Eternal Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Hallå, någon som vet vad felet är med datorn när den går upp i varv så fort jag börjar spela ett spel eller något. Det slutar inte förrän efter en stund då jag stängt av spelet. Det är alltså fläkten som låter tror jag. Det gjorde den inte när den var ny, då var den tystare än när det är vindstilla på en öde mark. Någon som vet vad jag ska göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 När jag läste trådtiteln så tänkte jag: Men sänk ljudet då! Men prova att dammsuga den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bosse Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Kanske är så att den styrs av värme? Verkar ju vara så för att datorn jobbar ju hårdare när man spelar och då behövs mer kylning för att den blir varmare.. Isf när din dator var ny så hade du inget damm i datorn som gjorde den extra varm men nu efter ett tag så har du fått det.. Då är det ju bara att ta bort smuts och annat genom att dammsuga datorn.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eternal Skrivet 15 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Tackar för tipsen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Akta dig bara för statisk elektrisitet när du dammsuger. Känsliga saker i en dator som lätt går sönder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bosse Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Akta dig bara för statisk elektrisitet när du dammsuger. Känsliga saker i en dator som lätt går sönder. Alltså rör inte datordelarna med munstycket på dammsugaren.. Om det är av plast kan du röra vid men om det är av metall så ska du inte göra det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Alltså rör inte datordelarna med munstycket på dammsugaren.. Om det är av plast kan du röra vid men om det är av metall så ska du inte göra det! Inte säkert att röra med plast heller, använd luft på burk istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eternal Skrivet 16 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2005 Okey, har dammsugit i datan nu ialla fall. Nu låter den tystare än dvd spelaren! Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts