Bobbo Viking Skrivet 14 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Tjenare! Tycker det är kul med spel och film-musik. Både om låten är specialgjord till filmen eller om det är en "riktig" låt så att säga som är ditsatt i en väldigt bra kombination till scenen i filmen. Så här kan ni snacka allt om detta. Både specialgjorda låtar som Star Wars-theme och Super Mario-theme till vanliga låtar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 14 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Hans Zimmer är grym, speciellt låten som han har gjort till The Rock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukiz Skrivet 14 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Eye of the Tiger till Rocky är väll en ganska självklar klassiker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 14 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Hans Zimmer är grym, speciellt låten som han har gjort till The Rock. Soundtracket till The Rock är helnajs. Zimmer har även, om jag inte minns fel, gjort soundtracket till Metal Gear Solid 2 också. Yukiz: Ja, självklart en av filmvärldens klassiker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 14 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Härlig topic! John Williams är ju självklart min favorit och hans musik till Steven Spielbergs "Hook". Annars finns ju Harry-Gregson Williams, Hans Zimmer och en massa andra! Rekommenderar skarpt "You Are The Pan" av John Williams ("Hook") och "Riddle Of Steel/Riders Of Doom" av Basil Poledouris ("Conan The Barbarian") - mina absoluta favoritlåtar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 14 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 (redigerad) Härlig topic! John Williams är ju självklart min favorit och hans musik till Steven Spielbergs "Hook". Annars finns ju Harry-Gregson Williams, Hans Zimmer och en massa andra! Rekommenderar skarpt "You Are The Pan" av John Williams ("Hook") och "Riddle Of Steel/Riders Of Doom" av Basil Poledouris ("Conan The Barbarian") - mina absoluta favoritlåtar! Tack för den Arman Jo, John Williams är ett geni inom musiken! I Hook är musiken underbar, likaså i Star Wars, Indiana Jones, E.T och alla de andra filmerna han fixat musik till. Du Arman, Vet du om det är Williams som gjort låten Cavatina som är tema-låt till filmen The Deer Hunter? Redigerad 14 oktober, 2005 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 14 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Eye of the Tiger till Rocky är väll en ganska självklar klassiker. Haha, den är riktig bra och passar till filmen. Sen tycker jag den underbara musiken i SoR-filmerna är bra. Musiken i bakrunden alltså, inte där någon ur filmen sjunger. När det gäller musik i spel har Vice City bäst musik, såklart. Och sen har MGS3 många bra låtar med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 14 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Tack för den Arman Jo, John Williams är ett geni inom musiken! I Hook är musiken underbar, likaså i Star Wars, Indiana Jones, E.T och alla de andra filmerna han fixat musik till. Du Arman, Vet du om det är Williams som gjort låten Cavatina som är tema-låt till filmen The Deer Hunter? Det var en annan John Williams som gjorde gitarrversionen, annars var det Stanley Myers som gjorde själva musiken... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 14 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Jag gillar sången under sluttexterna i filmen "Herbie: fulltankad".. Lindsay Lohan - First.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 14 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Jaws theme är en klassiker. Spelen med den bästa musiken är: MGS GTA HITMAN FINAL FANTASY OSV... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 14 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Jaws theme är en klassiker. Spelen med den bästa musiken är: MGS GTA HITMAN FINAL FANTASY OSV... När det gäller spel så är det "The Legend of Zelda: Ocarina of Time" och "The Legend of Zelda: A Link To The Past" som äger... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2005 Final Fantasy har flera pärlor... Sedan har vi Rob Dougan i Matrix, samt Wake Up med Rage against the machines, också i Matrix. Zelda- spelen, självklart. Song of storms är min favorit. When The Man Comes Around i Dawn of the Dead är riktigt skön också. JCash åt folket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 "Halloween Theme" av John Carpenter = gudomligt bra. Sedan är John Barrys James Bond-soundtrack sköna också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Eye of the Tiger till Rocky är väll en ganska självklar klassiker. Den är mycket bra! Har du sett filmen Eye Of The Tiger? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Gillar musiken till Final Fantasyspelen. Bäst är nog 9:ans musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Gta vice city har bästa musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Final Fantasy har oslagbart bäst musik, Final Fantasy VII i synnerhet... Aeris' Theme, Boss Battle Theme, JENOVA theme, Sephiroth theme... Och sen Black Mages hårdrocksversion på FF-låtar äger ännu mer. Deras Jenova-grej.. wub. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Final Fantasy har oslagbart bäst musik, Final Fantasy VII i synnerhet... Aeris' Theme, Boss Battle Theme, JENOVA theme, Sephiroth theme... Och sen Black Mages hårdrocksversion på FF-låtar äger ännu mer. Deras Jenova-grej.. wub. Är det en grupp som har mixat låtar från FF-spelen eller menar du Black Mages theme (eller vad den heter)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 (redigerad) Själv tycker jag nog Doom3, Metal Gear Solid och Mafia har den bästa musiken. (För spel alltså.) :F Filmen "Mibu Gishi den" har bra soundtrack, vet dock inte vem som gjort det. :V Thin Red Line (Journey to the Line, rek.), Swords in the Moon, The Last Samurai (The Way of The Sword, rekommenderas. ) (tror filmen hette så.) har också bra soundtracks, hmmm Last Samurai's och Thin red line's är gjort av Hans Zimmer va? :F Musiken till animen Samurai X är faktiskt också bra. Tror han som gjort den heter Taku Iwasaki om jag kommer ihåg rätt. Redigerad 15 oktober, 2005 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 15 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2005 Är det en grupp som har mixat låtar från FF-spelen eller menar du Black Mages theme (eller vad den heter)? The Black Mages är Nobuo Uematsu(minnesförlust här, har för mig han heter så)s band. Dom har gjort om en massa Final Fantasy-musik, och väldigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts