Jump to content

Nikotin/Tobak


Frenzy
 Share

Är du beroende?  

92 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Men snälla lilla du, är du inte medveten om konsekvenserna av att röka?

Det står ju för helvete att RÖKNING DÖDAR på paketet. Det är väl en anledning nog......

Lilla jag?! behöver inte skriva som jag vore ett barn, klart jag vet konsekvenserna. fasst om du inte röker själv så kanske du inte fattar att när du väl börjat röka så vill man kanske inte sluta. det blir en del av vardagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 79
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Lilla jag?! behöver inte skriva som jag vore ett barn, klart jag vet konsekvenserna. fasst om du inte röker själv så kanske du inte fattar att när du väl börjat röka så vill man kanske inte sluta. det blir en del av vardagen.

Tyckte du bara du var korkad som inte vill sluta när du vet att det kommer döda dig en vacker dag. Och nej, det ÄR inte upp till var och en. Du kommer belasta sjukvården och alltså våra skattepengar med dina skrumpna lungor när du blir 70 och måste andas med syrgas och ligga på vårdhem. Precis som min farfar. Han rökte tills han fick hjärtinfarkt vid 60-årsålder och nu sitter han i rullstol och andas ur två slangar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte du bara du var korkad som inte vill sluta när du vet att det kommer döda dig en vacker dag. Och nej, det ÄR inte upp till var och en. Du kommer belasta sjukvården och alltså våra skattepengar med dina skrumpna lungor när du blir 70 och måste andas med syrgas och ligga på vårdhem. Precis som min farfar. Han rökte tills han fick hjärtinfarkt vid 60-årsålder och nu sitter han i rullstol och andas ur två slangar.

Jag förstår ditt argument och jag vet att det kan döda mig en dag men jag anser att det finns så mycket annat farligt i den här världen ändå, däremot kan jag ju säga att jag aldrig röker när det är folk som kan störas av det. jag försöker visa så mycket respekt till folk som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, är inte beroende av ngt sånt. Kan ta en snus om det bjuds men oftast inte. Det nästan värsta jag vet är när det röks på offentliga ställen. Jag har ett litet knep att närr jag går förbi så hostar jag frenetiskt och nästan kiknar och då brukar de stoppa undan ciggen lite försiktigt och gå iväg.. tihi

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är 18 års åldersgräns på tobak, Så igentligen ska han inte ha tobak.

Ok, fel var väl fel ord att välja då. Men jag tycker inte det är något konstigt med att Frenzy som är 14 år och beroende av tobak när det finns hur många tonåringar som helst som också är det. Det är ju ett par mer än Frenzy i den här tråden som också är beroende av tobak/nikotin, och jag är ganska säker på att inte många av dom är över 18. Så varför ställer sig p-c-2 frågande till just att Frenzy är mindeårig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, fel var väl fel ord att välja då. Men jag tycker inte det är något konstigt med att Frenzy som är 14 år och beroende av tobak när det finns hur många tonåringar som helst som också är det. Det är ju ett par mer än Frenzy i den här tråden som också är beroende av tobak/nikotin, och jag är ganska säker på att inte många av dom är över 18. Så varför ställer sig p-c-2 frågande till just att Frenzy är mindeårig?

Det är ju inte direkt acceptabelt att än fjortonåring kedjeröker/snusar. Oansvarigt av frenzys föräldrar om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju inte direkt acceptabelt att än fjortonåring kedjeröker/snusar. Oansvarigt av frenzys föräldrar om du frågar mig.

Jo, det är oansvarigt, men det jag tyckte var konstigt var varför p-c-2 verkar tycka det är konstigt att en 14-åring röker/snusar. För mig ser det ut som att p-c-2 tror att Frenzy ljuger om antingen sin ålder eller sitt svar i den här topicen, fast jag kanske har missuppfattat honom helt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...