, men får maistrokort snart å då ska farsan lägga in en liten "startbonus" på 2000 typ.

Å sen får jag lön för sommarens jobb, å har nått sparkonto som släktingar brukar lägga in pengar på då å då (när jag fyller år å sånt) som jag får ta ut när jag fyller 18, nått över 20 000 kr iaf..

Så.. för tillfället är jag pank, ja.

Har börjat samla till Paintball markör & tillbehör.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problem med slantarna har man alltid!

bor på elevhem å betalar mat och sånt skit själv, blir jefligt svårt att få nått över av de pengar man får i studiebidrag :rolleyes:

edit* speciellt då de överblivna slantarna oftast går till alcoholhaltiga drycker eller paintballkulor/gas

Redigerad av fr34k
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jobb, bor hemma och lever mestadels på andra.

T ex så köper jag aldrig spel, lånar någon kompis spel på obestämd tid tills han inte orkar tjata på att få tillbaka det.

Äter mat hos någon kompis eller låter dom bjuda mig på pizza t ex. Dom tycker ju synd om mig när jag aldrig har pengar till mat.

Har ingen bil så jag behöver aldrig betala bensin när vi ska någonstans.

Ja, nästan inga utgifter alls förutom en eller två tusen på kläder i månaden, öl och ciggaretter.

Så det blir mycket pengar över och jag orkar inte använda dom!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nepp..

har aldrig haft problem med pengar, fast slösar mer nu än när jag var yngre

när jag var yngre fick jag typ ångest när jag köpte nåt dyrt, fast det var bara bra för nu har jag massa pengar (fyllde nyss år också)

varken röker eller snusar så det har också hjälpt, spenderade dock 3000 kr i somras och en del av dom var på alkohol :shifty:

fast nackdelen med att ha mycket pengar är att alla ens polare alltid ska låna av en

har ca 450 kr utlånade sammanlagt nu :P (om jag tagit ränta hade jag typ haft en miljon nu :rolleyes: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...